Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Megmentjük a Földet az új technológiával... még ha beledöglik is ( hibrid autót, de minek )

2020. december 08. - GABOR2

Ez annyira jellemző, és igazából a számítástechnika világára is rávetíthető részben...

Van egy népszerű probléma, amire születik egy népszerű megoldás. Ezután az van, hogy a politikusok f@snak a népszerű megoldásra évekig, de aztán meg átcsapnak az ellentétjükbe... nyomatni fogják a népszerű megoldást, sőt, hozni fogják a törvényeket mint az örült, hogy most akkor hipp-hopp mindenkinek át kell állni... nem ritkán a legrosszabb körülmények között... és persze a média... abban is csak a szép és jó mehet a megoldással kapcsolatban egészen a bevezetéséig, hogy esetleg vannak kétségek... 200 cikkből egy esetleg megemlítheti pár sorban; és beindul a gépezet, ami baromi lassan indult be, de... aztán megállíthatatlan lesz, és az új információk amik arra engednek következtetni, hogy a népszerű megoldás igazából felérne egy katasztrofával, látszólag semmit se érnek, akkor se ha világosan látszik, hogy inkább mindent sokkal rossszabbá tesz majd pont azon a területen is amire éppenséggel megoldást kellett volna adnia. Arról már nem is beszélve, hogy ha visszanéznénk kiderülne... igazából sokszor már a legelején voltak akik azt állították, hogy bizonyítékuk van rá, hogy ebből nem fog semmi jó kisülni.

Most kicsit csinálj úgy mintha ezt a bevezetőt nem olvastad volna és örülj:

"Hatalmas dobás az Auditól: plug-in hibrid modellek gyártása indul Győrben"

"Az Audi folytatja elektromos offenzíváját: a Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e modellek bemutatkozásával plug-in hibridek gyártása kezdődik Győrben. A konnektorról tölthető modellek bevezetése újabb bizonyítéka annak, hogy az Audi AG hosszú távon tervez a magyarországi gyártóbázisával, amely most még egy lépéssel közelebb került a tisztán elektromos meghajtású járművek előállításához."

Ilyet is le lehet írni a cikkben:

"Látni kell ugyanis, hogy a részben, vagy teljesen elektromos autók a szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt egyre fontosabb szerepet kapnak majd a gyártók értékesítési flottáján belül."

Hurrá, résztveszünk benne, megmentjük a Földet... károsanyag-kibocsátás csökkenés... "tiszta" energia... bárcsak ne írtam volna ugye ezt a bevezetőt, mert úgyis tudod, hogy mibe fog ez az egész torkollani, hiába mondtam, hogy csinálj úgy mintha nem lenne ott... De még nem ott tartunk.

Amire most jön példa pedig az, hogy "Jeee, a kormányok "észbekaptak"" és lesz@rják, hogy ezzel tovább mélyitik a válságot; előírják, hogy az új technológiára át kell állni... mostani esetben... tíz évvel előbb mint ahogy tervbe volt...

"A tervezettnél 10 évvel korábban, már 2030-tól csak elektromos és hibrid autókat adhatnának el a briteknél"

Dehát ez tök jó... zöld forradalom:

"Boris Johnson brit miniszterelnök szerdán hirdeti meg a kormány által "zöld ipari forradalom" címmel összeállított, nagyszabású és hosszú távú gazdaságátalakítási csomagtervet. "

Ráadásul ha megjön az étvágy úgy zabálják, mintha nem lenne holnap... hmmm ez találó volt... na mindegy, ahogy lenni szokott hirtelen nem elég, hogy rátérnek egy útra... nekik kell lenni mindig a világelsőnek.

"Nagy-Britannia a kormány szerdán meghirdetett programcsomagja alapján világelsőségre törekszik a légkörből káros szennyezőanyagokat kivonó és tároló technológiák kidolgozásában is."

És ezzel nincsenek egyedül a britek, nálunk is például nemcsak a gyártás, hanem maga a használat is beindult:

"Elkezdődött a hibridek korszaka Magyarországon, kilőttek az idei eladások"

"Miközben a hagyományos, benzines vagy dízel meghajtású autók piaca világszerte mélypontra került 2020-ban, a hibrid autóké szárnyalásba kezdett: az első 9 hónapban csaknem 20 ezer full hibrid és mild hibrid típusú új autó kelt el Magyarországon, ami Európában messze a legnagyobb, több mint háromszoros, 224 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest."

És akkor most ideje fejbevágni a valósággal...

"Sokkoló eredményt hozott a három legnépszerűbb plug-in hibrid fogyasztásmérése"

"A konnektoros hibrid SUV-okEGYSZER SEM TUDTÁK HOZNI A KÖZISMERTEN IRREÁLIS NEDC, DE MÉG AZ ÚJABB ÉS REÁLISABB WLTP SZABVÁNY SZERINTI GYÁRI ADATOKAT SEM.Előbbiek általában negyed-ötöd, utóbbiak harmad-negyedakkora fogyasztást és szén-dioxid kibocsátást ígérnek, mint az adott típus hagyományos, belső égésű motorral szerelt változatáé."

"...azt az eredményt hozta, hogy a plug-in hibridek még a számukra legkedvezőbb, feltöltött akkuval indított teszten sem tudták hozni a gyári adatokat"

"AMIKOR CSAK A BELSŐ ÉGÉSŰ MOTOR HAJTOTTA AZ AUTÓKAT, AKKOR A VOLVO ÉS A MITSUBISHI 3-4-SZER ANNYI BENZINT FOGYASZTOTT, MINT A GYÁRI ADAT, A HÁROMLITERES BMW AZONBAN NYOLCSZOR ANNYIT,"

 "a virtuális kerítés (geofencing) technológia egyre jobban elterjed majd, mivel a plug-in hibridek csak elektromos üzemmódban hajthatnak majd be bizonyos városi zónákba. A BMW ebben a tesztben 12-szeres, a Volvo 3,4-szeres, a Mitsubishi 4,7-szeres fogyasztást produkált..."

"A három alapteszten felül végeztek olyan teszteket is, amikor az átlagosnál dinamikusabban, illetve nagyobb tömegterheléssel vezették az autókat. Ilyen használat mellett azt tapasztalták, hogyAZ ELEKTROMOS HATÓTÁV AKÁR 76 SZÁZALÉKKAL IS KISEBB LEHET, MINT AZ ÍGÉRT."

"Hiába indultak teljesen feltöltött akkuval, a BMW benzinmotorja már 18, a Volvóé 11 km után beindult, ami a T&E szerint azt bizonyítja, hogy a villanymotorok ereje önmagában kevés ezekhez a kocsikhoz, és azt is, hogy a zéró emissziós üzemmód csak egy szűk működési tartományban valósítható meg."

A "zöld" megoldás, amit az államok is támogatnak:

"A legtöbb piacon lévő plug-in hibridet úgy hirdetik, hogy 2 liternél alacsonyabb átlagfogyasztással és 50 g/km-nél kisebb szén-dioxid kibocsátással rendelkeznek, ezért rengeteg ország adó- és egyéb kedvezményekben részesíti őket. Nálunk zöld rendszámot kapnak, ami ingyen parkolásra is feljogosítja őket, emellett nincs rájuk kivetve regisztrációs adó, átírási illeték vagy gépjárműadó, és a cégautóknál a cégautó-autó alól is mentesülnek, illetve a lízing esetében az áfát is vissza lehet igényelni."

"A tesztünk megmutatta, hogy még a számukra legkedvezőbb feltételek mellett, feltöltött akkuval is többet fogyasztottak, mint amit a gyári adatuk ígért. Ha nem vezetik nagyon visszafogott stílusban őket, akkor az emissziójuk az egekbe szökik"

Ó... ha ezt már előbb is sejtettük volna... Nem sejtettük... tudtuk... csak mindenki akinek nem kellene sz@rt rá:

"Környezetvédelmi zsákutca lehet a hibrid autók támogatása"

Szóval jeee, megmentjük a Földet, adjuk át a gyárakat, ahol majd Szijjártó, meg a gyárigazgató elmondják, hogy a jövő zöld forradalmát indítjuk el... közben meg tudni lehet, hogy katasztrofális hatással van ez a "megoldás" a problémára. Hmm... majd úgy csinálunk, mintha ezt nem vettük volna észre. Elég ha csak az emberek azt hiszik, hogy hasznos dolog ez... vagy talán még az se kell... miért az ér valamit, hogy már egymilliárd eset bizonyítja, hogy nem okos dolog pl. netre rakni fontos dolgokat?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr916324970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madarász Henrik 2020.12.08. 23:54:43

A hibridek tényleg nem jók, értelmesebb lenne a gázmeghajtású autókat támogatni az elektromos autóra átállás idejére, persze nálunk azt is betiltották néhány éve.

Madarász Henrik 2020.12.09. 00:02:21

@Madarász Henrik: Amúgy amit írtak hogy drágák az elektromos autók sem tragédia, kevesebb embernek lesz autója, kevesebb parkoló kell a városokban, több helye lesz a gyalogosoknak és több fa fér majd el az utcákban.

GABOR2 2020.12.09. 00:05:03

@Madarász Henrik: A terv az, hogy senkinek se lesz saját tulajdonú autója ( kivéve persze akiké lesz a vlág kb. teljes vagyona ), hanem mindent majd bérel... jó pénzért... és örökké fizet majd.

Madarász Henrik 2020.12.09. 00:59:05

@GABOR2: Én is olvastam Schwab agymenéseit, elképesztően pofátlanok ezek a milliárdosok és bérenceik, hogy ilyeneket nyíltan mernek hirdetni, hogy az embereknek nem lesz semmijük a nagy törlés után, mindent bérelniük kell a cégektől, ezt még a kommunisták sem merték megtenni annak idején.

KalmanBlog 2020.12.10. 00:00:40

Érdekes, én éppenhogy a hibridet tartom értelmesebbnek a teljesen elektromosnál: nincs vele szívás, hogy hol töltsd mindig menetkész, akár egy dízel vagy benzines. Viszont visszanyered a fékezés energiáját, illetve a napi ingázásban azért el tudsz menni vele elektromosan. Nyilván ki kell számolni annak aki ingázik, hogy belefér-e.

Egyik kollegámnak van plug-in Priusa, és az ingázást tényleg meg tudja oldani elektromosan. Szerintem neki ez fontos annyira, hogy lepkekönnyű lábakkal nyomja a "gázt". Igazából nem veszít vele sokat az ember, ha spórol, bár én nem vagyok túlságosan jó ebben. De ő igen.

Azt viszont el tudom képzelni, hogy ezek a böhöm hibridek annyira nehezek, hogy lényegében képtelenek még 50km-et megtenni is, és akkor már tényleg nem sok értelme van az elektromos résznek.

GABOR2 2020.12.10. 01:55:17

@KalmanBlog: "Érdekes, én éppenhogy a hibridet tartom értelmesebbnek a teljesen elektromosnál: nincs vele szívás, hogy hol töltsd mindig menetkész, akár egy dízel vagy benzines. Viszont visszanyered a fékezés energiáját, illetve a napi ingázásban azért el tudsz menni vele elektromosan. Nyilván ki kell számolni annak aki ingázik, hogy belefér-e."

Igen... az elmélet gyönyörű... aztán a cikk meg a valóságról szól. Azt nem idéztem, de a cikkben is van, hogy a soffőröket hibáztatják, hogy hogyan vezetnek, emiatt nagy a fogyasztás, a konkrét eredményeket látva... ez nonszensz.

KalmanBlog 2020.12.10. 09:24:17

@GABOR2: Azért annyira nem nonszensz, én is 1-2 literrel többel közlekedek, mint mások ugyanilyen kocsival. Egyszerűen ha mellettem gyorsabban indulnak el, akkor az zavar :-) Kivéve, ha sokkal gyorsabban megy, akkor megállapítom, hogy ez hülye, be van sózva. Nem nézem versenypályának az utat, csak a leglendületesebb de még éppen normális sofőr babérjaira török. De fogyaszt a kocsim rendesen, legalábbis fogyasztott ameddig mértem. Amióta úr vagyok, azóta nem mérem csak nagyritján elosztom tankoláskor és akkor látom.

GABOR2 2020.12.10. 13:49:10

@KalmanBlog: Nonszensz, mert túl dúrvák az eltérések és nonszensz azért, mert elvárnák, hogy mint valami mániákus próbálj mindig úgy közlekedni mintha laboratóriumban lennél... legyél mindig tökéletes és a környezeted is. No fun, nincs gyorsulás. Az ilyen világból nem kérek.

Van is valami olyasmi mondás, hogy ha csak annyit fogyasztasz amennyi feltétlenül szükséges, akkor nem vagy különb egy állatnál.

Hát én meg úgy látom, hogy robottá akarnának tenni, azok akik elképzelhetetlen luxusban élnek és a gyáraik sokkal, de sokkal nagyobb szennyező és ahol direkt úgy készítik el a dolgokat, hogy sokkal hamarabb tönkremenjen, azért hogy minél előbb vásárolj újra.

Wildhunt 2020.12.11. 18:23:47

@KalmanBlog: a hibrid teljesen hibás koncepció. A visszatápláló-kiegyenlítő rendszer ideális esetben akár 30%-kal is növelheti a jármű hatásfokát... Vagyis a kB. 20%hatásfokú autót feltornázza 25%-ra. Hogy ezt elérje, cipelhetsz folytonosan kB 500 kg akku+motorok pakkot. Próbáld ki a következőt: beteszel a csomagtartóba csak 2 zsák cementet, és figyeled hogy változik a fogyasztás.

KalmanBlog 2020.12.11. 18:30:25

@Wildhunt: Plug-Innel kombiálva csak a CO2-t nézve annyira nem hülyeség szerintem. Akinek ingázáshoz elég, az hétköznap nem ad ki CO2-t, hétvégén pedig teljesértékűen használható kocsija van. Szóval van olyan helyzet amire az adott logikán belül jó lehet.

Ennek ellenére egyetértek nagyjából, hogy eléggé felesleges, és a mérleg végül nagyon ritkán lesz jó, ráadásul a CO2 is valószínű, hogy túl van misztifikálva.

Wildhunt 2020.12.11. 19:36:59

@KalmanBlog: erre ott az elektromos, ahol meg a belső égésű hajtásláncot nem kell cipelni.
süti beállítások módosítása