Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

A jövő + a fiatalok + a marketing osztály= súlyosan általánosított mesevilág

2018. március 12. - GABOR2

A fiatalok X % pontosan azt akarja mint a kutatást megrendelő cég kínál; ez a jövő. Gondolom ti is szeretitek amikor a generációtokról általánosítanak, de te tudod, hogy se te, se mások se olyanok igazából. Most ilyen hírek között is kalandozunk rámutatva, hogy amikor azt érzed, hogy te nem vagy ilyen, de talán mások mégis ilyenek és ők vannak többen...  hát kiderül, hogy csak a marketing osztály agymosása játszik velünk.

Megtudhattuk, hogy a fiatalok fele az okostelefonját tartja a legjobb barátjának.

"Bár az okostelefonozás nem tartozik hivatalosan a függőségi betegségek közé az Egészségügyi Világszervezet szerint, de a Motorola kutatásában tulajdonképpen függőségre utaló jelekre kérdezett. Sokan a mobiljukat helyezik előtérbe a kapcsolataik helyett, a kívántnál többször veszik elő, és pánikot éreznek az esetleges elvesztése miatt."

Kiemelés tőlem.

Jól esik tudni, hogy valaki törődik velünk. Attól meg egyenesen könnyezek, hogy egy mobiltelefonok eladásából élő vállalat azt mondja, nekünk nem a profit, hanem a fiatalok egészsége az első. Ezért csinálta a "telefonozás és élet közötti egyensúlyt vizsgáló"  kutatását.

"Különösen a fiatal generációt érinti a probléma, vagyis a 2000 után született "Z generációt", amely már a digitális világban nőtt fel - közülük 53 százalék az okostelefonját tartja a legjobb barátjának."

Szegény Y generáció, mennyi tanulmány volt róluk aztán már kezdik elfelejteni őket. Pedig most jönne a visszacsatolás, hogy tényleg olyanok-e mint mondták őket... olvasd végig a cikkek és majd láthatod nem.

Ezek a cégek most tényleg aggódnak, vagy dicsekednek... itt a sok kis függő aki majd az újabb termékeinket is majd szépen bekajálják.

Node kalandozzunk tovább egy igazán - számomra legalábbis - gyomorforgató általánosító cikk felé.

Címe: "Egy pillanat alatt teljesen átalakulnak a boltok, de ki vásárol majd ezekben?"

"Megnyitotta első pénztár nélküli boltját az Amazon, a Big Brother ehhez képest smafu. Ki fog ilyen helyre járni? A baby boomerek biztos nem: az ő életük titok. Az X-esek is titkolóznak, de ha mindenki csinálja, nagy duzzogva ők is betérnek majd. Az Y-osoknak a személyes adat cserealap, ha kapnak valamit érte, szívesen adják. A Z generációsok pedig imádni fogják a pénztár nélküli boltot, hiszen nem kell beszélgetniük senkivel."

Szerintetek hányszor sóhajtottam, és meddig tartott míg csak néztem ki a fejemből?

Ehhez lelkierő kell, de nézzük. Szóval azzal kezd a szöveg, hogy igazából ez még a Big Brothernél is rosszabb... ami nem jó enyhén szólva. Újabb sóhaj... Szeretnék egy gombnyomással teremteni ide egy új cikket ami csak azt tartalmazza, hogy mennyire ártalmas ez, de én csak egy ember vagyok. Namind1. Aztán... A baby boomerek élete titok... Nos, ők voltak akik letették ennek a mindenkiről tudjanak mindent alapjait, ők azok akik most csúcsgórék sokfelé és építik a világot... amiben ők nem akarnának élni, de kapnak a kiépítéséért egy halom pénzt. Ők azok akik nem látják, vagy nem érdekli őket, hogy egy sebezhető digitális világot építenek a fiataloknak. És ők azok akik megmondják mit akarnak a fiatalok... szerintük. Na meg persze hatalmas adósságok átadása a jövő generációjának stb.. Az X-esek... ők is rühellik a világot amit építenek, de azért építik. Ők azok akik "parancsra teljesítenek" a multik álmai. Aztán az Y generáció, az elveszett generáció, akik mindent imádnak amit a techcégek kitalálnak állítólag. Amúgy lusta, nemmegértett, de kreatív rakás sz@r, techzombi. Tanulmányok szerint... de mindjárt belerontunk ebbe a marketingesek által félépített álomvilágba. Z generáció... csupa antiszociális, lelkibeteg roncs, akik csak okostelefonnal beszélnek egymással. (Saját tapasztalat: kivállóan kommunikálnak telefon nélkül is, sokkal kevésbé klikkesednek.) Természetesen a Z generáció már imádni fogja azt, amit a legrosszabb dolognak tarottak ami történhet és a cikkíró kedvesen lekreténezi szinte őket ezzel a nem kell beszélgetniük senkivel a vásárlás miatt dologgal.

"a megoldás előnye üzleti értelemben nem az, hogy nincs eladó és pénztáros, hanem az, hogy a rendszer minden mozdulatunkat figyeli, és ebből a kereskedő számára hasznosítható információkat szűr ki."

Elképesztő mennyiségű teljesen hasztalan adatot lehet gyártani. Rengeteg hibás következtetéssel. Akik ezzel fogalalkoznak majd gyárthatnak jó kis tanulmányokat, de szerintem azok is akik totális államot akarnak kiépíteni nagyon örülni fognak ennek. Ja amúgy nem úgy lesz, hogy ugyis mindent interneten át veszünk?

Mielőtt rátérnénk arra, hogy most éppen aktuálisan mivel csapta arcon a valóság a marketing álomvilágot, pár korábbi cikk ami már ezzel foglalkozott: Egy, kettő.

Az egyik régi cikkből:

"Bankfiók vagy okostelefon? Meglepő a magyar fiatalok válasza"

"A kutatás egyik meglepő eredménye viszont, hogy még a legfiatalabb, 18-22 éves korosztályon belül is többen mondják azt, hogy kizárólag bankfiókot használnának, mint amennyien a kizárólagos okostelefonos bankolásra nyitottak. Sőt, a két köztes válaszadási lehetőséget figyelembe véve is kissé a fiókok felé billen a mérleg nyelve."

Igen, ez igencsak nem illik a technológiába belezombult Y generációs profiljába. Ahogy a régebbi cikkekből kiderül, már annyira hisznek a saját maguk által kitalált generációképnek a cégek, hogy magukat már sikeresen át is verik.

És most... a végtelen sok cikk után ami arról szólt, hogy a bankoknál az lesz a jövő, hogy bezárják szinte az összes bankfiókjukat, mert nincs rá igény: tadám valóság úr berúgta az ajtót:

"Ismét menő lesz a bankfiók? Újabb bank tett bejelentést"

Micsoda visszafele megyünk az időben, mindjárt itt a középkor? Nem!!!!! Hanem sohase voltak olyanok az emberek mint amilyennek elképzelték a techcégek, meg a bankok. A bankokba pl. az emberek azért rakják a pénzüket, hogy ott biztonságba legyen és ha a pénzünket okostelefonappokkal rakjuk ide-oda az biztonságos? Hát kurv@ra nem az. És jé, ezt a fiatalok felfogják. Pedig annyi marketing anyagba megírták, hogy a fiatalok imádni fogják, ha nem biztonságos platformokon keresztül mozgatják a pénzüket. Nos, nem és képzeljék nem most hirtelen nem hanem, sohase gondoltam ezt jó ötletnek. Kik találták jó ötletnek... a középkörú és idős korosztály, akik megszokták, hogy gondolkozás nélkül minden újításra igent mondjanak. Amivel persze egy csomó pénzt is keresnek.

"A JP Morgan 400 új bankfiókról szóló januári bejelentése után a Bank of America most közölte: 500 új fiók megnyitását tervezi 4 év alatt. "

"Miután az elmúlt években tele volt a sajtó a válság és a digitalizáció miatt szükségessé váló fiókbezárásokkal, úgy tűnik, most egy másfajta hullám vette kezdetét."

Homlok egyenest mást amiről azt mondták, hogy a jövő lesz.

Amúgy meg... válság... ki van vele a t@köm... a válság az, hogy valami hirtelen idéglenesen problémás nagyon, hogyha valami éveken át tart az nem válság, hanem egy állandó sz@r állapot.

Amúgy meg egyre több idős lesz a munkaerő piacon, mert korábban nem csináltak elég gyereket. Ez is felborítja majd a techcégek jövőképét, ahol minden héten forradalom van és mindenki majd nagyon kreatív lesz, ugyanis az idősek lesznek a legnagyobb csoport. Vagy reménykedhetsz abban, hogy az idejött már most húszéves migráns néger gyerek, aki még a saját nyelvén se tud írni, majd az informatikai innováció motorja lesz.

"Bő 10 év múlva a munkavállalók egyharmada 55 év feletti lesz az Európai Unióban, ami megnehezíti majd a fiatal csapatok építését, helyette talán a fiatalos lesz a jobb kifejezés. Ez viszont azért tűnik nehéznek, mert már a 45 év feletti munkavállalókkal szemben is jelentős előítéletek tapasztalhatók."

Nem, nem lesz fiatalos a csapat legalábbis jóértelemben nem. Az idősek nem azért nem olyan rugalmasak mert nem akarják, hanem mert nem tudnak azok lenni. Ehhez vagy alkalmazkodik a cég, vagy szépen csődbe megy. Az idős emberek nem akarnak majd minden hónapban egy új kezelőfelületet megtanulni, mikor a régit már jól ismerik és meg tudnak oldani vele mindent. Ha mégis ragaszkodnak hozzá a cégek... a potenciális munkaerő egyharmadát kidobják teljesen feleslegesen.

Amúgy meg személyes jó tanács... higy az előítéletekben. Amikor én nem tettem megszívtam.

"Természetesen a 45 év feletti munkavállaló már nem viszonyul úgy a technológiai újdonságokhoz, mint egy 10-20 évvel fiatalabb, és talán a gyorsasága is kívánnivalót hagy maga után a fiatalokhoz viszonytva, de a vezetőket igenis fel kell készíteni arra, hogy a tapasztaltabb munkaerőt is beintegrálják a közösségükbe, és lebontásk az előítéleteket."

"Sőt, nemhogy lebontani kell az előítéleteket, de a generációk együttélését is segíteni, amiből új értékek, új életfelfogás és új tapasztalatok születhetnek."

Nem lebontani kell az előítéleteket, hanem egy olyan környezetet teremteni, ahol nem változik folyton minden feleslegesen. Ahol pl. semmilyen igazi értéket hozzáadva nem változik meg a Windows menürendszere, a már jó ismert menüket nem szabják át. És tadám a már betanult dolgokat az idősebb dolgozó is meg tudja csinálni továbbra is.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr9013732970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása