Régen teljesen evidens volt, hogy azért kell újra váltani, mert megéri és biztos jobb lesz tőle az élet. Nem is volt semmi erőszakosság, meg győzködés, hogy váltani kell. Manapság viszont rendkívül erőszakosak a techvállalatok, mivel a termékeikre igazából nincs szükség.
Nincs értelme váltani, sőt káros lehet, de a pénzed meg nagyon kéne, úgyhogy átállnak a rendszeresen fizess, ne csak egyszer modelre egyrészről, másrészről oda is el akarják vinni a termékeiket ahol nem kívánatosak. Vagy olyan szintre fokozni a jelenlétüket ami már nem kívánatos.
Ezt például hazug... marketing kampánnyal érnék el. Nagyon erőszakos marketing kampánnyal. Ugye ennek az egyik tipikus példája a "ez lesz az elkerülhetetlen jövő" féle cikkek. Korábban sokszor, csak úgy nagy fensőbbségben hetykén odavetették, hogy ez lesz az irány, manapság viszont egészen kétségbeesett cikkek tünnek fel. Például ez:
"Vége a türelmi időnek, nem lehet tovább lazsálni: minden vállalkozásnál eljött a digitális átalakulás kora"
Különben lelövünk... már csak ez hiányzik.
http://hvg.hu/tudomany/20171214_digitalis_atalakulas_kora_ipar_40_iiot_digital_twin_modell_digital_360_view_schneider?ver=2&utm_expid=1324304-23.8USXuGWPRhWtdjJmATShwQ.1&utm_referrer=http%3A%2F%2Fhvg.hu%2F
Teljesen érdektelen cikk. Legyen minden digitális és eljön a kánaán, biztonsági problémákról egy szó se. Szóval csak a szokásos. Szeretnélek emlékeztetni egy korábbi tanulmányra, amiről szó volt a blogomon, ami azzal foglalkozott, hogy miután a digitalizáció megvalósult, tényleg egekbe ugrott-e profit, mint ígérték a cégeknek. Természetesen abszolút semmi bevétel-növekedést nem hozott a digitalizáció.
És most itt vannak a bankok. Csapból is ez folyik, ha pénzügyi oldalakat nézel. Még akkor is, ha kiderült, hogy még a fiatalok többségének is nincs erre igénye.
Most itt van az újabb csalódás.
Cím: 20% helyett pofára esés: mit nem csinálnak jól a bankok?
"Azok a bankok, amelyek digitalizálódnak, akár 20%-kal növelhetik a bevételeiket, miközben a költségeik 30%-kal csökkenhetnek. A lakossági pénzintézeteknél ez a költség-bevétel hányadost 12%-kal csökkentheti."
Ó, igen ez a drága "akár XX%-kal is növekedhet" szövegek klasszikusak, a piti csalók is szeretik. Aztán, ha nem jön a várt csoda, hát... az akár nem jelenti azt, hogy megtörténik, csak azt, hogy lehet. Mi van ha megtörténik? A másik ami egyből feltünhet a címben, hogy az fel se merül, hogy a digitalizáció nem hozza el a csodát, hanem a bankok csinálnak valamit rosszul. A végén még levonná valaki a helyes következtetést az előtt, hogy mindent digitalizálunk és ezzel jól megszedjük magunkat. Ja és persze, amivel sebezhetővé teszünk egy csomó fontos rendszert amit nem kéne.
"Egyelőre viszont sok bank küszködik azzal, hogy pénzt tudjon csinálni a digitalizációból - derül ki a BCG legfrissebb tanulmányából. 12 digitalizációt támogató nemzetközi bankot elemezve arra jutottak, hogy minden harmadik esetben az implementáció kiábrándító: vagy túl lassú a folyamat, vagy alig-alig van kézzel fogható eredménye."
Elárulok egy titkot amire a cikk nem hívja fel a figyelmet. Ilyen a világon nincs. Nincs olyan, hogy valami hatékony és a bevezetése után az esetek egyharmadában nincs semmi eredmény. Ismét csak emlékeztetlek a korábbi tanulmányra ami megmutatta, hogy a cégek esetében nincs a digitalizációnak igazából profit növelő hatása egyáltalán.
Akkor mi lehet a megoldás? Nos... a válaszadók kétharmada füllentett, mert például... egyes vezetők korábban fűt-fát összehordtak arról, hogy hű mekkora profit bumm lesz ebből és erre hivatkozva követelték ki a prémiumokat, meg fizetésemeléseket és most pedig nincs semmi eredmény, csak egy csomó költség, meg a mindennapos kibertámadások. Úgyhogy a statisztikákat úgy kell alakítani, mintha a digitalizáció hasznos lett volna. Akár drasztikusan, pl. erre hivatkozva megszüntetni fiókokat, elbocsátani egy csomó embert... igen ezzel valóban lehet csökkenteni a kiadásokat, csak éppen ez azért történik, hogy elfedjék a valóságot: a digitalizáció nem volt hasznos.
Nézzük a tanulmány szerint mi a gond:
1 : A régi IT-rendszerek, melyektől nem könnyű megszabadulni - a bankok szerint ez az egyik fő ok.
Amire a megoldás természetesen a hogy költsünk még többet digitalizációra. Amúgy feltünt, hogy két kategória aminek semmi köze egymáshoz már előbb is össze volt rakva: túl lassú folyamat, és a kézzel fogható eredmény. Ezt hogy sikerült egybe rakni?
2 : Az architektúrájuk nem támogatja kellőképpen a digitalizációs átállást. Vannak olyan cégek, amelyek eleve csak a front-end tevékenységet (vagyis lényegében az ügyfélkiszolgálást) fejlesztik csak, míg a back-end fejlesztésre viszonylag kevés erőforrást csoportosítanak.
Erre is a megoldás: költsél még többet a digitalizációra és amikor már minden digitalizált lesz jön a kánaán, nem szabad félúton megállni azért mert nincs semmi eredmény.
3: Van, hogy nincs meg a megfelelő képzettségű személyzet.
Gyönyörűen van meg fogalmazva: "van, hogy nincs...". De mégis... az esetek mekkora részében? Azt akarják mondani, hogy olyan hülye a személyzet tömegesen és nem tudnak a bankok megfelelő embereket felvenni, hogy ez egy akkora probléma, hogy egy külön pont kell neki. Olyan sok manapság az olyan ember aki nem tud felhasználói szinten kezelni programokat, hogy ez akadályozta meg a pénzesőt? Kamu...
4: Lehet, hogy a személyzet ellenáll a változásoknak, mivel a digitalizáció borítja a szervezet hierarchiáját. Esetenként a bank részvényesei állnak ellen, mert rövid távon akarnak hozamot és a hosszú távú előnyeit a digitalizációnak nem látják.
Itt meg már találgatás van?! Itt is, nem a digitalizálás nem segített, hanem a személyzet a rossz. De hogy? Hogyan akadályozza meg a személyzet, hogy bevezessék a digitalizációt, hallott már valaki olyanról, hogy emiatt sztrájkoltak volna valahol? Nem volt ilyen, hanem a dolgozók úgy álltak hozzá, hogy ez van, ha mást tettek volna kirúgták volna őket. Viszont valakit hibáztatni kell, hogy mégis nem jött el az igért pénzeső.
"Emellett sok pénzintézet nem megfelelően kezeli a felmerülő problémákat vagy éppen a digitalizáció előrehaladtával folyamatosan csökken az érdeklődés a projekt iránt."
Na ezt elhiszem, ugyanis a profi marketinggel behülyített emberek ahogy előrehalad a dolog egyre jobban látják, hogy az egésznek nem lesz jó vége. Ha valami hasznos lenne, az inkább fokozná a lelkesedést.
"Az értékcsapda kialakulásának fő okait a bankok a következő tényezőkkel magyarázzák:"
Ha érdekel nézd meg a bullshit táblázatot, ami mindig elpufogtatható közhelyeket, és amiket már írtam azokat tartalmazza nagyjából. Az, hogy maga a digitalizáció volna a hibás.... hát nem!