Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Itt egy újabb ok, hogy miért szeretnék, ha nem lenne saját tulajdonod

2022. november 18. - GABOR2

Csak röviden...

Ugye közgazdasági könyvekben azt tanítják, feltételezik, hogy az emberek racionálisak és folyton azon vannak, hogy a pénzüket minél hatékonyabban osszák be.

Ez persze max. a tankönyvekben van így. Egy új tanulmány ráerősik erre.

Nem is kell sokat magyarázni... amikor az emberek elég jól keresnek hajlamosak lazán venni a dolgokat. A mostani tanulmány szerint például úgy, hogy hajlamosak sokan akkor is megtartani az előfizetéseiket ha már nem használják az adott szolgáltatást és nem elfelejtették, hanem pontosan tudják, hogy nem is kell nekik. Csak jó ha van... pont mintha birtokolná a dolgot, csak az nem kerülne semmibe, így meg szépen fizet állandóan.

A techcégek álma... nem adni semmit és kapni ezért ugyanúgy lóvét.

"Akkor is megmarad az előfizetés, ha már nem használjuk"

"Minden harmadik ember legalább háromféle szolgáltatásra előfizet, de csak kétharmaduk érzi úgy, hogy valóban kihasználja az adott szolgáltatásokat, 42 százalék pedig akkor sem mondja le előfizetését, ha tudatosul benne, hogy nincs rá szüksége."

Cég szinten hagy meséljek röviden erről. Ismertem valakit, egy főnököt, sőt tulajt, aki az emberekkel nagyon filléreskedő tudott lenni ( kivéve a hardcore kedvencekkel ). Folyton kereste az okokat, hogy ne kelljen annyit fizetnie, vagy ha kell akkor totál ellenőrizze az embert, hogy tényleg dolgozik állandóan... más kérdés, hogy ő maga, a tulaj szinte sohase tartotta be a határidőket... mondjuk a meetingeknél.

Viszont az évek során sorra vett ilyen kisebb programokat amikért minden hónapban kell fizetnie. Jó pár ilyet. És sokról kiderült, hogy mondjuk már több mint öt éve feladták hogy használják. De ettől függetlenül évek óta fizet sok milliót, teljesen feleslegesen. Ezek a programok olyanok, hogy vehetnél helyette egyszer egy állandót. És amikor kérdeztem az illetőt, hogy miért fizet állandóan ezekért  a sz@rokért, valami olyasmi volt a válasz, hogy cserébe állandóan megújul, frissítik, naprakész és ez tök jó, hogy mindig van egy topra fejlesztett, modern programmja. Pár gond ezzel... ugye frissítéseket kaptál korábban ingyen, ha vettél egy programot; az alap marad, a többi csak apróság; aztán az az apróság, hogy... Hééé ember!!! Több mint öt éve nem is nyúlsz hozzá; plusz kiderült korábban, hogy ez nem is az amire szükségük lenne. Akkor minek? De ahogy a HR-ese mondta... "ezt ő tudja".

Szóval ilyen nem éppen okos dolgok lehetnek... És a techcégek imádják ezt. Szeretnék, ha így működne minden.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr1417982264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koenigsberger 2022.11.20. 19:39:45

Plusz a hab a tortán, amit már talán többször is leírtál itt, hogy előfizetsz valamire valamiért - oké. Csak aztán néhány verzió múlva kiszednek a programból (elnézést: „app"-ból) pár egy olyan feature-t, amit addig használtál.
Igen, aztán a köv. lépés, hogy vagy ők, vagy valaki más fejleszt egy másik programot, amit megint vegyél meg külön előfizetésért, hogy az eredeti szoftvert ismét a rendeltetése szerint használhasd...

Gondolom, olyan is létezik már, mint a biztosítások piacán (mert ez az egész nagyjából arra hasonlít), hogy külön arra specializálódik egy szolgáltató, hogy megmondja, mi a jó a cégednek, és még ők is külön lehúznak.
süti beállítások módosítása