Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

A kormány mellélőt nagyon az EV-kel és az akkumlátorgyárakkal

2024. augusztus 26. - GABOR2

A kormány úgy tűnik nagyon mellélőtt az elektromos autókra fogadásával.

Már nem először van az, hogy a kormányunk csak nagyon felületesen, szinte, mintha csak marketing anyagokat olvasna fogad arra, hogy mi lesz a jövő és próbálja elérni, hogy Magyarország legyen az elsők között ennek a jövőnek a létrehozásában.

Ez elsőre jól is hangozhatna, de ha pl. konkrétan ez abban nyilvánul meg, hogy az országunkat teli akarják rakni akkumlátorgyárakkal, amik nagyon környezetszennyezőek akkor már ez a kevés öröm is elmúlik.

A kormány azt tervezte, hogy mi egy akkumlátor összeszerelő nagyhatalom leszünk, ( mi van a high-tech tech, magas hozzáadott érték álmokkal, meg hogy mi tudásban vagyunk jók? ) de remélhetőleg ebből nem lesz semmi.

Ugyanis az EV piacon feltűnik annak a réme, hogy valami rosszabb jön itt mint egy összeomlás.

Most kellene annak megtörténnie, hogy a középosztály tömegesen váltson át EV-kre, de... úgy tűnik egyszerűen a középosztály nem akar átváltani.

A EV-k még mindig drágák és használtautó piacuk nem is létezik szinte, mert amire biztos sor kell, hogy kerüljön egy használt EV-nél az az akkumlátorcsere, ami akár többe is kerülhet mint a kocsi amikor megvették teljes áron. Plusz ez az akkumlátor csere a legkisebb sérülések miatt indokolttá válhat, ami elviheti egy középosztálybeli teljes megtakarítását.

Plusz a korábbi támogatások, adókedvezmények kezdenek több helyen kivezetődni... végleg.

És ha még kedvezményekkel is túl drágák, akkor kedvezmények nélkül mi lesz ebből?

Plusz nem tüntek el az olyan problémák mint hogy: szoftver hibák, frissítések amik titokban visszavesznek az autó képességeiből, ezekre meg szükség van mert kiderül, de nem verik nagy dobra, hogy muszáj visszavenni, mert amúgy nagy esélye van annak, hogy mondjuk... az autó kigyullad, mint most tömegesen Dél-Kóreában történik:

"EV-s garázstűz: hozzák nyilvánosságra az akkumárkákat?"

"Dél-Koreában sürgős tanácskozásokat tartottak a súlyos EV-garázstüzek miatt, terítéken vannak a különböző szigorítások."

Milyen megnyugató:

"Szakemberek szerint az embereknek nem szabad mindig az akkumulátorokat hibáztatni az EV-tüzek miatt, azok más okból is történhetnek. "

Aztán... "távolság pánik", mert a becslés amit ad az autó, hogy meddig jutna el, igazából rossz és sokkal előbb lemerülsz, de aztán újabb probléma: Nincs elég töltőhely. A töltő hibás, van hogy túlmelegszik, ezért órákkal több ideig tart a töltés. A meleg miatt lassabb a töltés, a hideg miatt az akku kapacitása csökken.

Mai hír, hogy az EU "brutális vámot" vetett ki a kínai EV-kre, csakhogy Kína nagyon durván bosszút képes állni, mert az EU-s EV gyártás nagyon függ Kínától.

"Újabb brutális vámot vetettek ki a Kínában gyártott elektromos autókra"

Aztán... a problémák számolhatatlanok.

Mondjuk említsük meg azt az apróságot, hogy mindenféle állami támogatás ellenére a mai napig csak a Tesla ami igazi profitot termel EV eladásokkal, mindenki másnak veszteséges... nagyon. És állami pénzek, befektetői pénzek, vagy a hagyományos autók eladásaiból származó profit engedi meg egyenlőre a veszteségeket.

"Most automakers not named Tesla, are losing money on every electric vehicle (EV) they sell."

"When Will Electric Vehicles Become Profitable for Automakers?"

"Over the past few weeks numbers have surfaced ranging from a $36,000 to $62,000 per Ford vehicle to more than $300,000 on a Lucid Air, according to reports."

És ne felejtsük el, hogy az egyetlen profitot termelő Tesla profitja legutóbb 55%-ot csökkent:

"Tesla profits drop 55%, company says EV sales ‘under pressure’ from hybrids"

Igazából egyre több cég látja be, hogy nem lesz itt "elektromos jövő" még sok évtizedig.

Ez is egy olyan dolog, hogy lehetett látni előre, de... csináljuk akkor is.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr1218475877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madarász Henrik 2024.08.26. 17:52:03

Remélem hatalmas bukás lesz az akkugyárakból. Semmi szükség arra hogy teljes régiókban megmérgezzék a vizet és a talajt. Ráadásul rengeteg áram és víz kell hozzájuk, amiből már most hiány van az országban. Arról nem is beszélve hogy amikor kivonják majd a mérgező akkukat a forgalomból Magyarországra fogják visszahozni őket.

gigabursch 2024.08.26. 20:30:02

Nagyon vegyesek és végletesek az érzelmeim.
Főleg, mert nem tudjuk, mik és hány lépcsőben vannak a háttérben.

Deansdale 2024.08.27. 07:58:51

Ha tudnák környezetszennyezés nélkül gyártani akkor nem lenne rossz ötlet az akkumulátor, mert kelleni fog a jövőben, akkor is ha az EV áttörés még várat magára. Csak remélem olyan gyárakat építenek ahol a készülő akkumulátorokat tág határok között lehet variálni, hogy pl. drónokba is tudjanak gyártani, mert szerintem a jövő igazi slágere nem az EV lesz, hanem a rendőrállam katonai drónjai.

Koenigsberger 2024.08.29. 06:56:24

Hibrid kocsim van, teljesen elégedett vagyok vele. A hibrid techológiánál kéne megállni: nem pöfögi tele a várost dugóban, nem büdös, nem hangos.

A töltikézős dolog csak nagyon korlátozott keretek között működhet nagyiparban - persze épp ez lenne a céljuk, a korlátozott felhasználás korlátlan felügyelet és kontroll mellett... Szóval ebben egyetértünk.

Egy átlag nyugati, modern háztartásban két kocsi van. Ahogy írod, mivel elektromosból a használtautó a kutyának se kell (ez remek pont, én se vennék), vajon mekkora környezetterheléssel fognak pár évente két vadiúj kocsit eladni minden családnak a márkakereskedők a profitcéluk megőrzése mellett...? Sok sikert.

GABOR2 2024.08.29. 12:22:26

@Koenigsberger: Igen azt olvasom, hogy sokan visszaváltanak gáz meghajtásra, vagy hidridre. A fenti cikk is azt írja, hogy a Tesla profitja nagyrészt azért csökkent 55%-ot, mert hogy a hibridek...

Igazából a középosztálybeliek az első problémánál feladják, ha nekik kellene fizetni a javítást, mert horror magas szokott lenni a számla.

A kereskedők se szeretik, mert statisztikák szerint eladni egy EV-t négyszer több beszélgetésbe kerül nekik, mint eladni egy hagyományos kocsit, vagyis ugyanannyi idő alatt normál kocsival sokkal többet kereshetnének. Plusz a vevők egy csomó olyan dolgot kérdeznek, amit igazából ők se tudnak...

GABOR2 2024.08.29. 17:31:19

Pont idevaló friss cikk:

"Több hibrid autót vesznek Magyarországon, mint benzinest és dízelest együttvéve"

www.portfolio.hu/uzlet/20240829/tobb-hibrid-autot-vesznek-magyarorszagon-mint-benzinest-es-dizelest-egyuttveve-706497

Nem pörögnek az elektromos autók:

"2024 júliusában a teljesen elektromos autók regisztrációja

10,8 százalékkal 102 705 darabra csökkent, és teljes piaci részesedésük 12,1 százalékra esett vissza az egy évvel korábbi 13,5 százalékról."

Nálunk nőt: "Köszönhetően az állami elektromosautó-vásárlási programnak, Magyarországon a tavalyi év azonos időszakához képest 63,9 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása, így a negyedikek voltunk az EU-s rangsorban."

EU szinten stagnál hiába a sok állami támogatás: "Az EU-ban januártól júliusig 815 399 új teljesen elektromos autót helyeztek forgalomba,

ami lényegében stagnálást (-0,4%) jelent a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva."

Deansdale 2024.10.01. 15:03:08

@Koenigsberger: "elektromosból a használtautó a kutyának se kell (ez remek pont, én se vennék), vajon mekkora környezetterheléssel fognak pár évente két vadiúj kocsit eladni minden családnak"

A mostani piaci viszzaesésnek szerintem az egyik fő oka azok, akik 3-5 éve már vettek EV-t, és most jöttek rá, hogy továbbadni nem tudják, vagyis ha újat akarnak venni az előzőt leírhatják veszteségként. Na ezek vesznek most újra benzinest...
süti beállítások módosítása