Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Saját story-k: A felhőnek hála a készpénz se segített + egyéb önsorsrontások

2023. október 10. - GABOR2

Nemrég voltam vásárolni és a kosár eléggé teli lett. Amikor mentem a pénztárhoz a pénztárosnő szépen közölte velem, hogy akkor most szépen letehetem oldalra mindent amit meg akartam venni aztán hagyjam el az épületet... 

Mi van??!!!

Ja hát az van - mondja - elszállt a net és így nem fogok tudni vásárolni.

Mondom semmi baj, készpénzzel vásárolok akkor; erre mondja, hogy az se segít, mert az új pénztáros... megoldásuk semmit se enged bevinni ha nincs net, így hiába van készpénzem azzal se tudok vásárolni, szépen tegyem oldalra amiket vettem és hagyjam el az üzletet.

Mondom várok...

Kérdem a pénztáros csajt, hogy gyakran van ilyen és mondja, hogy hát nemrég a környéken több bolttal volt ilyen, velük nem, de most velük és egy másik halom bolttal is ez van.

És kérdem, hogy tényleg akkor sehogy se tudok vásárolni még készpénnzel se, nincs semmi saját tárhelye a pénztárgép programmnak és mondja, hogy nincs...

Elkezdtem egy előadást arról, hogy miért rossz a felhő és közben megjelent a tulajdonosnő aki meglehetősen gyorsan valósággal kigyulladt a dühtől, hogy mivel nincs net a boltja nem tud profitot termelni. Mondta, hogy ez totál non-szensz, totál elfogadhatatlan és telefonált valahova és utánna ott mérgesen mondta, hogy nem érdekli semmi, annyi sok pénzt fizetett ezért a szarért, hogy muszáj, hogy most azonnal kiküldjenek egy technikust és oldja meg.

Szóval ő az előadásomra algiha figyelt oda, de egyből megértette, hogy ez az állapot... rossz. Egy újabb áldozata a felhőnek.

Egyébként meg az volt, hogy odajött egy másik pénztáros csaj, hogy neki van korlátlan mobilnetje, kössék rá a pénztárgépet és akkor majd jó lesz. De ahogy vártam is, nem lett attól se jó.

Aztán resetelték a modemet, de a pénztáros csaj azt hitte, hogy nem kell várni semmit, a modem majd egyből feláll. Mondtam nekik, hogy azért két perc kéne hozzá.

Aztán megint próbáltak elküldeni, de a reset után két perccel kéken világított a modem, mire mondta a pénztáros csaj, hogy akkor jónak kell lennie és jó is lett. Talán 15 percet kellett ott erre várnom.

Az eset után megköszönték a türelmemet és vártam, hogy esetleg a hálájuk jeléül kapok valami kedvezményt, de... nem.

Remélem a tulajdonosnő tanult a dologból. Igazából lehet nem a felhős céget hívta nagy dühösen, hanem az internetszolgáltatóját... vagyis nem a probléma gyökerénél kereste a bajt.

 

Aztán másik dolog... Észrevettem, hogy egyre több bolt azt csinálja, hogy nem ad részletes blokkot arról, hogy miket vásároltál. Vannak akik legalább megkérdezik, hogy kell-e, de volt már olyan boltos aki ezzel se fáradt, hanem alapból nem adott. Gondolom a minél kevesebb erdőírtással magyarázzák a dolgot, de igazából a cél inkább az, hogy ne elemezd ki, hogy mennyivel nőttek az árak.

 

Aztán másik story... Van egy bolt, ami igazából nem is ilyen élelmiszerüzlet, de vannak ilyen egyéb dolgok is ott és régebben már csak az idő spórolás miatt is több dolgot is ott vettem, köztük itt nyáron a nagy melegben egy üdítőitalt is, ami ,mivel náluk nagyon jó be van hűtve, életmentőnek érződött olykor.

Aztán viszont észre kellett vennem, hogy sokkal jobban megéri máshol vásárolni, mivel a bolt tulajdnosnője totál elszenteledve emelte az árakat. Úgyhogy egyre kevesebb dolgot vettem ott, amire először valósággal megszégyenítéssel reagált, hogy amikor a pénztárhoz mentem úgy mondta, hogy "Csak ennyi?!" mintha megbuktam volna mint férfi. Aztán ahogy még több dolgot máshol kezdtem vásálni inkább már pánikkal a szemében mondta ugyanezt.

Viszont volt ez az üdítőital amit még mindig megérte ott megvenni... egészen most, így nyár végéig.

Az történt, hogy egy valamivel odébblevő boltban látom, hogy 70 forinttal olcsóbb lett ez az üdítőital. Viszont nincs jól behűtve, tehát mentem a szokásos helyre megvenni, de ott meg azt látom, hogy hoppá, nemhogy árcsökkentés lenne, nemhogy maradt volna az ár, hanem még 50 forinttal drágább lett. De lelkileg már annyira rákészültem, hogy így is megvettem.

Megyek a pénztárgéphez és ott nem a tulajdonosnő volt, hanem egy alkalmazot és egyszercsak felkiállt, hogy jaj az üdidőitalnál a rossz, régi árat írta be. Aztán számára nem igazán jó dologként valami olyasmit hozott fel mentségére, hogy ez egy nagy és hirtelen emelés volt, úgyhogy nem szokta meg... és eközben ott termett a háta mögött a tulajdonosasszony.

Én meg úgy voltam vele, ha már az élet úgy hozta, hogy kibuggyant itt némi igazság, hát én folytatom... És elmondtam, hogy nagyon rossz ötlet volt ez az emelés, mert a nem messze innen levő boltban meg inkább 70 forinttal olcsóbb lett és én és valószínűleg sok mindenki más innentől majd akkor ott fogja megvenni... Mire a tulajdonosnő úgy reagált, hogy mélyen belenézett a szemembe és... egy szót se szólt.

Aztán napokkal később arrajártam. A bolt előtt vannak ilyen kirakott székek, asztalok... fiatalok, diákok gyülekező helye... akik fogyasztanak. Most is ott voltak és fogyasztottak. Benéztem a bolta... az új ár még mindig ugyanúgy kint volt, de azon bizonyos üdítőitalból egy darabot se vett ki senki a hűtőből... egy darabot se.

Vagyis a fiatalok szépen odébbmentek pár métert és megvették kb. 100 forinttal olcsóbban ugyanazt...

Csak tudnám, hogy miért gondolják egyes boltosok, hogy ez jó nekik. A tulajdonosasszony most elintézte magának, hogy senki se fogja náluk venni az üdítőitalt, aki egy picit is gondolkodik.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr8418231861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madarász Henrik 2023.10.10. 17:47:04

A blokknak pont az lenne az értelme hogy meg lehessen nézni a vásárolt áruk árát, szóval ritka nagy pofátlanság pont ezt kihagyni.

GABOR2 2023.10.10. 21:26:07

@Madarász Henrik: Nem akarják, hogy észrevedd milyen pofátlanul emeltek. És vannak akiknél ez bejön. És lehet a környezetvédelemmel magyarázni. Te is tapasztaltál hasonlókat?

Madarász Henrik 2023.10.10. 21:33:48

@GABOR2: Szerencsére még nem volt ilyen nálam.

gigabursch 2023.10.11. 12:42:21

Az elsö NAV vizsgálat után nem lesz kérdés, hogy adnak-e blokkot...
süti beállítások módosítása