Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

A felhő és IoT barátai nemrég megint nagyot alakítottak

2020. november 27. - GABOR2

Megint megtörtént a "lehetetlen", a felhő megint "csuklott" és hiába a mindenféle igéret, hogy redundancia van, meg, hogy nem lehet, hogy nagy területeken legyen kiesés, meg hogy 99,99999999 és még nagyon sok 9-es százalék, hogy nem lesz kiesés, a valóságot ezek az ígéretek nem hatják meg. És mivel egyesek szeretnék, ha egy egyre jobban összekötött világban élnék, ahol pár felhő lenne a központban, az a bónusz is jár, hogy akkor azok az egyéb IoT cuccok se működnek majd egy "csuklásnál".

"Valami nagy gond van az Amazonnál, csuklik tőle az internet"

"Komolyabb hiba adódott az Egyesült Államok keleti régiójában, illetve az ott működő webes szolgáltatások üzemeltetésében egy, az Amazon Web Services (AWS) hibája miatt. Az AWS az Amazon internetes infrastruktúra-szolgáltatása, mely egyben számos webhely és alkalmazás gerincét jelenti. Ha azzal hiba adódik, úgy a hozzá csatlakozó platformok sem működnek rendesen. És most épp ez a helyzet állt elő."

"A The Verge szerint az e-kereskedelmi óriás már dolgozik a hiba elhárításán. A probléma miatt többek közt a Flickr képmegosztó weboldal, illetve az Adobe Spark nevű felülete sem működik most megfelelően. De üzemzavart jelentettek például a New York-i metróhálózat weboldalával kapcsolatban is."

"A webes szolgáltatások állapotát monitorozó DownDetector szerint a hiba kiterjedt, és nem néhány weboldalt, illetve internetre csatlakozó alkalmazást érint."

És az a jó abban, ha minden egy rendszertől függ, hogy csak annak az egynek kell tönkremennie, hogy minden más leálljon, ami hozzá lett csatlakoztatva:

"Az Amazon szervereinek leállása miatt több ezer porszívó is leállt az USA-ban"

"Belknap, és még több tízezer felhasználó, aki hálózatra kötött berendezéssel okosította az otthonát, szerda este megtapasztalhatta a hálózatra kötöttség árnyoldalait is:az Amazon szerverének leállása miatt okoseszközök sora bénult le az Egyesült Államok keleti partvidékén"

Ezek az otthonok már annyira okosak, hogy a benne lakókon is túltesznek...

És ugye a felhő hiány miatt nem mentek maguktól, ami azt jelenti, hogy a felhőben tárolják sok épület belső térképét. Ha ezeket ráadásul valami kormányzati épületben használják, még egy fincsi falat a titkosszolgálatoknak.

" hálózati csatlakozás hiányában a programozott takarításokat nem tudták elvégezni, mert az ezekhez szükséges adatokat a felhőben tárolják. Például azokat a térképeket is, amelyek megmutatnák nekik, hogy melyik szobákban kéne takarítaniuk."

Privátszféra invázió 2.0... Vagy van az talán 5.0 is ma már.

Az ottonaik ezen illetőknek állítólag nagyon okosak, de hiába próbálták "kopoktatni" "senki se volt otthon":

"A porszívó kiesése még csak a kisebbik kellemetlenség volt, több ezer felhasználónál a csengő romlott el. Már azoknál, akik az Amazon Ring nevű okoscsengőjét használják. A kimaradás az Amazon Web Services két nagy felhasználóját, a Photoshop gyártóját, az Adobet, illetve az Amazon-tulajdonos Jeff Bezos újságját, a Washington Postot is érintették."

Ó igen... a csengő aztán nem létezhet felhő nélkül.

És azt birom, hogy ezek a "nagyon modern" emberek amúgy játszák magukat, hogy ők mekkora környezetvédők, de közben meg szinte mindent elektromos árammal működővé tesznek, amik el lennének anélkül is, vagy amik ha fogyasztanak is áramot, ha éppen használják, de másokor nem, azokat is lecserélik valamikre amik non-stop figyelnek, non-stop küldik az adatokat, non-stop fogyasztják az áramot.

És persze felmerül... minek, milyen előnnyel jár ez? Most is annyira jó ötletnek tartják?

De képzeljétek, ezek az okosotthonok és pl. ezek az okoscsengők már annyira okosak, hogy a sok agyalástól, már ki is gyúlladnak:

"Több százezer okoscsengőről derült ki, hogy tüzet okozhat."

Hmmm... természetes kiválasztódás...

"A Ring eddig már 350 ezer okoscsengőt hívott vissza, mivel az ügyfelek több alkalommal is jelentették, hogy a termék tüzet okozott. A gond - úgy tűnik - a vállalat második generációs, továbbfejlesztett készülékénél jelentkezik, a visszahívások is javarészt erre a termékkiadásra vonatkoznak."

Ó szóval...  aki magának akarja a "nem a fán élek" címet már kellett vennie egy második generációs csengőt...

"A CNET jelentése szerint a visszahívás gyakorlatilag az összes Egyesült Államokban és Kanadában értékesített második generációs okoscsengőt érinti. Az előbbi ország esetében 350.000 darabot adtak el a termékből, az utóbbi esetében pedig több, mint 8.700-ról van szó."

"A Ring szóvivője elmondta, hogy a felhasználók biztonsága elsőszámú a cég számára és keményen fognak dolgozni a hiba kijavításán."

Akkor... felszámolják a céget? Hisz az az igazi "hiba". Meg ha annyira fontos lenne a biztonság, akkor letesztelték volna mielőtt piacra dobják...

"Szintén kiemelték, hogy nem kell visszaküldeni a készülékeket, a cég majd automatikusan újat küld helyettük"

Ez egy nagyon fura mondat, mert egyrészről felmerül az, hogy ha gyakorlatilag az egész USA-ban ilyen lazán kicserélik magát a csengőt, akkor... talán nem is a készülékeladásből jön a nagy lóvé, hanem mondjuk... a felhasználó utáni kémkedésből? A másik ami felmerül bennem, hogy... mi van ha nem kérünk ebből a cuccból többet, miért kapunk kapásból egy újat? Fontos, hogy menjen a kis árnyék business?

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr6216304684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása