Nemrég írtam róla, hogy a felhő totálisan lebőgött és sok-sok értékes fénykép veszett oda örökre. Most az élet... vagy inkább egy felhős vállalat úgy intézte, hogy visszavágtak és bemutatták, hogy a felhőre szükség van igenis és igazi érték. És nekik is van felhőjük, az eset után külön bepromózták.
Miről is van szó? Van egy Adobe képfeldolgozó applikáció, amihez felhő is jár. Csakhogy... a sok gonoszos felhasználó nem volt hajlandó használni a felhőt és a múltkori esemény be is bizonyította, hogy jól tették. Így hát minthacsak mesterségesen akartak volna a felhőnek "értéket teremteni", kiadtak egy frissítést, ami... megsemmisített véglegesen mindent ami nem a felhőjükbe lett mentve. NA UGYE, HOGY MÉGIS SZÜKSÉG VAN FELHŐRE!!!
"Véletlenül fotókat törölgetett az Adobe"
"Sokaknál végleges adatvesztést okozott a Lightroom."
"Jókora botrány tört ki a napokban az Adobe háza táján, a vállalatnak sikerült kiadnia az iPhone-okhoz és iPadekhez tervezett Lightroom képfeldolgozó alkalmazásához egy bugos frissítést. A telepítését követően egyes felhasználók megdöbbenve tapasztalták, hogy eltűntek az appból a saját maguk által készített vagy megvásárolt előbeállítások (presetek), de ami ennél is nagyobb gond: törlődtek a fotóik az eszközeikről."
Látszik, hogy itt is nagyon komoly a minőségbiztosítás és a tesztelés, mielőtt kidobnak valamit a felhasználóknak letöltésre... Sőt, az informatikusok a legjobbak, hisz... mint tudjuk a felhős cégeknél a legjobbak dolgoznak. ( Marketing anyag szerint, valóságban sokan portások lennének, ha nem lenne felhő.)
"Az Adobe mostanra megerősítette, hogy bizony orbitális hibát sikerült vétenie, a Lightroom törölte a készülékekről az előbeállításokat és a fotókat. A visszaállításukra nincs mód, így ha nem készült biztonsági másolat az információkról és a képekről, akkor búcsút mondhatnak nekik a felhasználók."
Esetleg kártérítés? Ja bocs, felhős cégnél olyan nincs. Esetleg kaphatsz, egy egyhónapos ingyen feliratkozást ezután a felhőjükre.
"A hivatalos tájékoztatás szerint az olyanokat érintette az adattörlési bug, akik nem rendelkeztek Adobe Creative Cloud-előfizetéssel, továbbá nem szinkronizálták a fotóikat és a beállításaikat a felhőtárhelyével."
A te hibád, hogy nem fizetsz a felhőért!!! Amúgy, most megteheted, hogy feliratkozol rá... gondolom ezután a kedves kis élmény után alig várod, hogy egy újabb szolgáltatásunkat használd... és fizess érte... örökre.
"A panaszosok között van olyan, aki az elmúlt két évben készült 800 fotóját és több száz dollárnyi fizetős előbeállítását veszítette el."
Hát miért nem használt felhőt, akkor... ja bocs, pont a múltkori eset mutatta, hogy akkor is elveszíthet mindent és még fizet is érte... Meg különben is, hát nem a felhős cégnél dolgoznak a "legjobb informatikusok"? És ezen "legjobb informatikusok" cseszték el ezt a frissítést... de a felhőnek tuti nem okoznának bajt.
De vajon, mivel lehetne tényleg megkoronázni ezt a cikket... mármint az eredetit... hát egy tanulság levonással!! Vajon az eredeti mainstream cikk képes volt arra, hogy ne azt vonja le következtetésnek, hogy akkor a felhőbe kéne lementeni a dolgokat, mert ott biztonságos?
Állj meg egy kicsit és várj... tippelj. Itt a válasz:
"Az ügy tanulsága, hogy a fontos adatokról rendszeresen biztonsági másolatot kell készíteni, így a váratlan balesetek és egyéb meglepetések csak kényelmetlenséget okozhatnak."
Én is meglepődtem, de nem promózta be a felhőt, talán túl pofátlan lett volna már ennyire direktbe nyomni. Bár a felhősökről simán kinézném...