Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

A totális beégés és kudarc is lehet siker, ha a digitális átállásról van szó, csak rá kell mondani, hogy az és ignorálni a valóságot ( Takarékbank-káosz )

2019. november 12. - GABOR2

Ez egy nagyon aranyos kis hazai story.

Megtörtént a nagy digitális átállás a Takarékbankban, ami totális csőd és emiatt az emberek nem tudják felvenni a fizetésüket, mindenfelé médiában ott van a panasz, amire annyit kommunikálnak, hogy szerintük minden rendben, aztán később megjelenik a nagy góré nyilatkozata is, hogy szerinte milyen csodálatos az új rendszerük miközben minden totál össze van omolva, és minimum két nappal az első hír után is ugyanez a helyzet...

Nem bukhatod el a digitális átállást, hisz ha még az is van, hogy minden összeomlik, egyszerűen úgy csinálsz, mintha minden rendben volna. Ennyi a nagy titok.

"Elsőre nem sikerült beindítani a Takarékbank új informatikai rendszerét"

"Habár a pénzintézet ügyfelei közül sokan panaszkodtak kellemetlenségekre, a bank szerint minden halad a rendes kerékvágásban."

"Az index.hu figyelt fel rá, hogy az új pénzintézeti szövetség, a Takarékbank netbankjának mai indítása nem volt sikeres (a múlt héten egyébként teljesen érthető módon két nap türelmi időt kértek az átállásra) – annyira, hogy egy közleményt is kiadtak róla, mely azonban igen furán néz ki most az index.hu által megadott linken:" (Kép a linkről az Itcafe-n)

Végül még a nagy goré elragadtatott siker-nyilatkozata előtt el kellett ismerni, hogy baj van és... és... na mit kéne tenniük a kedves ügyfeleknek... visszatérni az őskórba, mert: "inkább a személyes ügyintézést ajánlják." Naaaaaa, ez milyen aranyos. Dehát az ügyfelek már pont ezért vágták fel az ereiket, mert a pénzügyeik biztonságos intézése miatt be kellett menniük párszor egy bankba; ezért volt a nagy digitális átállás.

"Azóta a Takarékbank főoldalán megjelent egy új tájékoztató is, mely lényegileg ugyanazt mondja rövidebben: túlterhelés okozza az üzemzavart, melynek feloldásán dolgoznak a szakemberek. Az internetbank használatát most nem javasolják, inkább a személyes ügyintézést ajánlják."

Aztán mi más lenne szívmelengedőbb, meg nagyon őszinte, egy ilyen helyzetben, a teljes összeomlás közepette, míg családok hosszú ideig nem férnek hozzá a pénzükhöz, minthogy előáll a nagy góré, egy nyilatkozattal, hogy az egész átállás egy mekkora nagy siker és milyen jó az ő új rendszerük:

"Ennek ellenére a Takarékbank sikerként könyvelte el az átállást – valamint a hazai piacon ritkaságszámba menő fúziót –, és a jövőre minden jót ígérnek.

Vida József vezérigazgató pedig többek közt az innovatív banki gyakorlatukat dicsérte. Azaz „... az ország ötödik legnagyobb, univerzális hitelintézete jött létre, amely a korábbi takarékszövetkezetek étékeit ötvözi a korszerű, innovatív kereskedelmi banki gyakorlattal” - írja az index.hu."

Aztán két nappal a "sikes" átállás és az innovatív banki gyarkorlatok bevezetése után:

"Folyamatosan gond van az informatikai rendszerrel és a netbankkal."

"Takarékbank-káosz: sokan továbbra sem férnek hozzá a fizetésükhöz"

"A postások számára továbbra is problémát jelent, hogy nem férnek hozzá a fizetésükhöz a Takarékbank informatikai fejlesztései, illetve az akadozó netbank miatt. Mivel a postai dolgozók zöme itt vezeti a számláját, náluk a legkritikusabb a helyzet - írja a 24.hu."

"A portál cikke szerint az egyik dolgozónál a netbank még az október 31-i bankzár előtti egyenleget mutatta nála, mégis a november 5-én érkezett fizetését le tudta venni. Van, aki fizetni szeretett volna a bankkártyájával, de nem sikerült, csak az összeget vonták le tőle, más hiába kapott sms-t, hogy megérkezett a bére, nem tudta a csekkjeit befizetni, mert elutasította a rendszer. Egyesek annak ellenére kaptak új jelszót, hogy már korábban megszüntették a bankszámlájukat."

Sikeres átállás...

Hogyan is lehetne javítani a helyzeten, meg az eddigi kommunikáción? Hát úgy, hogy kijelentjük, hogy a kedves ügyfelek csak bénák:

"A bank szerdán és csütörtökön azt igyekezett kommunikálni, hogy... sokan nem ismerik ki magukat a netbank új felületén, ezért is lehetnek gondok."

 

"sok postás nem fér hozzá a fizetéséhez a netbank összeomlása miatt."

Aztán még tovább "javítottak" a helyzeten azzal, hogy megint kiadtak egy nyilatkozatot, amiben arról írnak, hogy szerintük csak kevés ügyfél kereste meg őket problémákkal, tehát minden rendben. Arra nem nagyon gondoltak tán, hogy egy postás mondjuk minden postás nevében kéri, hogy hagy kaphassa már meg végre a fizetését, de hát hogy is nézne ki, hogy elismernék a teljesen nyilvánvaló kudarcot. Én forumokon is láttam, hogy írták többször is, hogy nem tudják felvenni a fizetésüket, igazából ott értesültem a dologról először,  és talán az ügyfelek nem tettek panaszt, mert tudták, hogy van átállás és lehet probléma... csak nem gondolták, hogy több mint egy hétig tart majd...

Aztán egy tegnapi hír a több nappal ezelőtti "sikeres" átállásról:

"Még mindig döcög a Takarékbank rendszere"

"Ötödik napja tapasztalnak fennakadásokat az ügyfelek."

"A lapnak az egyik olvasója azt írta, hogy az internetes kártyás fizetéseket duplán vonja le a számlájáról a pénzintézet. Amikor ezt bejelentette, azt a választ kapta, hogy jóváírják majd a pluszban levont tételeket."

"Az Index egyik munkatársa pedig azt tapasztalta, hogy a kártyás vásárlások után kapott üzenetből csak a levont összeg derül ki, az egyenleg, az, hogy mennyi pénz maradt még a kártyán, nem, pedig ez is része a szolgáltatásnak"

Vajon egy ilyen "szuper" rendszer, ami már önmagában is totál össze van úgy omolva, hogy több mint egy hét nem elég, hogy talpraálljon, úgy hogy legalább úgy tünjön rendben van, nagyjából, szóval egy ilyen rendszer vajon mennyire tudna ellenállni egy hackertámadásnak? Jaj... ugye; dehát héé, új időket élünk, az embereknek, a bankok szerint, már nem az a fontos, hogy biztonságban legyen a pénzük egy bankban, hanem hogy minél kényelmesebb legyen a pénzünk elköltése neten keresztül.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr3015303856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása