Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

A hagyományos módok is egyre inkább csődött mondanak

2017. október 03. - GABOR2

A nagy techcégekre úgy tekint sok mindenki mintha valami nagy innovátorok lennének. Az ötleteik többsége viszont arról szól, hogyan keressenek pénzt úgy hogy nem dobnak piacra új versenyképes terméket, hanem a meglévőekért szeretnének újra és újra pénzt kérni. Persze vannak innovatívnak mondható területek, viszont ezeket a nagy techcégek inkább mint valami érdekességként tartják, szinte csak marketing eszközök, az igazi nagy terveikhez képest semmiségek; ráadásul sajnos sokszor olyanok, hogy kapásból megmondja egy áltagember, hogy nem lesz sikeres. Aztán kidobják a kukába. Mint most is...

https://prohardver.hu/hir/intel_alloy_projekt_varatlanul_lelotte.html

"Az Intel bő egy évvel korábban, az utolsó IDF-en beszélt először az Alloy névre hallgató projektről, amely egy amolyan mindenes, önállóan vagy PC-vel is üzemképes VR és AR headsetnek készült. "

"...az Intel bejelentette, hogy leállítják a fejlesztését. A rendszer eredetileg a negyedik negyedévben jelent volna meg, ugyanakkor az Intel már a nyáron döntött a sorsáról, mivel a koncepciójuk iránt nem érdeklődtek a partnerek. A miértekre viszont nincs válasz,..."

Így tünnek el az "ez lesz a jövő" projektek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr5712924023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2017.10.03. 16:00:53

Hát mit mondjak én aztán nem akarom védeni a multikat, de ez a bejegyzés így elég felemásra sikeredett. A cégek nyilván azt szeretnék, ha minél kisebb befektetéssel minél nagyobb profitot lehetne elérni, ez tény. Ugyanakkor van olyan is, hogy konkurencia (bár egyre kevésbé, de azért még van). Ezért én nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ezek a cégek több belső projektet tartanak egymás mellett életben, mert nem lehet előre tudni, hogy mit lép a konkurencia, vészhelyzetre is kell megoldást találni illetve nem lehet tudni, hogy melyik ötletből lehet sikert csinálni. Én is multinál dolgozom és itt is vannak belső "garázsprojektek", amiket támogatnak. Amit a hírből bemásoltál, az alapján még nem mondanám, hogy az Intel most nem egy ilyet törölt, mert mégicsak meggondolták magukat.

GABOR2 2017.10.04. 09:43:19

Hi! Köszönöm a kommented!

" A cégek nyilván azt szeretnék, ha minél kisebb befektetéssel minél nagyobb profitot lehetne elérni, ez tény. "

Igen, de ők a részvényeseknek akarják igazán a javát szolgálni. És a probléma most éppen az, hogy korábban a felhasználók érdekeit is sokkal jobban figyeltek és hasznos dolgokat kaptak a felhasználók, szóval volt egy szimbiózis; ma már ugyanazért a termékért akarják, hogy újra és újra fizess; meg begyűjtenek rólad egy csomó személyes információt és ezt árulják, míg korábban ezt üldözték, meg tele volt vele minden, hogy milyen veszélyes a spyware; hát lényegében lenyulták ezt a piacot a bűnözőktől; teli szórnak reklámmal, pedig fizettél a termékért. Szóval a felhasználó érdekeire figyelés eltünt, sőt ártanak neki és ez egyre jobban csak így lesz.

"Ezért én nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ezek a cégek több belső projektet tartanak egymás mellett életben, mert nem lehet előre tudni, ..."

Ezzel nem is lenne baj, de épphogy a régi klasszikus model vagyis, hogy kiadnak egy terméket és abból befolyó pénz lesz a profit egyre inkább eltünik. Másik példának írhatnám a Google-t. Nem is olyan régén még hogy mutogatták, hogy milyen robotokat fejlesztenek náluk "tuti ez lesz a jövő" aztán hirtelen eladták az egészet... Mert a Google elsősorban és hatalmas mértékben a reklámokból él és egyre inkább ilyen akar lenni a többi cég is. Vagyis nem lesznek igazi nagy innovációk amit annak akarnak eladni, majd vagy adatot gyűjt rólad, vagy éppenséggel neked szórja a reklámokat, vagy mostmár rendszeresen kell érte fizetned. És épp arra a jelenségre hívon fel a figyelmet, hogy az igazi innovatívnak hit dolgokat kidobják.

"nem lehet tudni, hogy melyik ötletből lehet sikert csinálni." Szerintem van pár dolog amit előre lehet borítékolni, hogy bukás lesz, de mégis eröltetik.

Ha több cikkemet elolvasod jobban megérted mikre gondoltam...
süti beállítások módosítása