Eddig még reménykedhetett az ember, hogy az okosított autók ha el is lesznek látva mindenféle számtech kütyüvel legalább nem lesznek netre kötve.
Úgy túnik nem így lesz, sőt.
Az egyik okosautóknak tervezett biztonsági megoldás megmutatja, hogy a legrosszabb félelmeink válnak valóra.
A cikkből:
"A SCU egy kommunikációs vezérlőegység, amely csatlakozik az autó több alhálózatához, és biztonságos átjáróként ellenőriz minden bejövő és kimenő kommunikációt."
Szóval egy olyan megoldás ami már van a rendes számítástechnikában. Ott megoldotta a biztonsági problémákat? Nem.
Bárcsak láthatnám a reklám anyagokat.
"A bejelentéskor a cégek hangsúlyozták, hogy az elektromechanikus alapú járművek hajtóművei, kezelőrendszere egyre több és bonyolultabb számítógépes rendszert igényel komplex érzékelőkkel, vezérlőkkel, alkalmazásokkal, alhálózatokkal, valamint olyan kommunikációs modulokkal, amelyek interaktívak más autókkal és a környezettel. Ezek a funkciók általában távolról is irányíthatóak, és emiatt egyre gyakoribb célpontjaivá válhatnak a kiberbűnözőknek."
Szóval elismerik, hogy van ilyen veszély. De majd ők megoldják, hogy ezek a rendszerek szuperbiztonságosak legyenek. Ez soha senkinek sem sikerült még; még a legprofibb katonai rendszereket is feltörik. Elhisszük, hogy majd pont nekik fog? Hát én nem hiszem.
"A növekvő számú harmadik féltől származó alkalmazások, az okos autókban található rendszer bonyolultsága, valamint a gyakori szoftverfrissítések megnehezítik, hogy tesztelni lehessen a teljes rendszert azért, hogy minden hibát, backdoort kiküszöbölhessenek a rendszerfejlesztők – írják a fejlesztők. A SCU szerepe, hogy az okos autók biztonságosak legyenek, függetlenül attól, hogy a milyen külső féltől származó szoftvereket és rendszereket használ az autógyártó. A SCU egy kommunikációs vezérlőegység, amely csatlakozik az autó több alhálózatához és biztonságos átjáróként ellenőriz minden bejövő és kimenő kommunikációt. Szigorú biztonsági protokolljával a SCU megelőz minden „nem kívánt” kommunikációt a különböző egységek között valamint szoftvere biztosítja a megfelelő kapcsolatot az autó hálózatával."
Szóval még azzal se kábítanak minket, hogy legalább az elején olyan lesz a rendszer, hogy nem tartalmaz hibát. Remek kezdet, amihez még hozzájönnek az ehhez hasonló biztonsági megoldások amik a fejlesztőket még felelőtlenebbé teszik, mondván nem baj, hogy teli lesz biztonsági lyukkal a cucc, majd a biztonsági rendszer megvédi a fogyasztót. És a rendszerek majd egyre bonyolultabbak lesznek még tovább rontva a helyzetet.
Nem mehetünk el a felhő mellet se csak úgy. Úgye eddig lehetett attól félni, hogy netre lesz kötve a cucc és akkor egy, vagy mondjuk egy csapatnyi autót megtámadnak a hackerek. Most viszont, hogy kiderült, hogy a felhővel össze lesznek kapcsolva láthatjuk, hogy sokkal nagyobb veszélyek vannak itt. A felhő csodás lehetőségeket nyitott meg a hackerek előtt; hála neki egy támadással el tudnak lopni több országnyi ember összes feltöltött adatát, most majd talán abban is segít, hogy egy akcióval akár egy egész ország összes autóját megtámadják egyszerre.
Én amúgy nem hiszek ezeknek a rendszereknek a sikerében. Miért? Mert ki fog ütközni, hogy nem tudják megcsinálni biztonságosra. Az emberek pedig ha ezt látják nem akarják majd megvenni ezeket a kocsikat. A gazdag emberek pedig főleg nem, inkább kifizetnek egy élő soffört. Ha pedig a gazdagok nem veszik ezeket a kocsikat, nem tudják majd egyre olcsóbban adni őket. Szerintem előbb-utóbb majd a cégek is látni fogják ezt. Inkább előbb.
Ráadásul mi a legföbb oka, hogy netre kötik a kocsit? Hát az, hogy így is begyűjtsenek egy halom adotot rólad amit eladhatnak reklámügynökségeknek, plusz a kocsi maga is fog majd reklámozni.
Forrás: https://itcafe.hu/hir/kaspersky_avl_scu.html