Nemrég volt hír, hogy önvezető taxik megkapták az engedélyt, hogy éjjel-nappal különösebb biztonsági felülbírálás nélkül szállíthatnak utasokat.
Bár az engedélyt megkapták, heves volt a szavazás, mert voltak akik rámutattak, hogy igazából nem lehet kijelenteni, hogy ez az egész biztonságos is lesz. És... úgy tűnik nem kellett sokat várni arra, hogy kiderüljön: igazuk volt.
De előbb még visszamegyünk a közelmúltba, amikor még minden olyan jónak tünt...
"Mostantól éjjel-nappal járhatnak a sofőr nélküli taxik San Franciscóban"
"Egy vitatott állami ügynökségi szavazást követően az Alphabet féle Waymo és a General Motorshoz tartozó Cruise robotaxijai éjjel-nappal fizető utasokat szállíthatnak San Francisco-szerte, ezzel megszilárdítva a város pozícióját az autonóm járműipar (AV), vagyis az önvezető autózás központjaként. Ez jelentős előrelépést jelent a születőben lévő technológia számára."
Érdekes, hogy nem a szokásos a történet... a helyi lakosság mellett maga a... városi hivatal is tiltakozott. Ki nem? Hát akinek leginkább a dolga lett volna, a "Közüzemi Bizottság". Korrupció, korrupció bébi...
"A Kaliforniai Közüzemi Bizottság csütörtökön a cégek mellé állt, néhány lakos és városi hivatal heves ellenállásával szemben."
"A közlekedési és biztonsági ügynökségek, például a rendőrség és a tűzoltóság, valamint számos lakos ellenezte a fizetős robotaxi szolgáltatás kiterjesztését. A szabályozói jogkörrel nem rendelkező ügynökségek erőteljesen lobbiztak a kísérleti járművek visszafogottabb bevezetése mellett."
"A bizottság engedélyezte, hogy a Waymo rossz időjárási körülmények között is 65 mérföld/órás sebességgel haladjon, míg a Cruise sebességét csak kedvező időjárási körülmények között korlátozta 35 mérföld/órára. Mindkét vállalat azt állítja, hogy járműveik biztonságosabbak, mint az emberi sofőrök, mivel nem hajlamosak a figyelemelterelésre, és eddig még nem okoztak életveszélyes sérüléseket vagy haláleseteket."
"A bővítés jóváhagyása előtt John Reynolds biztos a közvélemény aggályaira reagálva kijelentette, hogy bár még nincs elég adat az autonóm járművek és az emberi vezetők összehasonlítására, hisz abban, hogy ez a technológia növelheti a közúti biztonságot."
Eddig az első cikk... elindult a szolgáltatás és egyesek valamiért annyira "hisznek" a ki nem forrott technológiában, hogy rászabadítják egy nagyvárosra, ami teli van emberekkel. Vajon mi baj is lehetne ebből?
Hír, picit későbbről mint az első cikk:
"Máris gondok vannak az önvezető taxikkal San Franciscóban"
"Az indulás után nem sokkal a Cruise 50%-kal csökkenti robotaxi flottáját San Franciscóban - közölte a CNBC-vel a kaliforniai gépjárműügyi hivatal. A visszalépés hatálya addig tart, amíg ki nem vizsgálják az elmúlt napokban történt baleseteket."
Szóval, a "sokkal biztonságosabb mint az ember, úgy hiszem" robottaxik, pár nap eltelte után nemhogy egy, hanem több balesetet okoztak... És persze az engedély nincs visszavonva, csak korlátozza magát a cég kicsit. De ha meghal valaki majd, akkor mi van? Kísérlet volt, nem jár kártérítés?! A szeretteid meghaltak a "tudomány fejlődéséért"... persze a fejlődésben még nem kéne ott tartani, hogy emberek közé engedik ezeket...