Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Kultúrháborús történések

Törés az eliten belül az Y generáció viselkedése miatt

2019. május 14. - GABOR2

Ahhoz, hogy megértsük teljesen miről szól ez a újabb kis történet, nem ártana hogy a korábbi, ilyen jellegű írásaimat már ismerd.

A hipergazdagok kis elit csoportja kultúrháborúba kezdett újabb frontokon ( pl. videójátékok ) és a meglévőken is erőteljesebben nyomul mint valaha. Ez vélhetően azért most történtik, mert az okos generáció kutatók azt várták, hogy az Y generáció lesz az a generáció ami majd mindent benyel zokszó nélkül és képtelen lesz az ellenállásra. Mint korábbi írásaim mutatják... ezt nagyon elszámolták. És dollár milliárdokat veszítenek emiatt. Nemrég volt a Google sztori, hogy elveszítettek emiatt több mint 70 billió dollárt például, de most is fogok mutatni még rengeteg új példát.

Korábban is felmerült már, hogy vajon meddig bírják majd ezt, mert bár elképesztően sok erőforrással rendelkeznek, az ilyen ütemű vagyonvesztést kérdéses, hogy elbírnák sokáig még ők is. Korábban az volt az elképzelés, hogy az Y-generáció nem fog nagyon ellenállni és olcsón meg tudják csinálni a háborújukat; ez kiderült hogy nincs így.

És most úgy tűnik van is itt törés az eliten belül elég rendesen. No nem azért, mert valakik közülük megszánták az embereket és inkább nem bántanák őket, hanem az előre nem látott veszteségek miatt abba akarják ezt hagyni, vagy hát inkább, elnapolni a Z-generációig akikről a kutatók azt állítják, hogy azok már biztosan nem lesznek normálisak.

Valakik folytatnák a háborút, nem törődve a veszteségekkel, valakik ( többnyire techcégek ) leállnának. Ez mondjuk azért is van, mert akik folytatnák ezzel nemhogy pénzt veszítenek, hanem inkább nyernek, ellentétben a techcégekkel.

A techcégeket duplán is sújtja ez. Egyrészről olyan termékeket kell kiadniuk ami a többségnek nem tetszik, másrészől rájuk erőltetik a divers kultúrát, vagyis kvóták alapján kell felvenniük embereket, nem a tehetségük szerint és ebből fakadóan is a cégeket súlyos károk érik, mint kiderült nemrég a Microsoft egyik alkalmazottjától. 

Az eliten belül ezenkívül van egy generációs eltérés is. Például Zuckerberget szemlátomást sokkal jobban érdekli, hogy pénzt szerezzen, mint hogy valami ideológiai háborúban vegyen részt. A pénzért még a konzervatívokkal is együttműködne és ezt sok más elit tag nem nézi jó szemmel. Egy Soros György például, aki már nagyon öreg, inkább háborúzni akar, - bár persze még abban is pénzt keresni, amennyit csak lehet, - mint mindenáron azonnal pénzhez jutni.

Szóval vannak akik folytatnák aktívan a háborút, vannak akik nem, hisz elképesztő veszteségeket könyvelnek el miatta. Emiatt viszont úgy tűnik kialakult egy front az eliten belül.

Viszont megint mondom... ezt nem úgy kell elképzelni, hogy a jó techcégek most az emberek javát akarják, hanem csak nem akarják elszenvedni ezt a sok kárt, amit okoz a háború; amíg azt hitték sima ügy lesz, simán belementek és nyomatták ők is ezerrel.

Lássuk is csak ezt a kis belső háborút, meg plusz infókat arról, hogy a kultúrális háború micsoda elképesztő pusztítást okoz a cégeknek amik ebben résztvesznek.

Egyik mai forrásunk:  "Disney put more than $400 million into Vice Media. Now it says that investment is worthless."

Szóval van ez az eltérés az eliten belül, amit sötét szobákban egymásközt tárgyalva nem sikerült elsímítani. Így hát rátámadtak a techcégekre a médián keresztül és elkezdték őket basztatni.

Csakhogy a SJW média a kultúrháborúban pár év alatt elvérzett és nem, nem a "régi" nyomtatott média, hanem a digitális. Úgy tűnik folyamatosan támadni a fogyasztóinkat nem okos dolog.

Nézzünk pár adatot arról, hogyan pusztította a háború annak eszközeit:

Ezek a nevek mondjuk Magyarországon túl sokat tán nem mondanak, de Nyugaton nagyon is ismertek. 

 

 Szóval egy 60 milliós cégből lett egy kevesebb mint 5 milliós; egy 250 milliósból lett egy év alatt kevesebb mint 50 milliós; egy 135 milliósból jóval kevesebb mitnt 50 milliós vélhetően; a többieknél pedig nem tudott az ár, de azok is nyilvánvalóan sokat estek.

A Disney pedig hiába tolt bele 400 millió dollárt a Vice-ba, úgy tűnik kidobott pénz. Már nem is várják, hogy valaha megtérül, pedig ez a cég volt, hogy 5,7 billió dollárt ért.

"Now, Disney says all of the money it put into Vice has been incinerated: In investor filings Wednesday, Disney said it no longer thinks it will ever get any return on the investment it made in Vice — a company that at one point was supposedly worth $5.7 billion."

Persze látszik, hogy itt vannak azok is, akik folytatnák a háborút és pénzt nyomnak bele, pedig pénzügyileg ez nem logikus:

"Vice is still worth something, in some investors’ eyes. Last week, a group of lenders said they put a fresh round of $250 million into the company."

A baloldali médiák azon elképzelése se jött be, hogy majd a Facebook és társain keresztül majd elérik a fiatalokat és majd növelik a látogatottságukat, így a reklámbevételüket, mert az emberek simán a Facebookon elolvassák a híreket anélkül, hogy kattintanának az eredeti cikkre. A reklámbevételt pedig a techcégek teszik el szépen a zsebükbe:

"The through-line is that a few years ago, all of them were confident that they were going to shoot up in value, because they knew how to reach young audiences by exploiting the big tech platforms — in particular, Facebook and Google."

"Instead, Facebook and Google have hoovered up the majority of digital ad revenue — the money the new publishers expected to get once they reached scale. And publishers that had expected Facebook and Google to rely on them for content have learned that Facebook and Google don’t really need them, after all."

Szóval van már egy ilyen, mondjuk passzív eszköze a nagy techcégek egy részének, hogy csapást mérjenek az őket basztató SJW újságírásra... is.

Viszont ennél sokkal többet is tesznek.

Például megpróbálják felvásárolni a média egy jelentős részét a legnagyobbak közül:

"Why Jeff Bezos Bought The Washington Post"

Jeff Bezos az Amazon főnöke például felvásolta a Washington Post-ot.

"Marc Benioff, founder and CEO of Salesforce, and his wife recently announced they agreed to buy Time magazine. The obvious next question: why?"

Azok akiket még nem vásároltak fel, például a Forbes, aggódik az ilyenek miatt és kijelentik nem kérnek ebből a jelenségből:

"The last thing media companies need are “tech bros” purchasing their properties as trophies."

Egyenesen trófea gyűjtésnek nevezik a jelenséget.

Nemcsak Bezos vásárolt be médiából:

"Jeff Bezos, Laurene Powell Jobs and now Marc Benioff: Why tech billionaires are buying media companies"

"Another tech billionaire is jumping into the media business: Salesforce founder Marc Benioff and his wife Lynne Benioff announced Sundaythey would buy Time Magazine for $190 million from Meredith Corporation."

A kezdés is sokat mondó... már megint egy milliárdos techcég vezér aki megvásárolt egy média vállalatot.

Lynne Benioff aki a Salesforce.com tulajdonosa ( erősen felhős cég ) például felvásárolta a Time Magazint.

De van más példa is:

"In July 2017, The Emerson Collective, an organization run by the philanthropist and billionaire widow of Apple’s Steve Jobs, Laurene Powell Jobs, bought a major stake in The Atlantic magazine.""

Az általuk fel nem vásároltak persze írják, a "node miért teszik ezt" cikkeket és megtudhatjuk, hogy ez rossz dolog.

Szóval a techcégek úgy is meg próbálják állítani az ellenük irányított médiatámadásokat, hogy felvásárolják őket. Ez ugyanis az SJW-k egyik fontos eszköze; csinálnak egy hisztit és bizonyos média vállalatok ezt felerősítik. Ha viszont a tulaj az aki ellen írni kéne... sok szerencsét hozzá.

Persze gondolhatod, hogy azért vették meg ezeket a cégeket, mert pénzügyileg megérte... egy jó befektetés. Nos... nem, ezt be is vallják, és nyilván ezért is gyanúsak a többi médiásnak:

Bezos simán bevallja, hogy pénzügyileg egyáltalán nem éri meg:

"The financials of the business weren’t promising. Bezos admitted the business was “upside-down.”

A techcégek viszont ennél sokkal-sokkal tovább is mennek, hogy leállítsák az SJW-ket.

A Facebook pl. az egész oldalt megváltoztatja. Ezután hattérbe fognak kerülni a politikai tartalmak és inkább olyan emberek tartalmai fognak megjelenni akiket valóban ismersz:

"Teljesen megújul a Facebook"

"A vizuálisan nyilvánvaló változás, hogy a Facebook következő hónapokban élesedő, a klasszikus kék színt feltűnően mellőző új felülete a csoportokat és az eseményeket próbálja minél inkább az előtérbe tolni. Ez nem jelent nagy meglepetést, hiszen Mark Zuckerberg már hetekkel ezelőtt kibeszélte, hogy a jövőben a Facebooknak szerinte két fontos funkciója lesz: a felhasználók privát kapcsolattartásra használják majd, továbbá az érdeklődési köreiknek megfelelő tematikájú csoportokban való aktivitásra adhat számukra lehetőséget.

A felhasználókat egyre kevésbé érdeklik a félig-meddig ismeretlen emberek személyes jellegű kommunikációi, részben, mivel a közösségi hálózatokon igazán aktívan tartalmakat megosztók tipikusan csak a hétköznapi valóságuk egy igen szűk, ráadásul a személyüket és az életüket jó színben feltüntető szeletét osztják meg."

 Ez nehezebbé teszi majd az SJW-k Facebook hadjáratát.

Viszont Zuckerberg még egyértelműbbé teszi, hogy nem kér a politikai jellegű basztatásokból:

"Nem segít be tovább a politikai kampányokba a Facebook"

"A legnagyobb közösségi oldalnál döntöttek, nem küldenek többé tanácsadókat a pártoknak, hogy segítsenek menedzselni a facebookos hirdetéseket."

Sőt a Facebook még olyan dolgot is megtenne ami elsőre mindenkinek nagyon gyanús lenne, hogy itt valami nagy átverés van és a Facebook ezt nem kérheti:

"közölte közleményében Nick Clegg, a Facebook szóvivője. „A technológiai cégek felelősségre vonhatóságát csak az internetre vonatkozó új szabályok gondos bevezetésével lehet elérni. Éppen erre intézett felhívást Mark Zuckerberg” – áll a vállalat közleményében."

Micsoda? Maguk a techcégek kérik, hogy szabályozzák őket? Meg pont a Facebook? Na itt valami bűzlik. -- Ugye így tűnik?

Pedig logikus, hogy ezt akarják.

Nézzük csak mi van ma. Most nincsenek szabályozva megfelelően a közösségi oldalak, rengeteg minden múlik magán a vállalaton. Elsőre jól hangzik számukra, de... a valóság más. Most az van, hogy a SJW-k folyamatosan megmondják, hogy kiket kell eltüntetni az internetes közösségi oldalakról és ez a techcégeknek millárdos károkat okoz. Már linkeltem a Google példáját; azért mert eltávolítottak sok jobboldalit a Youtube-ról több mint 70 billió dolláros kárt okoztak maguknak. De ha nemet mondanának az SJW-knek azok rájuk támadnának.

Ezért örülnének a szabályozásnak. Ugyanis Trump alatt a szabályozás azt jelentené, hogy maximális szabadságot adnának az embereknek. Nem lehetne letiltani az embereket azért mert mást gondolnak és nem tetszenek az SJW-knek. És az SJW-k is hiába támadnának a techcégekre, ők mondhatják, hogy nem tehetnek semmit, a törvény írja elő, hogy használhatja mindenki az oldalukat.

Persze például a média felvásárlási ügyek elég aggasztóak. Mert ezután a techcégek elindíthatják a saját média hadjáratukat és elérhetik esetleg, hogy még több negatív trendet erőltessenek sikerrel a lakosságra, nemcsak a lakosság manipulálásával, hanem a politikusok hát... támogatásával, vagy nem támogatásával. Ahogy egyre több fontos dolgot akarnak netrekötni, amik adott esetben halálosak lehetnek egy hackertámadás során, pl. önvezetőautók, kelleni fog a techcégeknek, hogy az eddiginél sokkal jobban átmossák az emberek agyát, hogy normálisnak tekintsék ha lehet, hogy rendszeresen halnak meg emberek hackertámadások miatt.

Ez persze inkább csak egy vélemény cikk féle, lehet, hogy így van, lehet hogy nem.

Ui.: Az eredeti sokkal hosszabb volt és részletesebb, de az első alkalommal eltünt a cikk kb. 90%-a és ez sokkal rövidebb. Remélem azért a lényeg átjön.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr7214826376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GABOR2 2019.05.14. 17:54:49

Vicces, hogy máris itt egy újabb példa arra, hogyan indít egy baloldali média hadjáratot egy jobboldalinak tartott valaki ellen és persze ezért a techcégeket basztatják:

Buzzfeed Morality Police Write hit piece On 14 Year Old

www.youtube.com/watch?v=RERjjLNM2BU

GABOR2 2019.05.14. 18:32:29

Ez remek; a cikkem 90%-a eltünt.
süti beállítások módosítása