Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Szivatják a mezőgazdaságban dolgozókat?

2017. március 27. - GABOR2

Ma már a traktorok is high-tech dolgokkal rendelkeznek, de ez úgy tűnik nem csak áldással jár... még itt sem. Gazdák most arról panaszkodnak, hogy úgy érzik hiába vették meg a gépet nem rendelkeznek felette teljesen. Ugyanis a gyártó cég egyszeűen távolról kikapcsolja őket úgy, hogy a gazdák nem tudják bekapcsolni és így ki van kényszerítve a kötelező szervíz amit csak a gyártó, vagy az általa kijelölt partnerek végezhetnek nem éppen olcsón. A gazdák különösen érdekesnek tartják, hogy sokszor a munka kellős középén történik ez, és a traktort akkor is müködésképtelenné teszik távolról, ha éppenséggel még a hiba miatt mehetne tovább. Éppen ezért úgy döntöttek, hogy saját kézbe veszik a dolgokat és hackereket fizetnek, hogy iktassák ki a gyártó ezen képességeit.

https://www.agrarszektor.hu/gepek/kalozszoftverekkel_hekkelik_meg_sajat_traktoraikat_a_gazdak.7050.html

Amúgy ez elég rosszul hangzik. Mi lesz, ha majd hackerek zsarolják majd a gazdákat, hogy fizessenek, hogy újra induljon a gép? És mondjuk egy egész országban egyszerre. Talán nem kéne ilyen távolról leállítós features építeni a traktorokba mert még nagy baj lehet belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr3512375243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GABOR2 2017.03.28. 11:01:00

Egy másik helyen ahol írtak erről, volt egy komment amit fontosnak tartok bemásolni ide.

"Mifelénk ezeket (nem csak JD) a gépdílereket kergetik a szövetkezeti emberek - el a mezőről. Olyan fekete doboz van a gépekben, ami mindent loggol, mikortól meddig ment, hányasban szántottak vele, milyen fordulaton boronált, milyen volt a szervónyomás, fingtak-e a kabinban stb. És amikor beáll a berendezés, akkor jönnek, hogy hát kérem ez nem garis javítás a féléves gépen, mert jóskabá 3%-kal gyorsabban vette a kanyart szántás közben, mint szabadott volna.
És a javítás meg olyan mint a modern autóknál. Meghajtol egy tartókonzol, ami 5 perc flexeléssel, 3 perc heggggesztéssel, 2 perc csiszolással és nélmi festéssel javítható? Kérem szépen, ez full modulcsere! Most szoftveresen leállítjuk a gépet, jövő héten megjön az alkatrész, rá 2 napra lesz ideje a szakemberünknek, addigra hozzák be a leállított, tehát csak trélerezhető gépet a 80-km-re lévő szervizközpontba. Miután ez a buli lejátszódott ismerősöknél a TSZ-ben, a JD díler megtanult szántásban cikk-cakkba sprintelni a felé hajigált rögök elől. Visszakapták a gépüket, bontották a szerződést, és felújíttatták a Zetorokat."

A biztosítók majd a személyautóknál is gondolom ezt fogják majd csinálni, ha hadjuk.
süti beállítások módosítása