Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Gond lehet az ukrán morállal...

2024. szeptember 09. - GABOR2

Nemrég jelent meg a CNN-en ez a cikk és szerintem ez olyan rendkívüli, hogy írok róla itt is.

Most ugye nemrég Zelenskynek volt egy adománygyűjtő útja Németországban és nem nagyon jelenhetett meg rossz hír, de most hogy annak vége úgy tűnik engedtek egy kicsit, "update"-elték a térképeket is és megjelenhetett ez a cikk amiben nagyon durva dolgok vannak.

"Outgunned and outnumbered, Ukraine’s military is struggling with low morale and desertion"

Ami a fronthelyzetet illeti... Az oroszok törnek előre, különösen egy térségben amin nagyon sok múlik.

Azért olyan fontos az a terület, mert az utolsó már előre kiépített erődítmény és város Ukrajna legfontosabb gazdasági térségében, ha ezeket az utolsó ukrán városokat is elfoglalják az oroszok, akkor utánna lényegében se kiépített védvonalak, se erődítmények, se nagyon városok sincsenek, csak egy nagy sík terület. Tehát az ukránoknak óriásit kéne visszavonulni, hogy természetes védvonalat találjanak maguknak, miközben számuk amúgy se elég.

Na most... ebben a fontos körzetben az oroszok most rekord sebességgel törtek előre, volt hogy olyan gyorsan, hogy egész települések szinte sérülés nélkül a kezükre kerültek. Második világháborúhoz képest persze ez még mindig nagyon lassú, de ebben a háborúban ez egy új szint.

Zelensky-ék azt találták ki, hogy úgy állítják ezt meg, hogy orosz területekre törnek be, a legendás Kurszk körzetben.

Az első pár napban viszonlyag nagy területeket és sikereket értek el, de aztán az egész leállt. Az nem igaz, hogy az oroszok ellen se álltak, volt orosz ellenállás és ezért se tudtak talán eljutni az atomerőművig.

Ezen a területen már hetek óta nem igazán jutnak előre semmit az ukránok, de az oroszoknak viszont valóságos kilövési gyakorlat, rengeteg nagyértékű nyugati fegyverrendszert tudnak kilőni könnyen az oroszok, meg mostmár állítólag több mint 10.000 ukrán katona halt meg ott, miközben a kezdeti offenzívában nem vett tán részt több mint 3.000. Rengeteg nyugati elemző finoman utal rá, hogy vissza kéne vonulni onnan, mert semmi értelme ennek így, de Zelenksy nem az a visszavonulós fajta...

Sok elemző szerint egyenesen katasztrófa a kurszki kaland, mert az előbb felvázolt területről hiányoznak az emberek és a hadianyag. És a különbség a kurszki front és az előbb felvázolt terület között ahol az oroszok nyomulnak előre, hogy Kurszknak nincs igazi taktikai és stratégiai jelentősége, mig a másiknak óriási. És az ukránok kurszkhoz küldik a legjobb katonáikat. ( Ja még valami Kurszk várost nem foglalták el az ukránok, nagyon messzi vannak tőle, Kurszk mint térség csak amiből elfoglaltak valamennyit.)

Azt is mondták, hogy a cél az volt, hogy az oroszok vonják ki onnan a csapataikat és küldjék Kurszkba... az se jött be. Bár Zelensky most a németeknél azt mondta, hogy igen, de mindenki más hetek óta mást mond, úgyhogy aligha.

Na és most a CNN elküldte egy riporterét, hogy beszéljen 6 katonai vezetővel, hogy mi a helyzet a fronton és ilyen szövegek vannak:

“Not all mobilized soldiers are leaving their positions, but the majority are. When new guys come here, they see how difficult it is. They see a lot of enemy drones, artillery and mortars,” one unit commander currently fighting in Pokrovsk told CNN. He also asked to remain anonymous.

“They go to the positions once and if they survive, they never return. They either leave their positions, refuse to go into battle, or try to find a way to leave the army,” he added."

Első mondat: Nem minden katona lép le, de a többség... igen. A többség. Aztán utolsó mondat: Elküldik a katonákat a poziciójukba, ha túlélik, sohase térnek vissza, azonnal keresik a módját hogy eltünjenek.

Hát... nem tudom, de így sokáig szerintem nem lehet vívni a háborút és ezért is van, hogy az oroszok most relatíve nagyon gyorsan és szinte károk nélkül el tudnak foglalni rengeteg települést.

Itt közel lehet egy összeomlás.

Viszont Nyugat-Európában van még kb. 5 millió ukrán férfi tán akit el lehet küldeni a frontra... Valaminek történnie kell... Októberben szokott ott olyan időjárás kezdődni, hogy nem lehet előrenyomulni, addig ki kell tartaniuk, vagy game over lesz abban a fontos térségben... és talán az országnak is. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr7618488063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.09.10. 13:56:48

Persze, elküldhetjük őket a frontra, de akkor tevékeny részesei leszünk a népirtásnak.
Márpedig én nem szeretnék Zöldtakony Zselével egy gyékényen lenni.

GABOR2 2024.09.10. 14:06:00

@gigabursch: Én se vágyok rá, nincs semmi értelme... De a lengyelek egyébként most felállítottak tán egy brigádnyi embert akiket ők képeztek ki a Nyugatra menekült, de végül önként katonának jelentkező ukránokból.

Hartrigel 2024.09.11. 10:14:20

@GABOR2: S ezt önként?
Most nyugatra menekültek a háború elől, (csak azért hogy) nyugaton kaphassanak kiképzést és visszamennek a háborúba?

GABOR2 2024.09.11. 15:27:53

@Hartrigel: Igen, a lengyelek- pont a napokban volt tán hír,- hogy felállítottak egy új brigádot külföldrement ukránokból, akik önként csatlakoztak ehhez és lengyelek képezték ki. És arra is emlékszem, hogy a lengyeleknél még van további potenciálisan katonának befogható 300.000 ukrán férfi...

GABOR2 2024.09.12. 00:31:07

@Hartrigel: És Bréking News állítólag ez az egész állítólagos lengyelek által felállított brigád nem is létezik, mert menetközben törölték vagy valami. Arról volt hír, hogy rengetegen jelentkeztek annó bele, de a sajtó jobban megkapargatta és azt találták, hogy mind a mai napig csak papiron létezik:

mil.in.ua/en/news/poland-s-ukrainian-legion-recruitment-postponed-project-still-on-paper/

"Poland’s Ukrainian Legion Recruitment Postponed, Project Still ‘On Paper’"

A korábban már jelentkezett emberek is dobva vannak, vagyis jelenleg a létszáma ennek a seregnek: 0.

Csak a lengyel külügyminiszer akart nagyot mondani, vagy félreinformálták egyesek szerint...

Madarász Henrik 2024.11.13. 14:18:56

Sajnos igazam lett, Trump rosszabb lesz mint Biden. Még jobban eldurvul a háború, remélem az atom használatig nem jutnak el.
kuruc.info/r/4/280700/

Madarász Henrik 2024.11.13. 14:27:18

@Madarász Henrik: Persze azt nem tudni, ha közben kitör a háború Irán ellen és beindul a gazdasági háború Kína ellen, bírja e az USA a háromfrontos harcot.

GABOR2 2024.11.14. 11:45:44

@Madarász Henrik: Amik kiszivárogtak mint béketerv biztos nem elfogadható az oroszoknak. Az USA-nak el kell fogadnia: vesztettek. Az oroszok tudják, hogy ez az a háború ahol el kell menniük a falig; ha az is nem adja neki is el kell mennie a falig, de akkor meg jön majd az atom...

GABOR2 2024.11.14. 11:47:03

@Madarász Henrik: Az USA-nak már lényegében semmilye sincsen amivel kényszeríthetné az oroszokat bármire. Semmi ami igazából változtatna a dolgokon... kivéve az atom-ot, de akkor nekik is végük.

gigabursch 2024.11.14. 17:49:48

@GABOR2:
Terv azért van, hogy legyen mitől eltérni.

GABOR2 2024.11.14. 18:00:11

@gigabursch: Igen, van egy kiindulás honnan indulhat a tárgyalás és alkudozás... hagyományos esetben.
süti beállítások módosítása