Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Most hogy sokat pihentél merüljünk el újra a felhős bullshitekben

2021. december 03. - GABOR2

Rögtön kezdjük ezzel... Figyelem... ez a két cikk egymás alatt volt:

"A Google Cloud segít digitalizálni a Telenor működését"

"Egyszerre dőltek ki a sorból a szolgáltatók a Google Cloud hibája miatt"

"A Spotify, a Discord és a Snapchat mellett számos más szolgáltatás és oldal elérhetőségével volt gond."

Vajon ezúttal segített-e a felhő híres redundanciája... vagyis ha egy rendszer kidől, rögtön beáll a tartalék + mostmár van geo redundancia is, tehát nem terjedhet át más régiókra

"A DownDetector adatai szerint a hiba hatása igencsak kiterjedt volt, ráadásul nem csak egy-egy régiót érintett a világon."

Nem... most sem.

Amit én sokszor mondtam, most elmondják itt is... ha kiütik őket mindent kiütnek:

"Szakértők újfent rámutattak, hogy az ilyen felhős szolgáltatásoktól való függés bár masszív méretű szolgáltatást tesz lehetővé, de ha probléma adódik, akkor az összes cég egyszerre állhat le."

Most viszont menjünk be a Telenoros cikkbe és nézzük meg ezt a részt:

"A Google Cloud ügyvezetője, Thomas Kurian szerint ekkora cég alapműködésének digitalizációjában még nem vett részt a Google Cloud, ahogy a közös szolgáltatás méretei is újak. Első körben egyébként KKV-k számára nyújtanának segítséget a digitális működésre való átálláshoz, így nem csak adatközpontok felhőbe költöztetésén és optimalizálásán dolgoznak majd."

Egyrészről kiderül, hogy nagy cég eddig kerülte őket, de a KKV-k-nál úgy tűnik f@szák...

És akkor térjünk rá a legújabb cikkre:

"Elmaradt a várt digitalizációs ugrás a kkv-knál: pedig enélkül nem fogják bírni a versenyt"

Amikor olvastam a cikket már gondoltam, hogy 99,9999999999 százalék, hogy felhős sz@rság lesz... és nem kellett csalódnom. Bocs, ha előre ellőttem a poént.

Szóval úgy tűnik, hogy ezek a sz@mét KKV-k továbbra se kértek a felhőből... " pedig a koronavírus miatt minden digitális lesz":

"Az elmúlt egy évben sokat lehetett olvasni arról, hogy a koronavírus miatti kényszerhelyzet katalizátorként hatott a kkv-k működésének digitalizációjában és lendületet adott az egész szektor modernizációjához. A legfrissebb felmérés szerint azonban ezek a várakozások csak részben teljesültek, a fejlődés megtorpant, miközben jól látszik, hogy azok a vállalkozások, amelyek éltek a lehetőséggel és a digitális transzformáció útjára léptek, hosszútávú versenyelőnyre tehetnek szert."

Figyelem!!!! " Hosszútávú" versenyelőnyre lehet szert tenni...

Magyarán, a bevezetés után ne várjál semmit, várd meg, hogy jó messzire elhúzhassanak, akik rávettek erre a felhős sz@rságra, hogy aztán már amúgy se kérjed számon, hogy miért nem jött be semmi abból amit ígértek. Hosszú táv.

Bár volt egymillió cikk ami az ellenkezőjéről szólt, vagy azt jósolta, de:

"MÁRA KIJELENTHETŐ, HOGY AZ ELMÚLT EGY ÉVBEN NEM TÖRTÉNT ÉRDEMI ELŐRELÉPÉS A KIS-ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK DIGITALIZÁCIÓJA TERÉN."

"A stagnáló eredmény meglepte a kutatás készítőit is, akik arra számítottak, hogy ha kis mértékben is, de évről-évre érzékelhető lesz a hazai cégek fejlődése a vizsgált területeken. A fejlődés elmaradása valószínűsíthetően annak tudható be, hogy a 2020-as kényszer-digitalizáció után sok megoldás nem vált be, vagy a járvány csillapodásával egyszerűen visszatértek a jól megszokott régi folyamatokhoz."

Szóval a "kényszer-digitalizáció" után sok minden nem vált be... ahogy mondtam előre... nem annyira baj, hogy kipróbálják a felhőt, majd úgyis menekülnek ki belőle.

Aztán trükkös gyerekek ezek, mert már nem rontanak ajtóstúl rád, hogy "Felhő!!!", de a nyelvezet már ismerős lehet:

"Digitalizáció - Egy ponton túl elkerülhetetlen"

Ha nem digitalizálsz meghalsz... bár nem tudni ki teszi ezt veled, hisz senki se teszi:

"A digitalizáció alapvető érdeke a KKV szektornak, az építőiparban olyan digitális folyamatok bevezetése kezdődött el, amelyek idővel kiszorítják a piacról azokat a szereplőket, akik nem tudnak lépést tartani"

Vagy pedig a zsarolóvírusok pl. leapasztják azok forrásait akik "digitalizálnak" mindent és ők hullanak ki.

Szóval szerényebbek, de egyre bentebb megyünk és egyre inkább vezetik fel a felhőt nekünk:

" Rakodástechnikai berendezéseink olyan IoT gyári modullal szerelhetők fel, mely lehetővé teszi a hálózatba kapcsolt berendezés távoli elérését. A használati intenzitás és a kopó alkatrészek ellenőrzése helytől függetlenül valósítható meg. Megrendelőink egyre inkább elvárják a gyors és megbízható szolgáltatáson túl a közel 100 %-os üzemhányadot biztosító karbantartást, hogy elkerüljék a termeléskiesésből adódó költségeket. Ezek figyelembevételével hajlandók átgondolni fejlesztéseiket – akár már a tervezési szakaszban is” – mondták."

IoT, távoli elérés... mondjátok már végre ki:

"Az online, felhőalapú vállalatirányítási rendszert fejlesztő CO3 Kft-nél úgy látják, hogy 3 fő faktor - a tevékenységi kör, a dolgozói létszám és az éves árbevétel nagysága - határozza meg, hogy egy vállalat igényel-e ERP rendszert."

Ó... végre kimondták... várjatok csak, gyorsan a cikk végére rohanok... van egy sejtésem, hogy vár ott rám "valami":

"A cikk megjelenését az EFA Global Docking Kft. támogatta."

Óóóóóó jaj ne, szóval "támogatott tartalom". Tuti minden szava igaz és csak jót akarnak nekem.

Azért még egy fizetős cikkben se merik azt állítani, hogy szuperjó lesz minden egyből:

"Az, hogy mivel jár és mennyi ideig tart egy ilyen rendszer bevezetése, az a megrendelő cégen és elvárásainak kidolgozottságán múlik, fontos időtényező a rendszer bevezetése előtti munkafolyamat-áttekintés és annak lehetőség szerinti optimalizálása."

"Egy több tíz vagy több száz fős cég életében mindig akad olyan igény, melynek testreszabása plusz időt vesz igénybe, de általánosságban azt lehet mondani, hogy egy középvállalkozás átlagosan 3-6 hónap bevezetési idővel számolhat."

"Fontos előre kalkulálni azzal, hogy ezek a kollégák a bevezetés ideje alatt nagyobb terhelést kapnak, vagy éppen egy-egy időszakra ki kell őket emelni a napi munkavégzésből” – figyelmeztetnek a CO3 Kft-nél."

"Azt, hogy milyen szintű befektetéssel kell számolnia egy kis- vagy közepes vállalatnak az ERP bevezetése kapcsán, szintén a vállalkozás igényein múlik. A felmérési szakaszban kiderül, hogy pontosan mire van szüksége az ügyfélnek, ezt követi az ajánlatadás mely tartalmazza a havi licensz díjakat és a megismert egyedi igények fejlesztési díjait."

Szóval nem garantálnak semmit csak, hogy lesz majd egy felmérési szakasz, amikor nem tudom... talán olyan 100 ezer forint/óra díjjal fizetsz nekik, hogy megfigyeljék a folyamataidat... és persze a megfigyelésnek alaposnak kell lennie... Haha...

Aztán ha így egyszerre elég pénzt gomboltak le rólad, jöhetnek a havi díjak... örökké. Meg párszor még visszatérünk újra felmérni a folyamatokat... talán valami változott, kezdjük elölről.

Ez most nem is volt annyira vészes... azért most nem merülök el rögtön egy újban...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr116773012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madarász Henrik 2021.12.03. 21:34:40

Állandóan nyomják ezeket a digitalizációs baromságokat, a múltkor volt egy cikk hogy azok a bankok fognak megmaradni akik mindent digitalizálnak, a többi csődbe megy. A legdurvább az volt hogy egy cikkben ilyen hasraütéssel kiszámolták hogy tízmilliárdos károkat okoz a készpénzhasználat, persze egy bank szponzorálta a hazudozást.

lomposfarkas 2021.12.04. 14:33:37

Erről a témáról, de kissé távolabbról eszembe jutott két eset, két ellentétes mentalitásról:
1986 táján egy pali a bajai Finomposztó gyárban készített egy rendszert, ami a szövögépek hibajelzéseit átvezette pár épülettel arrébb és ott egy mikroszámítógépen lehetett nézni folyamatosan az aktuális termelési adatokat. 86-ban mekkora koponya kellett ehhez, a kanyarba se voltak a neten az infók, pláne kész megoldások.
Sok-sok éve egy dunai árvízben a vizügyes vezető egy riporternek fényezte a vállalat informatikáját (akkortájt előrelépés volt, hogy telefonos modemeken elérték a Lotus Notes szervert) és a riporterpicha feltette a végső kérdést: - Ha ennyire jó az informatikájuk, miért kell még mindig ennyi lapátos ember?
süti beállítások módosítása