Olvastam most egy új Mercedes kocsi bemutatót... na vajon a csúcstechnológiás kocsikba bevezetik-e a jövő rémálmait?
Hát... bevezetik.
"Búcsú a négynél több hengertől - Mercedes-Benz C-osztály menetpróba (2021)"
Ez számomra külön csapás, mert a kedvenc márkám... pont az elsők között kell járnia a zsákutcában?!
Szóval ugye vannak a szokásos pontok, hogy miket tud a kocsi, bíztatóak, aztán elérkezünk egy ilyen alcímhez:
"Okosotthon-vezérlés és OTA frissítés"
" a Mercedes Me applikációval a távolból is kapcsolatba léphet a kocsival, sőt, bizonyos funkciókat akár ideiglenesen is meg tud rajta keresztül rendelni, mert az ezekhez szükséges hardver már a brémai gyárban belekerül a C-osztályba."
"Egy bizonyos vevőkörnek biztosan számít majd, hogy a C-osztályból már le lehet húzni az otthoni redőnyt, ki lehet nyitni a garázsajtót, be lehet kapcsolni a klímát vagy a fűtést, és még azt is le lehet ellenőrizni, hogy mi van a hűtőben, vagy, hogy melyik helységben, mikor volt mozgás, feltéve, ha a házunk vagy lakásunk a kocsival kompatibilis Bosch és Samsung okoseszközökkel van felszerelve."
Na most... a Mercedest a gazdagok, vagy a felső-középosztálybeliek veszik jellemzően... plusz fontos emberek... maffiózók, állami fontos emberek.
És a gond az, hogy valószínű legalább egy részüknek elmondják majd... b@sszus, nem ajánlott, hogy egy olyan kocsiban üljél, ami egyrészről kémkedik utánnad... másrészről távoli hackeléssel megölhet. Már évekkel ezelőttről van cikk, hogy CIA még bőven az önvezető autók kora előtt azon kezdett el dolgozni, hogyan lehetne majd azokkal merényleteket elkövetni. Vagyis ha lesz ezen gazdag f@sziknak valami biztonsági tanácsadójuk, azoknak el kell mondaniuk, hogy Mercedest venni többé nem okos ötlet. Vagyis pont a gazdagok azok akik nem annyira kérnék majd ezeket az innovációkat a kocsijukba.
A gazdagokat nem érdekli, hogy lehallgatják, ez már ilyen modern kor? Nos, itt van egy cikk még Snowden előttről, hogy hogyan utaznak a nagy cégek vezetői Kínába:
"He leaves his cellphone and laptop at home and instead brings “loaner” devices, which he erases before he leaves the United States and wipes clean the minute he returns. In China, he disables Bluetooth and Wi-Fi, never lets his phone out of his sight and, in meetings, not only turns off his phone but also removes the battery, for fear his microphone could be turned on remotely. He connects to the Internet only through an encrypted, password-protected channel, and copies and pastes his password from a USB thumb drive. He never types in a password directly, because, he said, “the Chinese are very good at installing key-logging software on your laptop.”
What might have once sounded like the behavior of a paranoid is now standard operating procedure for officials at American government agencies, research groups and companies that do business in China and Russia — like Google, the State Department and the Internet security giant McAfee. Digital espionage in these countries, security experts say, is a real and growing threat — whether in pursuit of confidential government information or corporate trade secrets."
Magyarán abszolút mindent megtettek a biztonságért már régen is; csak ezért az útért Kínába külön telefon, laptop, abszolút lekezelve... de mindezek ellenére az út végén eldobva, biztos ami biztos. És ez nem extrém, hanem csak a szokásos eljárás volt már annó. Szóval igen, a gazdagoknak talán jobb az értesültsége hol jár biztonságtechnika valóságban és ilyen "jövő autóiból" nem kérnek majd.
Visszatérve a kocsibemutatós cikkhez... még azt is megtudhatjuk, hogy távolról képes lehetsz elérni... vagyis az hackerek is képesek lesznek, juhéj...:
"még ahhoz hasonlóan a mobilnetes „over the air" szoftverfrissítések fogadására is képes, így csak ezért nem kell folyton márkaszervizbe járni."
Kösz nem... És alighanem nem leszek ezzel a hozzáállással egyedül... csak megint be kell vezetni a h@lyeséget és utánna rájönni, hogy az volt.