Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Hedonista élvezeteket hozott a mazoistáknak az ehavi Windows frissítés

2021. április 26. - GABOR2

Újabb Windows frissítés, újabb súlyos hibák; most viszont különösen mélyen belédrúgtak... a mazoisták nagyon örülhetnek az ehavi foltozó keddnek, hisz változatos, súlyos kellemetlenségeket hozott el nekünk... Mármint nekem nem, mert én nem használok Win10-et, de... értitek.

"Bajt hozott a felhasználók egy részére az áprilisi patch kedd"

"Ismét hiba csúszott egy patch keddbe, amely miatt a felhasználók egy jelentős részénél bukkantak fel kellemetlenebbnél kellemetlenebb problémák."

Juhúúú!

"...bizonyos konfigurációkon komoly gondokat okozhatnak. A lehetséges problémák tárháza viszonylag széles, a lista a játékok alatti képkockaszám ingadozástól kezdve a kékhalálig terjedhet, szélsőséges esetben pedig még adatvesztést is okozhat, komolyan megkeserítve ezzel a felhasználók életét."

"A hibakeresést nehezíti, hogy egyeseknél csak a vertikális szinkron (V-Sync) bekapcsolása mellett jelentkeznek problémák, míg másoknál így is csak bizonyos játékok alatt mutatkoznak anomáliák. Másiknál a Discord alatti képernyőmegosztásnál borul meg a rendszer, de vannak a megjelenítéstől független, hálózati problémák is, többek között a DNS szerverhez kapcsolódóan. Ezeknél súlyosabb, hogy a szóban forgó csomagok telepítése után végtelen ciklusba áll át a Windows 10 bootolása, de az sem ritka, hogy a frissítés fel sem települ, habár a problémák fényében ez tűnik a legkevésbé kellemetlen forgatókönyvnek."

Most ünneplehetik a Microsoftnál a mazoisták hónapját.

Hab a tortára:

"A felsoroltaknál ugyanakkor sokkal súlyosabb lehet a Windows 10 1809-es verziójával három éve megjelent adatvesztéses hiba visszatérése. A hiba leírása meglehetősen prózai: a visszajelzések szerint a felhasználói dokumentum-mappa (alapértelmezésben %userprofile%\Documents) tartalma teljesen törlődik, a felhasználói fiókkal egyetemben, így ebben a szélsőséges esetben már be sem lehet lépni az érintett felhasználóval."

A mazoisták boldogság igénye egy ilyen után egy darabig teljesen rendben lesz. Igazán remek csapat dolgozik arrafelé, hogy még véletlen se jön össze egy hónap súlyos hibák nélkül...

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr6416513954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KalmanBlog 2021.04.26. 21:55:33

"egyeseknél csak a vertikális szinkron (V-Sync) bekapcsolása mellett jelentkeznek problémák"

Pedig eddig az egyetlen elfogadható érv volt arra, hogy az ember Windowst telepítsen otthonra, az az volt ha valaki játszani szeret, és nem győzi kivárni a játékok Wine/Proton portját. Ezen felhasználók is megkapták a törődést most :-)

GABOR2 2021.04.28. 21:11:50

@KalmanBlog: Úgy látom Kálmán van egy igazi kis rajongód. Nagyon megérintetted valamivel a szívét, hogy így teliszórta a blogom. Most takarítgatok utánna...

Egyébként meg nem fértem hozzá a bloghoz, de mostmár talán újra jó lesz... egy darabig.

Volna itt egy nagyon aktuális kérdésem és fura lesz, mert túl emberi problémának fog tűnni és ez nem megszokott tőlem itt...

Van egy új csúcs gép amit használhatok és Linux Mint megy rajta. Azt hittem jeee, végre néhány csúcs game-mel is játszhatok, mostmár megvan hozzá az erő, de egy konkrét esetben már tuti gond van... Még elég az elején vagyok mondjuk.

A Mortal Kombat 11 protonnal amikor indítom be se lép a menübe, hanem... lényegében nem történik semmi. Úgy látom ez sokaknak probléma, még Windows alatt is, de míg ő esetükben láttam sok megoldást, a Linuxra... ha van is, még meg kell találnom...
Te mint szintén Linux használó... tudsz valami megoldást?

KalmanBlog 2021.04.29. 10:13:10

@GABOR2: Igen, én is láttam, hogy valaki elkezdett átkozódni felém. Fogalmam sincs, hogy ki lehet, de rémlik, hogy valamikor régen volt már hasonló, és időről időre előkerül és csúnyákat mond. Ha jól értelmezem akkor valami vélemény ütközést nagyít fel ennyire. Sajnos nem árulja el, hogy mivel sértettem meg, vagy ilyesmi, úgyhogy még bocsánatot kérni sem tudnék tőle...

MK11: én Doom-oztam, azzal is volt hasonló. Eleve nem ment az alap Protonnal, hanem egy patch-cselt változatot kellett feltenni, és azzal indítani (leírás alapján csináltam, manuálisan bemásoltam a peccselt Proton változatot, és utána a Steam-ben be lehetett állítani, hogy azzal indítsa ezt a játékot). Azután viszont a játék egyik frissítése eltörte a Linuxos működést. A hobbisták csináltak hozzá egy workaroundot, hogy a régi állapotot vissza lehetett állítani (lényegében egy inverz-patch volt), és azzal működött újra, de ha jól emlékszem nem ment online, és így nem regisztrálta az "acsikat".

Azután a gyártó is felismerte a problémát, és átírta, hogy a Linuxos változat alapból ne indítsa el a családvédelmet (mert az nem működött Proton alatt), és azóta megint működik, azonban szerintem online nem tudnék Linux alól játszani. De szerencsére azt nem is akarok.

Amire ki akarok lyukadni az az, hogy ha nem értesz a Proton fejlesztéséhez (gondolom nem értesz hozzá, mert akkor nem kérdeznél :-), akkor annyit tudsz csinálni, hogy túrod a netet, és keresed, hogy valaki megoldotta-e már a problémát. Ha találsz olyat, ami hihető, akkor kipróbálod. Van hogy csak valami beállítást kell faragni, van hogy peccselt Proton kell. Általában a peccsek tartalma hamar bekerül a mainline-ba is, hiszen eleve azok az emberek csinálják a peccseket, akik fejlesztik a Wine/Protont. Hiszen ők képesek erre. (AFAIK, nem néztem utána.) Tehát ha csak simán vársz, akkor is előbb-utóbb általában megoldódnak ezek a problémák. De garancia nincs rá, sajnos a Linuxos játszás az ilyen kompromisszumos.

Nekem Manjaro van a gamer gépemen, legutóbb szereztem 120Hz-es monitort, de sajnos nem ment a Doom 80FPS fölé. Levittem a felbontást és a grafikát is, úgy sem. Méregettem, és úgy tűnik, hogy a CPU-m a szűk keresztmetszet :-(. Pedig hasonló vasakon állítólag volt akinek ment. El tudom képzelni, hogy a Protonos overhead a gond. Egyhamar nem fogok bővíteni, úgyhogy egyelőre ez van, kibírom. Pedig tényleg kiváncsi lettem volna a 120Hz élményre.

KalmanBlog 2021.04.29. 10:14:23

@KalmanBlog: családvédelmet -> csalásvédelmet, mellé ütöttem.

GABOR2 2021.04.29. 14:12:01

@KalmanBlog: Nekem a Doom alatta maximális beállítások mellett úgy megy mint az álom, tökéletes felbontás, nulla szakadás. Doomhoz egyébként nem kell Proton, megy eleve Linuxon. A Protonnal ha Steamet használok nincs semmi szenvedés, "Steam Play" mappa, ott beikszelsz egy beállítást és máris szinte minden működik. Nem kell semmit nekem állítgatni. Ez egy Steam opció nem a Mint-en múlik. Meg aztán láttam angol forrásokból, hogy nagyon sokaknak van ilyen problémája, nekem annó a Windows alatt is volt, csak a Windowsnál adnak megoldást, a Linuxra pedig még meg kell találnom, vagy kitalálni mit lehetne tenni.

KalmanBlog 2021.04.29. 14:26:58

@GABOR2: Ja, bocs rosszul mondtam, Doom Eternal-ra vonatkozott, amit írtam. Nekem nagyon bejött ez a legújabb Doom, de sajnos csak Windowsra adták ki natívan.

Ha Windowsra volt megoldás, akkor meg kellene próbálni Linuxra alkalmazni, hátha lehetséges... Van neten nyoma annak, hogy valakinek működik?

GABOR2 2021.04.29. 14:37:30

@KalmanBlog: Igen, van Youtube videó róla, ahogy Mint alatt Protonnal játszanak. Valami nyomot látok is amin talán el lehet indulni, de a Windows-os megoldás nem járható út, mert át kéne írni valamit egy fájlba ami nem létezik Linux alatt, vagy legalábbis teljesen másik helyre rakja... Tegnap belefáradtam annyit szenvedtem már vele, meg nemcsak ezzel hanem más dolgokkal is, de ha lesz időm és erőm végigmegyek a fonalon amit találtam.

Amúgy a Mint nagyon kénylemes, mikor felraktam gyorsan települt, nagyon felhasználó barát módon, és utánna magától megtalálta az illesztőprogramokat is... totál kényelmes. Az MK11 nem a Linux miatt nem megy, hanem mert szarul írták meg. Más dologok mentek Protonnal, vagy mint a Doom 2016 anélkül. Merthogy igen, nem az Eternal-ra gondoltam.
süti beállítások módosítása