Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Kultúrháborús történések 25

2020. április 30. - GABOR2

Igazából nevetséges szintre jutott a kultúrháborús hírek nagy része ami Trumppal függ össze... mert mindenbe belemarnak amit mond a koronavírussal kapcsolatban és mindenről a legrosszabbat feltételezik nála amit el lehet képzelni, míg Obama alelnökének rengeteg furcsa beszólását mind pozitívan magyarázzák. Ezekről ennyit... lehetne millónyit írni róla, de igazából szerintem ezek szánalmas történetek.

Bernie szavazóit hiába kérte arra, hogy Obama alelnökére szavazzanak... nem akarnak:

"YANG, SANDERS SUPPORTERS LEAST LIKELY TO SUPPORT ANY OTHER DEMOCRATIC PRESIDENTIAL NOMINEE, POLL SAYS"

A címből is kiderül, hogy egy másik elnökjelölt Yang szavazói se akarnak mást mint a jelöltjük, vagyis nem fognak Bidenre szavazni.

De volt itt másik meglepő dolog is: AOC is bejelentette, hogy támogatja Obama alelnökének megszavazását... miközben a Bernie segítését végül abbahagyta, hogy nem elég balos... nos, ezt egyesek árulásnak gondolják, hisz Bernie sokkal balosabb mint Biden.

"Ocasio-Cortez says she will vote for Biden in November"

Úgy tűnik rájött, hogy vagy beáll a sorba, vagy vége lesz. Inkább a pénzt választotta ő is az elvek helyett.

Aztán Obama alelnökének elég rossz napjai lehetnek és nemcsak azért, mert pl. nem tudott egy ideig beszélni egy TV interjúban, demostrálva megint, hogy szellemileg leépül... arról is szó van, hogy őt vádolja egy nő és ugye, a Demokraták hozzáállása alapból az, hogy a nőknek mindig kell hinni... kivéve persze most; most a feministák is elutasítják, hogy higgyenek a nőnek aki vádolja Biden-t. Ami persze elég sokatmondó...

Most van egy olyan dolog ami megerősíti, hogy talán igazat mond a nő... ugyanis az anyja már a 90-es években beszélt erről egy tv műsorban. És csak ezt az egy adást nem találja meg a Google videókeresője... vajon miért?

Szóval a korábbi "higgy a nőknek feministák" most sorra nem hisznek Biden női vádlójának:

"Stacey Abrams on Tara Reade sexual assault allegation: 'I believe Joe Biden'"

Volt egy remek cikk valahol, ahol korábbi 6 "higgy a nőknek" celeb korábbi nyilatkozatát vették össze a mostanival... kár, hogy nem találom.

Van más... miért hallgatnak mint a sír a női szervezetek a Biden vádlásával kapcsolatban:

"Why Have Women’s Groups Gone Dead Silent on Biden Sex-Assault Accusation?"

Igazából pont az, hogy hallgatnak mutatja, hogy egy hálózat része ezek mind.

"Trump allies highlight new claims regarding allegations against Biden"

Amúgy megjegyzem, hogy azt találgatják, hogy igazából Biden majd lelép és más lesz az igazi jelölt, mert mivel ő már beszélni se nagyon tud, esélye se lenne Trump ellen... Obama feleségére tippelnek, hogy berobban majd.

És emlékszünk még arra, hogy a Projekt Veritas szivárogtatásból kiderült, hogy a Google mindent megtesz, hogy Trump ne kerüljön hatalomra:

Itt van a cikk arról, hogy minden részre lehet keresni a Larry King showból a Google Play-en, kivéve azt az egy részt, ahol a Bident vádló nő anyja beszél arról, hogy mit tettek a lányával:

"CNN 'Larry King' episode featuring Biden accuser's mother disappears from Google Play catalog"

Aztán berakom ide is... meghackelték többek között a WHO-t és a Gates Foundation-t, 25.000 email címhet jutottak hozzá és a média már arról beszél, hogy aggódnak, hogy az ott találtakat szélsőjobbosok, nácik, összeesküvés elméletesek, stb.-k "fegyverként" fogják használni:

 "WHO, CDC, Gates Foundation all hacked: thousands of passwords leaked"

Hogy mire gondolnak... azt persze nem írták meg, ez később talán kiderül.

Egyébként ha már összeesküvés elmélet... ugye a mainstrem média szereti lenézni ezekért az embereket, de épp most járult hozzá ő maga is egyhez.

Ugyanis a Fehér Házban bekapcsolva maradt egy kamera és mikrofon és ott újságírók azt beszélik egymás között amikor nem forog a kamera, hogy vegye már le a maszkot az egyikük, mert a vírus igazából korán se olyan veszélyes mint aminek beállítják és... az ottlevő összes újságíró már amúgy is megkapta a vakcinát... ami ugye... nem is létezik.

"White House Hot Mic Catches NYT Photog Joking (?) with Fox’s John Roberts: ‘We’ve All Been Vaccinated Around Here’"

https://www.youtube.com/watch?v=cMK9wtY_LwA

Aztán pedig... Demokraták hagyják ott a pártjukat, vagy simán csak elhallgatatják az illetőt... mert valamiért meri dícsérni Trumpot.

"Democratic Georgia rep who endorsed Trump resigns after backlash: report"

Az volt, hogy el merte ismerni, hogy Trump a feketékért sokat tett, (ő maga is fekete) aztán kiútálták a pártból.

Az is megtörtént amitől nagyon tartottak a Demokraták: nem szerepelnek elég jól a fekete szavazóknál:

"Poll: Democrats underperforming with black voters"

"More than one-third of those surveyed expressed a desire for ‘someone else’ to run for president."

Volt egy olyan elég durva story is, hogy egy Demokrata fekete törvényhozási nő megköszönte Trumpnak, hogy jutatott neki ebből a rejtélyes gyógyszerből amit egyesek vitatnak, hogy hatásos a koronavírus ellen. Nos, ő meggyógyult, ezt megköszönte Trumpnak és a Demokrata párt ezután elhatározta, hogy nem fogják neki engedni, hogy a továbbiakban dícsérje az elnököt.

"Democrats plan to censure lawmaker who credited Trump for COVID-19 recovery"

Igen ez, túlságosan szembemegy az uralkodó Demokrata narratívával, viszont fekete és nő... kirúgni nem rúgják ki, csak cenzúrázzák.

"Detroit Democrats plan to vote to censure and bar any future endorsements of a Democratic lawmaker who credited President Donald Trump with advocating for the drug that she said cured her of COVID-19."

Milyen liberális már...

Aztán az egyik leginkább depresszíót kiváltani alkalmas történet...

Egy oxfordi professzornő kijelentette, hogy reméli, hogy nem fogja megnyerni az egyeteme a "koronavírus vakcina versenyt", sőt igazából senki fehér ember se nyerje meg, mert az bizonyítaná a fehér ember és különösen a britek "kiválóságát", azonkívül megint az lenne a narratíva, hogy megint a fehér ember takarít fel Kína szemete után...

Viszont ha megtörténne az a sajnálatos eset, hogy a britek fejlesztik ki a vakcinát szerinte akkor se szabad majd azt a brit lakosságnak adni, ők csak a sor legvégén legyenek és természetesen a szegény nem fehéreknek kell adni belőle legelsősorban.

"I Teach At Oxford, But I Don’t Want It To Win The Coronavirus Vaccine Race"

"The story will be clear: China, once again, has unleashed a threat to civilisation. But the best brains of the UK have saved the world, Dr Emily Cousens writes."

"If my university is the first to develop the vaccine, I’m worried it will be used to fulfil its political, patriotic function as proof of British excellence."

Hogy valami jó hírt is mondjak, ez az oxfordi prosszernő nem a biológia professzora, hanem a  "vulnerability and gender" professzora, vagyis  "sebezhetőség és gender" professzor. Ha biológus mondott volna ilyet, akkor talán ideje lenne bezárni Nagy-Britanniát.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr1715650436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madarász Henrik 2020.04.30. 15:59:00

Egy normális rendszerben nem is lehetne professzor ez a nő, hiszen egy áltudományt tanít, olyan mintha ma is oktatnák az alkímiát az egyetemeken.

GABOR2 2020.04.30. 17:16:04

@Madarász Henrik: Kb. én is így gondolom, de ennél is rosszabb a helyzet... Az állam ellenségeit hozzák létre ezek a professzorok.

Frederick2 2020.05.15. 11:48:14

@GABOR2: @Madarász Henrik: Szerintem lazán ideillik. Mostanában ismerkedek az Assassin's Creed világával. És sajnálattal látom, hogy ezen univerzumban is erőltetik a PC-doktrínát. Az Ubisoft úgy tett gesztust az amerikai feketejogi mozgalomnak, hogy két játékot is legyártott a rabszolga-felszabadítás brand-nek; az egyikben egy fekete férfival, a másikban egy fekete nővel szabadíthatod fel a fekete rabszolgákat a fehér ember uralma alól.

thegeek.hu/2014/03/26/assassins-creed-iv-freedom-cry-a-fekete-kaloz/
tech2.hu/assassins-creed-liberation-vegigjatszottuk/

BadSector 2020.06.07. 13:45:20

@Frederick2: Szia Frederick, BadSector vagyok és először is köszönöm, hogy ezt a régi cikkemet megosztottad, több mint hat éve írtam, haha. Annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy amikor 2014-ben játszottam vele, eszembe sem jutott (és senkinek, aki játszott vele), hogy az 1700-as évekbeli rabszolgatartás ellen is küzdő Adelwale (aki az eredeti játék egyik mellékkaraktere volt, ugye kalóz, ami tökéletesen passzol a korszakhoz) története bármilyen "PC doktrínát erőltetne". Értem, hogy Te azt egészet a rendkívül korlátolt módon használt alt-right-os szemüvegeden keresztül használod, de azért szerintem még a mozgalmad hívei is egyetértenek talán abban, hogy a rabszolgatartás, illetve fekete, leendő rabszolgák Afrikából Amerikába hurcolása nem volt egy jó ötlet. A másik, amit hozzá szeretnék tenni, hogy a sokkal hosszabb (és emlékezetesebb) alapjáték főszereplője, Edward Kenway egy fehér, szőke srác, meg úgy az Assassin's Creed játékok történetében (vagy akár más Ubisoft játék történetében) sorold már légyszíves, még hány fekete bőrű főszereplő karakter volt! Kezdjük is a számlást... Öhm... NULLA???? És hány rész jelent meg? Egyébként a Liberationről is hülyeséget írtál, mert annak a főszereplője MULATT (csak félig fekete). Egyébként engem, amikor játszom, az ilyen ostoba előítéletek mindig hidegen hagynak, teszek rá például, hogy amiatt hisztiznek egyesek, hogy "úristen, a Days Gone főszereplője egy fehér, macho férfi! :O", de azt is leszarom, hogy "atyaúristen, Ellie leszbikus, a többi lány meg kigyúrt!!! :O ", mert az meg egy poszt-apoliptikus játék. Egyébként meg szerintem, ha Te azon pörögsz, hogy a rabszolgatartást negatív fényben tünteti fel a Ubisoft, szerintem komoly problémáid lehetnek, just sayin'

BadSector 2020.06.07. 13:47:17

Ellie-nél természetesen a The Last of Us Part II körüli hisztire utalok, sorry, utólag itt nem lehet szerkeszteni a szöveget.

BadSector 2020.06.07. 13:57:02

De hogy az írás témához konkrétabban is hozzászóljak: én azt tanácsolom az alt-right mozgalom buzgó híveinek, hogy Trump helyett próbáljanak valami más idolt találni maguknak, mert ennél a nevetségen kretén, felfújt hólyag hordószónoknál, az állandó röhejesen primitív, zsebdiktátor kijelentéseivel nehéz rosszabb amerikai elnököt találni - mint ahogy azt az elmúlt napok eseményei is tükrözik. Ha polgárháború lesz az USA-ban, vagy még jobban eszkalálódnak az események, akkor arról leginkább ez a faszkalap tehet, de ide hozhatnám a koronavírus amerikai áldozatainak hatalmas számát is, mely vírus terjedését szintén sokkal jobban kellett volna kontrollálni. Nehéz dolgotok van egyébként, mert sok a hülye az alt-right-os mozgalom és világnézet vezető politikusai között, nem irigyellek benneteket. Azért, ha nem akarjátok nevetségessé tenni magatokat, én ez az akarnok BOHÓCOT nem védeném... Maradtam tisztelettel, BadSector

Frederick2 2020.06.07. 15:39:47

@BadSector: Fogok válaszolni. Amúgy már 30 perce írom a választ. Mert bár megfordult a fejemben, hogy hanyagolom a vitát (hogy miért, majd megírom azt is a kommentben) - de végül úgy gondoltam, mégis megéri válaszolni rá. Vagyis egy kis idő múlva küldöm a választ. Jelzem: hosszú lesz!

Wildhunt 2020.06.07. 15:49:35

@BadSector: valamint a migráció álprobléma és nincs is semmilyen kvóta, aki pedig Soros javaslatcsomagját soros tervnek nevezi az antiszemita.

Deansdale 2020.06.07. 15:53:29

@BadSector: Te borzalmasan hülye vagy haver, már nem sértőleg mondom, de sajnos a gyomrom forog a beteg dumádtól. Önmagában véve soha senkinek semmilyen problémája nem volt sem fekete karakterekkel, sem a rabszolgák felszabadításával a videojátékokban, sőt, senki nem gondolja hogy a rabszolgaság jó ötlet volt. A gond azzal van, hogy a nyugati szórakoztatóipart, és azon belül a játékipart szinte teljesen befoglalta a progresszív politikai aktivisták hada, és nehogy azzal a baromsággal gyere hogy ez csak konteó, mert azok az emberek egytől egyig büszkén hirdetik a saját SJW voltukat a saját szocmédiájukon. Meg se próbáld elsütni hogy azok akik a twitteren ezerrel tolják a virtue signalingot azok az általuk kreált játékokban "véletlenül" tolják ugyanazt az ideológiát, ehhez már nem csak minket kellene hogy hülyének nézz, hanem magadat is. Azt persze lehet vitatni, hogy az adott AC epizód áldozata-e a progresszív propagandának vagy sem, de a válasz amit Frednek toltál egy rakás szar. Képzeld, nem kell Trump faszán lógni ahhoz hogy valakit bosszantson a mindent elárasztó progresszív propaganda, vagy az azzal általában együtt járó drasztikus minőségzuhanás. Az meg, hogy te a játékipar kritikájára egyből Trumpozással reagálsz rólad mond el mindent, úgy tűnik ugyanúgy megszállotja vagy az ő utálatának, mint sok más kretén.

BadSector 2020.06.07. 16:28:59

@Wildhunt: A migráció természetesen nem álprobléma, viszont nálunk NEM a migráció az igazi probléma, hanem a korrupt maffiaállam, amely a migrációs retorikát arra használja fel, hogy egész egyszerűen és nyersen fogalmazva, a háttérben lopjon is sikkasszon, miközben kenetteljes, nagymagyarodkodó, kardcsörgető szöveggel hülyíti az arra fogékony bir... akarom mondani fidesz szavazókat. :) Soros egy üzletember és filantróp, sajátos világnézettel és gondolkodásmóddal és pont AZOKAT a "jobboldali politikusokat" (igen erős itt az idézőjel, képzeljetek ide a Dr. Genya mémet...) támogatta, nem csekély pénzzel, akik most folyamatosan gyalázzák. Ennek az abszurditásába nem akarok belemenni, de minden épeszű ember tisztában van ezzel és nem is tartozik a témához. Nem érdekel amúgy Soros, egy kilencvenéves öregember, ti lesztek a legnagyobb bajban, amikor új '84-es Goldsteint kell találnotok a napi két perc gyűlölethez.

BadSector 2020.06.07. 16:31:12

@Frederick2: Légyszíves, ha megkérhetlek, próbáld tagolni a szöveget, már persze ha azt szeretnéd, hogy el is olvassam, mert a kínai fal hosszúságú wall of textekhez nincs türelmem. Köszönöm szépen előre is.

BadSector 2020.06.07. 16:33:47

@Deansdale: "Önmagában véve soha senkinek semmilyen problémája nem volt sem fekete karakterekkel, sem a rabszolgák felszabadításával a videojátékokban."

OK, szerintem nem a te kommentárodra válaszoltam, te kretén. Természetesen ezt én sem sértésből írom. :) Olvass vissza, köszöntem.

BadSector 2020.06.07. 16:37:42

@Deansdale: "Az meg, hogy te a játékipar kritikájára egyből Trumpozással reagálsz rólad mond el mindent, úgy tűnik ugyanúgy megszállotja vagy az ő utálatának, mint sok más kretén." Tudom, hogy "te csak a kommentárokat olvasni jöttél ide" (hogy egy népszerű 444-es szlenggel még jobban felbosszantsalak :) ) de én veled ellentétben elolvastam a cikket is és annak bevezető szövegére reagáltam. :) Az egy remek dolog, ha el tudod olvasni is, amiről itt pofázol, eddig ez két témában sem sikerült, te gyökér. Persze, ezt én sem írom egyáltalán sértésből. :)

Wildhunt 2020.06.07. 16:40:33

@BadSector: nalátod. Alig kellett 5 év, hogy a modern felvilágosultak idáig eljussanak.

BadSector 2020.06.07. 16:46:54

@Deansdale: Maradék (azt már nem idézem konkrétan): Ez az egész "blablabla. sjw blablabla játékipar blablabla fiatalok megrontása blablabla" balfasz szöveg valójában már kurva régi. Annyira régi, hogy a Jack Thompson nevű megakreténhez vezethető vissza, aki nem pont emiatt, de ő is évekig hasonló módon verte a nyálát a Grand Theft Autóval kapcsolatban, körbe is röhögte mindenki. Ja igen: és Hillary Clinton is, hogy a másik "demokrata" oldalt is elővegyük. Biztos bunkó vagyok veled is, és az az itteni alt-right-os közösséggel is, de már ROHADTUL UNOM, amikor a videójátékipart ilyen primitív baromságokkal piszkálják. Ember, játssz már végig egy GTA V-öt (vagy BÁRMELYIK GTA részt). Vagy egy Days Gone-t. Vagy egy Red Dead Redemption 2-t. Vagy BÁRMELYIK Yakuza részt. (És még sorolhatnám) Ha ezekre azt mondod, hogy sjw, akkor körberöhöglek. Nagyon csúnyán és nagyon gúnyosan.

BadSector 2020.06.07. 16:49:06

@Wildhunt: Ti viszont nem is valamilyen kapitalizmusba, hanem a feudalizmusba (a hűbéruras rendszerbe) szeretnétek visszarángatni a társadalmat. Lásd, ami most Mo-n zajlik.

BadSector 2020.06.07. 16:53:42

@Deansdale: Elnézést, a Hillary Clinton szöveg nem volt világos. Tehát ő is ott balhézott és fogadkozott, hogy majd jól megregulázza a játékipart, abban az évben, amikor szerencsére helyette Obama nyert. Ezért is utálom ALAPVETŐEN, amikor a politikusok és politikai alapon a híven próbálnak egyéni érdekből belepofázni a játékiparba. Most éppen nem Hillary Clinton, hanem Trump és alt-right-os kis hívei hisztiznek. Same shit all the time.

Frederick2 2020.06.07. 17:11:32

@BadSector: Már meg is írtam. Word-ben írtam és szerkesztettem. Mindjárt küldöm. Egyébként nem volt célom hosszan írni; jó, ha valamit röviden ki lehet fejteni. De sajnos vannak témák, ahol nem ússza meg az ember, hogy hosszabban bele ne menjen a dolgokba.

Frederick2 2020.06.07. 17:14:31

@BadSector: Kb. 10 percig agyaltam azon, hogy válaszoljak a kommentedre… magyarán: belemenjek a vitába. Kicsit tartok tőle, hogy ez is azon sok viták egyike lesz, ahol az adott vitapartner semmit nem ért majd meg a nézőpontomból, így meg aztán tényleg semmi értelme a diskurzusnak. Kihangsúlyozom: nem elfogadni, csak megérteni a nézőpontomat. A legtöbbeknél még a megértés gesztusa is hiányzik, ugyanakkor van az a Para-Kovács Imrétől eltanult módszer, miszerint bizonyítsuk be, mennyire hülye az ellenfél, a vitapartner. Eleve azt látom, hogy a „progresszívek lenéző és megvető gúnnyal kezelik azokat, akik jobbról bírálják azt, ami az ő szívüknek kedves. Jelen esetben ezt a két Assassin’s Creed DLC-t.

Mielőtt rátérnék az érveimre, hadd jegyezzem meg, hogy számomra szokatlan ez a gúnyos hangnem. A kommentemben nem szidtam a két szerzőt (köztük téged), hanem a kér DLC-ről fejtettem ki a véleményem, és a mondandóm alátámasztására linkeltem be két cikket, tőled és az újságíró társadtól. Nem értem, mire fel ez a felháborodás. Újságíró vagy, már bocs, a cikkeid véleményezhetőek, és a rá adott vélemények nem minden esetben pozitívak, egyetértőek. Szerintem az újságírás velejárója a sokfajta vélemény.

Magam egyébként régóta nem vagyok alt-rigth-os. Mondhatni: visszavonultam. Jelen pillanatban apolitikusnak vallom magam. Szerintem szomorú jelenség az, hogy mind az ország, mind a két kontinens (Európa és USA), mind a nyugati civilizáció két részre szakadt, s most nyomatják ezt a förtelmes kultúrharcot és polgárháborút. Amely kultúrharc és polgárháború lecsurog a kultúra szintjeire is. Én a magam részéről belefáradtam az egészbe. Szerintem undorító mindkét oldal; egyik se különb, mint a másik; kihúzhatja magát erkölcstelenségben mindkettő! Na, ennyit rólam; meg hogy mit gondolok a politikáról!

Frederick2 2020.06.07. 17:16:42

@BadSector: Ubisoft és a politika… De most komolyan? Az neked fake news, hogy a nagy cégek kisebb vagy nagyobb mértékben részt vesznek a politikában? Az nálad teljesen elképzelhetetlen, hogy a nagy cégek valamilyen módon gesztusokat tesznek egy politikai irányzat irányába? Csak hogy ne baloldali példát hozzak… a FIDESZ és a CBA kapcsolata. De balos szempontból ismert példák vannak a Google-ról, a Microsoft-ról, a Facebook-ról. A nagy játékfejlesztő cégek sem kivételek; ott is befurakodhat a politika.

Assassin’s Creed - Az Assassin’s Creed világáról azt gondolom, hogy az egyik legjobban összerakott univerzum. Egy eredeti koncepcióra felhúzott világ. S a magam részéről nagyon sajnálom, hogy egyelőre csak a PC-játékok világában működik – a filmművészet és a regényirodalom nem a legigényesebb módon nyúl ehhez a franchise-hoz. Hogy a film pocsék, gondolom, nem fogunk összeveszni! A regényirodalom terén pedig szerintem nem tett jót a franchise-nak Oliver Bowden tehetségtelensége; erről itt két jó kritika:
moly.hu/ertekelesek/2956545
moly.hu/ertekelesek/2505700
Mindenesetre a PC-game-k világában jól működik, mint világ. Remélem, előbb-utóbb a filmművészet .és az irodalom is megfelelően interpretálja a franchise-t.

A Liberation és a Freedom Cry – SutiMester33 készített mindkettő DLC-ről egy gameplay-t a Youtube-ra. Végignyomta mindkettőt, majd az értékelése mindkettőről az volt, hogy középszerű. A véleményében nyoma sem volt politikának. Amúgy szerintem a Freedom Cry jobb, mint a Liberation; minthogy Adelwale is jobban összerakott karakter, mint Aveline. A Liberation szerintem egy elég erőltetett próbálkozás volt; maga a női karakter is súlytalan volt.

BadSector 2020.06.07. 17:26:12

@Frederick2: Van egyfajta erősen szarkasztikus stílusom, egyébként, ezért nem is tartom magam például "politikailag korrektnek" és nem fogok elsápadva "ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel" visszaírni - most ezt nem rád vonatkozóan írtam, hanem Deansdale kommentjéra.
Én nem ismerlek (mert itt csak én vállaltam "személyazonosságot") szóval a szarkazmus nem Rád vonatkozott, hanem arra, amit írtál. Rendkívül bosszant, amikor (bocs) marhaságokat ír valaki a videójátékokról. És ezt nem azért írom, mert kritikát fogalmaztál volna meg az írásról (hiszen az nem is erről a témáról szól), hanem amiatt, hogy ez a 2014-es DLC, azért, mert fekete a főszereplője (egyébként egy kalóz, kalózokat azért ugye nem tekintjük "követendő példának") és a rabszolgaság ellen küzd (ami objektíven, minden oldalról - alt-right oldal nagy részéről is ) elítélendő, emiatt a " PC-doktrína" erőltetése lenne. Nem tudom, hogy az AC-részek között egyáltalán eddig mikkel játszottál, vagy az alap Black Flag megvolt-e, de ez a kis DLC egy rövid epizód egy mellékkarakterrel, nem is volt túl hosszú és jellegzetes rész, szóval ebből BÁRMILYEN következtetést levonni (még ha egyáltalán igazad is lenne azzal kapcsolatban, hogy a rabszolgaság ellenes harc "PC-sztori) botorság.

Frederick2 2020.06.07. 17:26:32

@BadSector: Girl power(ek tömkelege) – Na, ezt szokták a legtöbben félreérteni, de azért teszek egy próbát! :P... Továbbra is azt gondolom, hogy az Assassin’s Creed egy jól kidolgozott univerzum – de számomra kiábrándító, ahogy ezt az univerzumot is telenyomják girl power-ekkel. Mint szinte minden fantáziavilágot.

Hogy mi bajom ezzel? Nem, nem az, hogy gyűlölőm a nőket! (Ezek tipikus ilyen bunkó „érvek”!) Ennek kifejtése nem lesz rövid, sajnálom!

Most felesleges vitát nyitni arról, hogy a kultúrában (regényirodalomban, filmművészetben, képregényekben, videó- és PC-játékokban) szereplő férfiverő amazonok kinek köszönhetőek: a feminista politikai esztétikának vagy egy bizonyos férfiréteg szexuális vágyfantáziájának. Egyesek, mint @Deansdale: szerint az előbbi (a feministák a bűnösök), én inkább hajlamos vagyok az utóbbiakat megtenni „szülőatyának”. Ugyan már, most tényleg van olyan, aki komolyan gondolja azt, hogy a Tomb Raider Lara Croft-ja a feminista politika terméke? Nevetséges! Ezt férfiak találták ki önmaguk szórakoztatására; az első Tomb Raider-ek pixel női mondjuk nem kifejezetten vonzóak, de a későbbi 3D-s Lara Croft-jai egészen jól néznek ki! A fantasy regényekben, még a klasszikus hard fantasy (sword & sorcery) műfajban szintén a férfiak szexuális vágyfantáziáját elégítette ki. A férfi íróknak nagyon szexi volt az a nő, aki fegyverrel aprította fel a fegyveres férfi karaktereket, ez a szexuális vágyfantázia pedig találkozott az olvasók fétisével – szerző és olvasó együtt élvezkedett azon, hogy Márta, az amazon felaprította karddal Józsit, a bunkó barbárt! Macskanő karaktere a képregényekben és a filmadaptációkban; Mila Jovovich katonákat és zombikat aprít fel a különféle hülye sci-fi akciófilmekben – ezek sem az emancipációról szóltak, csak ez szexi volt egy férfiréteg számára! Itt szó sem volt semmiféle feminista politikai nyomulásról. Hogy ez jó vagy rossz a különféle etikák szempontjából, szerintem lényegtelen. Pl. Lucy Lawless-t és Renée O'Connort öröm volt nézni nekem kamaszként a Xena-ban, miközben micsoda egy hülye sorozat volt!

A feminizmus viszont igenis behatolt a kultúrába, és itt is éreztette hatását. Először még a feminista kritika számára a girl power egy a férfiak által legyártott szexista termék volt. A szüfrazsett inkvizíció szerint igenis szégyelljék magukat azok a férfiak, akiknek örömet okoz Lara Croft a Tomb Raider-ben, vagy a bikinis picsák a Dead or Alive-ban! SZEXIZMUS – ez volt a bélyeg, amit rá lehetett nyomni egy csomó férfi homlokára, jelezve, mekkora „nyomorult” civilizációs szempontból. Aztán hirtelen fordult a kocka, és a girl power hirtelen nem a férfi szexizmus terméke, hanem a feminista program egy fontos eszköze lett. A girl power ma semmi más a feminista esztétika számára, mint női nézőpont. A probléma ezzel az értelmezéssel az, hogy a girl power valójában semmi más, mint férfiszerepeket vállaló nők, maszkulin nők férfias szemszöge. A női akciófigurák cselekedetei a regényekben, a képregényekben, a filmekben, a sorozatokban annyi, hogy szanaszét vernek, pofoznak, rugdalnak, vagdalnak, szabdalnak, lődöznek, robbantgatnak, öldösnek és gyilkolásznak férfiakat. Azt megértem, hogy sok férfinak ez tetszik (erekció, kielégülés, egyéb izgalmak), de azt már nem, hogy ez mitől női nézőpont. A női nézőpont ott van a Bronte-növérek, Jane Austin, Louisa May Alcott, hazai téren Kaffka Margit, Szabó Magda, Jókai Anna regényeiben – lehetőség van legyártani ezek 21. századi megfelelőit! (Amúgy élnek is a lehetőséggel; csak egy példa: Stephen King – Lisey története). Az, hogy Marvel Kapitány pofán csapja a földönkívülieket, nem női nézőpont.

A girl power-rel a legnagyobb probléma az, hogy túltermeli az amerikai kultúripar. Szinte dömping van „erős nők”-ből és „kemény picsák”-ból a regényirodalomban, a képregény világban, a filmvásznon, a videójátékokban. Tömeggyártásban jönnek a futószalagról a girl power-ek, és nehéz közülük megtalálni azokat a női karaktereket, amik tényleg eredetiek, érdekesek, izgalmasak. A többség, szerény véleményem szerint, gagyi. Az AC-nél sem voltak képesek megállni 3 vagy 4 girl power megalkotásánál; legyártottak belőle egy valaggal. S a női Assassin és Templar karakterek egyike sem ér fel a jól megalkotott férfikarakterekkel, mint pl. Ezio Auditore, Haytham E. Kenway vagy Edward Kenway.

Frederick2 2020.06.07. 17:34:26

@BadSector: És most jöjjön a jó öreg rasszizmus problémája. Megunhatatlan – remélem, még 300 évig elkíséri a nyugati civilizációt! Miért van az a kettős mérce az USA-ban, hogy miközben a bizonyos fehér rétegekben meglévő fekete-ellenesség jelen van a társadalmi diskurzusban, addig a bizonyos fekete rétegekben meglévő fehér-ellenesség meg nem? Folyamatosan napirenden tartja a baloldal az amerikai rendőrségben, az amerikai bíróságokon, az amerikai egyetemeken, az amerikai munkaerő-piacon létező fekete-ellenes rasszizmus tematikáját, miközben mélyen hallgat az amerikai néger negyedekben tenyésző fehér-ellenes rasszizmusról. Az amerikai feketejogi mozgalmak, feminista mozgalmak, antifa mozgalmak is tele vannak olyan néger és arab aktivistákkal (köztük politikusokkal is), akik gyűlölik a fehéreket, sőt egyesek a zsidókat is. Ameddig a rasszizmus a kettős mérce szintén van tárgyalva, addig nem is érdemes beszélni a kérdésről. Ez „a Janinak lehet, de a Ferinek már nem” kategória. Vagy lehessen mindenkinek, vagy ne lehessen mindenkinek – de ennek szabad, annak meg nem, ez nonszensz!

A rabszolgaság minden válfaját elítélem. Amikor hajléktalanokat csicskáztatnak cigány családok, attól is felfordul a gyomrom. A rabszolgaság rossz, értem?! Itt az a probléma, hogy a rabszolgaság felemlegetése folyamatos az amerikai társadalomban. Felemlegetik, mint valami kollektív ősbűnt, amit a fehérek követtek el a négerek ellen. Ezzel a következőek a problémáim: 1, Több amerikai elnök is bocsánatot kért a rabszolgaság miatt, és maga a rabszolgatartás is úgy van benn az amerikai történelemkönyvekben, mint szégyenfolt. 2, A rabszolgatartás nem a fehér faj bűne, hanem bizonyos fehéreké. Undorító, de mindenesetre elfogadhatatlan a kollektív bűnösség elve. 3, Azért az elég visszataszító, amikor szélsőbalos fehérellenes rasszista néger férfiak és nők vetik szemükre az amerikai társadalom összfehér lakosságának a rabszolgatartást.

Trump, hogy idióta vagy sem, egyéni vélemény. Lehetne bizonyos témákban kevésbé balfasz is. DE! A jelenlegi tüntetésekért ő a felelős? Te, figyelj, megvan már a bírósági döntés, hogy a négerölő zsaru megy a böribe! Akkor miről beszélünk? Miért megy akkor a tüntetés? Megmondom én: mert az amerikai baloldal („demokraták”) elérkezettnek látják az időt, hogy a koronavírus, a munkanélküliség és a rasszizmus farvízén, egy erőszakos tüntetéssorozatot rendezve, átvegyék a hatalmat a Trump-kabinettől. Busszal szállították az erőszakos randalirozókat a tüntetésekre; kicsit meg volt szervezve, nem?! Az antifák mindenkinek nekiesnek, aki nem balos. A tüntetéseken csupa olyan négerjog mozgalmi szarházi felszólal, aki közismert fehérellenességéről és szélsőbaloldaliságáról Avagy egyáltalán nem csak Trump a hibás! És ami a legszebb, hogy már Franciaországban is tüntetnek „antirasszizmus” címén, a tüntetés szervezői meg ugyanaz a szélsőbalos ideológiai hívei. Én már kíváncsian várom, mikor söpör ez végig Európán, és ér el kicsiny hazánkba. A Deák téri tüntetés utóhatásai eleve megmutatták, nálunk is van igény egy kis faji háborúra!

Frederick2 2020.06.07. 17:35:17

@BadSector: A The Last of Us Part és a Days Gone hogyan jött szóba? Nem beszéltem róluk, nem is idegeskedtem rajtuk...

Na, egyelőre ennyi! :D Több dolog nem jut eszembe.

BadSector 2020.06.07. 17:37:07

"A Liberation és a Freedom Cry – SutiMester33 készített mindkettő DLC-ről egy gameplay-t a Youtube-ra. Végignyomta mindkettőt, majd az értékelése mindkettőről az volt, hogy középszerű. A véleményében nyoma sem volt politikának. Amúgy szerintem a Freedom Cry jobb, mint a Liberation; minthogy Adelwale is jobban összerakott karakter, mint Aveline. A Liberation szerintem egy elég erőltetett próbálkozás volt; maga a női karakter is súlytalan volt."

Szerintem nem érdemes idekeverni a játékok minőségét, mert az teljesen külön téma. Nekem anno (2014-ben!) nagyon tetszett a Freedom Cry, mert akkoriban (!) még nem volt túl gyakori, hogy külön történettel rendelkező, különálló, külön is megvásárolható DLC-ket hozzanak ki, amelyekben ráadásul új játékmenetbeli elemeket raktak bele. Akkor egyébként is imádtam az alap Black Flaget, manapság már kicsit "megfakult" e játék iránti szeretetem, mert a későbbi két ACO-s "grindolásnak" egyfajta "előfutára" volt. (Ugyanazok a fejlesztők.)

Ami a Liberationt illeti, akkor hatalmas PS Vita rajongó voltam, amikor kijött és arra a handheld konzolra egy - szerintem - remek kis játék volt AKKOR - szigorúan handheldre, on-the-go, a buszon! Később, a PS3-mas és főleg a PC-s verzió már elég meh volt. A két főszereplő nekem szimpatikus volt, nem azért (vagy nem annak ellenére - megfelelő aláhúzandó) hogy afrók voltak, illetve a lány mulatt, az nem érdekelt. De ennyi off topic a játékokról.

BadSector 2020.06.07. 17:47:32

@Frederick2: Ami még eszembe jutott, hogy a most várható Ubisoftos Assassin's Creed Valhalla (északi vikingek) akkora alt-right fantasy, mint az állat. :P

Nem, ez nem igaz, hogy a Ubisoft a jelenlegi "balodali ballipsi lobbi", "sjw lobbi" - vagy hogy szoktátok mondani - oldalát képviselné, ez sokkal, SOKKAL összetettebb és kifinomultabb, ha egyáltalán BÁRMILYEN politikai üzenet van benne. :D Én nagyon régóta agyalok egyébként, hogy az AC-ban mi a fene ez az egész "asszaszin" kontra "templomosok" sztori. Nem, nem a liberálisok kontra konzervatívok, na EZ tényleg egy konteo. Nézd meg az AC Unity-t, kik is voltak ott a templomosok? Hát nem inkább a forradalmárok? Meg mire utalhat az asszaszinok jele? Vagy az AC Unity elején Jacques de Molay (a templomosok vezetője), akit megégettek, melyik, jelenleg is létező szervezethez kötik? (Amelyik éppenséggel az alt-right és a katolikus egyház esküdt ellensége.) Meg kik ez az EREDETI asszaszinok? (Muszlim bérgyilkos rend.).Szóval ezek nagyon izgalmas kérdések, az egész AC egyszerre egy óriási katyvasz és rejtélyes, és rendkívül bosszant, amikor lehorgonyozza az alt-right az "sjw, ballipsi-lobbi" mellé. Tudod mot? Játszd végig az összes részt (nekem megvolt mind ;) ) utána elbeszélgethetünk ezekről! (De akkor már nem itt, majd írj rám, ha gondolod.)

BadSector 2020.06.07. 17:55:12

@Frederick2: Tüntetések: utálom ezt az egész tüntetősdit, azt meg egyenesen röhejesnek tartom, hogy két #hashtag miatt öli egymást a két oldal.

Trump viszont effektíve egy szélsőséges kretén, akkora balfaszságokat nyomat állandóan, hogy sírva röhögök rajtuk. Legutóbb gratulált magának legutóbb a rendőrségi intézkedés miatt??? :D I mean WTF???? :D És ez a fogyatékos BAROM, aki egy ekkora BAROMSÁGOT leírt, az USA ELNÖKE? :D Meg akit szénné tiltanak már Twitteren is, mert VÁLLALHATATLAN, amiket ír? Az Amerikai Egyesült Államok elnöke??? :D Komolyan, ez egy kabaré, nem bírom elhinni, hogy ez a BOHÓC a világ egyik legnagyobb országának az elnöke. Ennyire még a fiatalabb Bush sem volt kretén, pedig aztán ő sem volt semmi.

BadSector 2020.06.07. 17:58:40

(Elnézést a sok typo-ért, nem hiszem el, hogy blog.hu-n 2020-ban még mindig nem lehet utólag szerkeszteni.)

Frederick2 2020.06.07. 18:01:34

@BadSector: Azon én is sokat gondolkodtam, hogy Robespierre mitől Templar és Machiavelli mitől Assassin. Nem tudom, hogy ez most önkényes-e, vagy van-e mögötte valamiféle filozófia.

Azt tudom, hogy a politikatörténet mindkét történelmi személyt modernek tartja. Machiavelli, mint a modernizmus egyik előfutára, messze meghaladta korát, állítólag nem illett bele a tradicionális politikai rendbe; míg Robespierre egy modern politikus, aki szembement a tradicionális politizálással - de akkor már a Felvilágosodás megteremtette a modern politizálás kereteit.

Az Ubisoft radikálisan átértelmezi az emberi történelmet. Ez azért valahol tetszik. :)

A TheVR, azon belül VR Pisti AC-gameplay-jeit láttad? Ha van időd, nézd meg őket! Érdekes élmény Pistit AC-ni látni. :D

BadSector 2020.06.07. 18:02:55

@Frederick2: "A The Last of Us Part és a Days Gone hogyan jött szóba? Nem beszéltem róluk, nem is idegeskedtem rajtuk..."

Ez pont két olyan játék, amelyen a két szélsőséges oldal: a túlérzékeny feminista, valóban sjw-k, illetve a a konzervatív alt-right pörgött. A Days Gone-nál az előbbi, a TLoU 2-nél az utóbbi. Azért hoztam fel ezt a kettőt, mert mind a kettő nagy botrány volt, csak ellentétes oldalon. Nagyon leegyszerűsítve: a Days Gone-nál az sjw-k azt kritizálták, hogy motoros, macho, hetero, fehér férfi a főszereplő, a TLoU Part II-nél pedig azt, hogy Ellie, a női főhős leszbikus. Mind a két oldal óriási, éktelen hisztit csapott.

BadSector 2020.06.07. 18:06:35

@Frederick2: TheVR-t nem vagyok hajlandó nézni. :) Mint itt olvasható volt, én is szoktam káromkodni, vagy vulgáris szavakat használni, de ezt a hangsúlyok miatt teszem és azért, mert milyen rohadtul vicces, amikor minden harmadik percben felüvöltök valami ilyesmit. Ráadásul utálom a streamereket, az ilyen típusú, magamutogató streamereket pedig különösen. :) Bocs, Pisti, ha ezt olvasod, vagy eljut hozzád. :)

BadSector 2020.06.07. 18:10:05

@Frederick2: Robespierre a történelem egyik legnagyobb enigmája és legérdekesebb figurája. Egy alapvetően rendkívül intelligens, polgári, liberális gondolkodásmódú ügyvéd volt, aki maximálisan a vegytiszta, a francia forradalom alatt értelmezhető liberális értékeket képviselte, majd teljesen megőrült és véreskezű diktátorra vált. Hogy ez milyen folyamat része volt nála (és a pszichéjében) az egy elképesztően izgalmas kérdés és a teljes választ valószínűleg sosem fogjuk megtudni. Az AC Unity-ben az egy érdekes bemutatót és "állásfoglalás" volt, nyilván, azért sok fals információval.

Frederick2 2020.06.07. 18:24:05

@BadSector: Érdemes megnézni Andrzej Wajda Danton-filmjét. (Fenn van Videa-n, egész nézhető minőségben.) Érdekes képet fest Robespierre-ről. Pl. Az elején nem akarja megölni Dantont, és még a saját elvtársaival is szembekerül, akik viszont követelik Danton vesztét. Persze a végén beadja a derekát. Gérard Depardieu remekül játssza Dantont, Wojciech Pszoniak pedig szintén zseniális Robespierre szerepében.

Frederick2 2020.06.07. 18:28:38

@BadSector:

"Ráadásul utálom a streamereket"

Az azért tény, hogy a többségük valami borzalmas. Amellett, hogy még majmolják is egymást, kamera bekapcs, megy a chat. A többségük nem is képes normális kommentárt fűzni a gameplay-hez. Mindenfélét makognak, olcsó poénokat lőnek el, elmondják, mit vacsoráztak, próbálnak beszélgetni a csetelőkkel, meg valamit mondanak a legutóbbi filmélményükről.

Én szeretem a gameplay, ha szórakoztató. S meg lehet úgy csinálni, hogy az legyen. De a többsége borzasztóan nyomja, az kétségtelen.

BadSector 2020.06.07. 18:45:00

@Frederick2: Láttam, anno, többször is, franciául, nagy kedvenc. :) Depardieu egyik legjobb szerepe.

Wildhunt 2020.06.07. 20:07:22

@BadSector: Ez egyrészt hazugság, másrészt hülyeség.

BadSector 2020.06.07. 20:14:34

Azt egyébként úgy megkérdezném a Trump-párti posztolótól (hogy on topic is legyek :) ) , hogy a poszt(?)-szovjet (ergo: valahol még mindig tekintélyelvű módon kommunista) Putyin Facebook-hackjének köszönhetően hatalomra került, vérostoba, bohóc Trump milyen pozitívumot hozott a saját országa, az Egyesült Államok és az egész világ számára? Most komolyan kérdezem. Mert még a tőzsde, amire annyira büszke volt is teljesen összeomlott alatta. Mi van még? Kínaiak? Android? Azzal mi ért el hosszú távon? Ki járt jól vele? Felbontott egy rakás környezetvédelmi szerződést, mert csak. Az kinek jó? Vagy az egészségügyi rendszert is szétkúrta, mert csak. Abban mi volt a jó? Sokkal rosszabb jött helyette. Ott majomkodott azzal a mexikói fallal, abból sem lett semmi. Hülyeségeket szövegel állandóan Twitteren, majdnem háborút szított a másik hülyével, az észak-korai kefehajú dagadt törpével, mert a diplomáciához SEMMIT sem ért. A neve összeforrt a korrupcióval, a hatalmi túlkapásokkal és az "orosz kapcsolattal", továbbá a női elleni konkrét erőszakkal (ami azért annyira nem vicces). Körülbelül olyan szellemi színvonalon kommunikál, mint valamilyen agresszív, feldühödött házmester. Valamit kihagytam? Milyen pozitívumát tudnátok felhozni, Trump-pártiak? Komolyan érdekel.

BadSector 2020.06.07. 20:16:38

@Wildhunt: Húha, de ezt de jól megaszontad, "haver"! Jár érte a keksz. Ja, nem.

GABOR2 2020.06.08. 01:37:26

@BadSector: Több gazdasági rekordot megdöntött. Köztük a foglalkozatási rekordot és kisebbségek esetében is foglalkoztatási rekord született. Azok az emberek akik nyugodtan szeretnének élni és gyarapodni, ő alatta megtehették.

A tözsde jelenlegi állapota az, hogy 5 részvény jobban áll mint a koronavírus előtt, a többi 495 pedig minusz öttől minusz nyolcas sávban van jelenleg, lehet ez már nem is annyira rossz... Ha csak ezeket a számokat néznénk.

Amúgy Trumppal kapcsolatban nagyon sokat hazudnak, csak van egy olyan és ezt rengeteg kutatás megerősítette már, hogy a progesszívek nem tájékozódnak nem progresszív forrásból és így egy csomó mindent be lehet nekik adni... sohase fogják leellenőrizni, hogy igaz.

Tehát ajánlom a sok, különböző forrásból való tájékozódást.

Frederick2 2020.06.08. 06:27:25

@GABOR2:

"a progesszívek nem tájékozódnak nem progresszív forrásból"

De hogy ez mennyire igaz ez itthon, Magyarországon is. "Balos" ismerőseim egy része kizárólag az ATV-ből tájékozódik a nagyvilág és Magyarország dolgairól, más forrásokat nem is használnak. Pl. Gyöngyöspata témában folyamatosan az ATV lózungjait ismételgetik, miközben még arra sem hajlandóak, hogy más források használatával elmélyedjenek a témában.

Bár sajnos ezt a "csak a saját törzsünk forrásaiból való tájékozódást" az átlag fideszeseknél is tapasztaltam. Úgy látszik, ez már csak ilyen politikai hagyomány nálunk.

Frederick2 2020.06.08. 06:30:58

@BadSector:

www.youtube.com/watch?v=Il1ce0UplZI&feature=youtu.be

A fickó egy gamer reviewer vagy streamer. Asszondja, elege van abból, hogy a teljes játékipar az ideológiai ellensége lett, és nem vesz több játékot. (Elég hisztérikus a csávesz.)

Frederick2 2020.06.08. 06:36:43

@GABOR2: Ja, meg amikor a HírTV és az ATV hívja fel a fake news veszélyeire a figyelmet, kihangsúlyozva, hogy az nálunk nincs, ők hitelesen tájékoztatnak, bennünk megbízhatsz. Egy vicc, komolyan mondom!

BadSector 2020.06.08. 10:36:48

@GABOR2: Azért az gondolom, megvan, hogy a foglalkoztatottsági ráta és egyébként a gazdasági intézkedések az őt körülvevő SZAKÉRTŐI GÁRDÁNAK köszönhető. Ha már Frederick2 a magyar kormány példáját megemlítette, akkor az a nagy különbség, hogy míg Orbán komplett idiótákkal is veszi magát körül, addig Trump - az USA-ban működő fékek egyensúlyok részeként - azért egy aránylag kompetens szakértői gárdával.

A tőzsde MOST valóban jól áll, ebben igazad van, de a koronavírus alatt hatalmas pánik volt (ha nem lett volna egyébként akkor a forint is padlón, hála Orbánnak, érdemes lett volna nálunk külföldre vonatkozó, magyar alapokba beszállni) és amikor várhatóan jön a koronavírus második hulláma (a WHO szerint egy még gyilkosabb fajtával), akkor elég esélyes, hogy ugyanúgy medvébe megy vissza a tőzsde.

Amiről viszont én beszéltem, azok a megmásíthatatlan tények, amelyek teljesen függetlenek attól, hogy az ATV-ben nézed (nem nézek ATV-t egyébként, illetve semmilyen televíziót), vagy az Indexen, 444-n olvasod. (Lakájmédiát hagyjuk, ha kérhetem, azok még írni sem írnak a "pártköztpontnak" "kényelmetlen" témákról.) Ezek a tények Donald Trump SAJÁT nyilatkozatai, amelyek vagy nettó hazugságok (ezt nem csak én mondom, hanem például most Colin Powell, aki szerint Trump hazudik és eltávolodott az alkotmánytól edition.cnn.com/2020/06/07/politics/colin-powell-donald-trump-protests-cnntv/index.html Ami azért elég durva információ, lévén az amerikaiak - a magyarokkal ellentétben - nagyon komolyan veszik az amerikai alkotmányt), vagy egész egyszerűen csak olyan primitív, idióta fenyegetőzések ("jaj, majd jól megépíttettem a mexikói falat a mexikóiakkal", "jaj, majd jól betiltatom a Twittert, stb"), a diplomácia komplett ignorálása, és olyan röhejesen kretén kijelentések, hogy gratulál saját magának a rendőrségi intézkedések miatt stb.

A másik, hogy EZ MI, hogy az USA elnöke olyan vállalhatatlan hazugságokat és uszításokat nyomat Twitteren, hogy már kénytelenek jelezni és letiltani. Még egyszer mondom: AZ USA ELNÖKE! Voltak korábban is gyászos elnökei az USA-nak (például Nixon, a másik republikánus a Watergate-botrányával), de azért ennyire infantilis módon kommunikáló, egy leépült szellemi képességekkel rendelkező, handabandázó, fenyegetőző házmester és bohóc módján kommunikáló, komplett idióta elnöke még nem volt az USA-nak. Robert de Niro már csak úgy emlegeti, hogy az "idióta" és nemzeti tragédiának tartja. Felőlem "libsizhetitek" de Nirót nyugodtan, nem érdekel, de azért ő sem így fogalmazna, ha mindaz, amit leírtam, nem lenne igaz. Az említett Nixon például remek, intelligens kommunikátor volt, amellett persze, hogy egy korrupt és hatalmával visszaélő elnök ő is.

Vicces egyébként még, hogy Zuckerberg ellen már tüntetnek és mondanak fel a volt kollégái, mert Zuckerberg viszont Trump talpnyaló kis csicskája lett, ami abban nyilvánul meg, hogy ő semmilyen módon sem gátolja ezt az idiótát az uszításai és fake news hazugságai közlésében. Gondolom, erről is hallottatok.

Donald Trump egy kibaszott tragédia, hands down az USA legrosszabb elnöke. Pont.

BadSector 2020.06.08. 10:51:13

@Frederick2 @GABOR2:: Azért érdekelne, hogy akkor mit tartotok "progresszív forrásnak". De komolyan. Mert eddig az a tapasztalatom, hogy az alt-right közösség (vagy ahhoz közelálló) az Origót, a Pesti Srácokat, vagy a 888-at szokta idézni, amiről ugye mind a hárman tudjuk, hogy közpénzből finanszírozott, Goebbels/Rákosi-szintű nettó propaganda.

BadSector 2020.06.08. 11:22:25

@Frederick2 @GABOR2: Egyébként a "progresszív" jelzőt és eléggé értelmezhetetlennek tartom a médiára nézve, hacsak nem annak technikai oldalát nézzük (nyilván nem arra utaltatok), vagy annak a formáját, ahogy a híreket találják. Ami a tartalmat illeti, a "progresszív" szó megint csak valamilyen ideológiai összemosásra utal, vagy ideológiáknak a tényekbe való belekeverésére, tehát csak abból a szempontból "progresszív", hogy a Ti szájízetek szerint megfogalmazott politikai, ideológiai üzenetet tartalmaz - többé-kevésbé burkoltan.

A sajtónak viszont OBJEKTÍVNEK kellene lennie (jó, tudom, ez utópia manapság, főleg nálunk), és a sajtó (jól végzett) munkájában nincs semmi "progresszív", az a feladata, hogy a mindenkori kormánynak, vagy MINDEN jelentős pártnak, politikusnak, üzletembernek stb. azokat a "kényelmetlen" kérdéseket, amelyek egyrészt a konkrét adott témára vonatkoznak (tehát nem mellébeszélés), másrészt az emberek zömét foglalkoztatják. Továbbá, minden oldalról, minden felet meg kell hallgatni (feltéve, ha az hajlandó nyilatkozni, mint ahogy jól tudjuk, hogy Orbán például csak a lakájmédiának válaszol, előre gyártott kérdésekre.)

Ezek un. oknyomozó újságírás alapelvei, amely kb. az újságírás csúcsa, ennél csak lejjebb van (mondjuk nem feltétlen minőségben, vagy hitelességben, hanem az elvégzett munka arányában.)

Frederick2 2020.06.08. 13:11:24

@BadSector:

"Orbán komplett idiótákkal is veszi magát körül"

Azért amikor meglátok olyan figurákat fontos, szakértelmet igényló pozíciókban, mint Kásler Miklós és Müller Cecília, akkor én megborzongok. Nem nevetem el magam, mint egy komédián; nem sírom el magam, mint egy tragédián; hanem megborzongok, mint egy horrorfilmen. De akár említhetném Hoffmann Rózsát, akit maga Pokorni Zoltán tartott alkalmatlannak oktatáspolitikusnak. Ezek az emberek nem csupán az országnak tesznek/tettek kárt, de még lejáratták a saját kormánypártjukat is.

"az ATV-ben nézed (nem nézek ATV-t egyébként, illetve semmilyen televíziót)"

Ezt nem rád értettem, hanem az ismerősi körömre. Amibe egyébként a saját anyám is beletartozik: ő például csak az ATV-ből szerzi az ismereteit, más forrásokat nem is használ. S képtelenség vele normálisan politikáról beszélgetni. Ő szerinte az ATV korrekt és objektív, kész. S sajnos sok ember így van ezzel a "baloldalon" és a "jobboldalon" is.

"Vicces egyébként még, hogy Zuckerberg ellen már tüntetnek és mondanak fel a volt kollégái, mert Zuckerberg viszont Trump talpnyaló kis csicskája lett, ami abban nyilvánul meg, hogy ő semmilyen módon sem gátolja ezt az idiótát az uszításai és fake news hazugságai közlésében."

Miért? A szélsőbalos és szélsőliberális uszításnak talán gátat szab? Nem igazán. Kicsit fura, hogy politikai elveket tulajdonítasz Zuckerberg-nek. Szerintem ő a profit maximalizálása érdekében kiszolgál bárkit. Ha már cégtől való felmondás, a Google-ban meg rengetegen mondtak fel, mert folyamatosan baszogatták őket, hogy nem felelnek meg a polkorrekt etikának.

"Azért érdekelne, hogy akkor mit tartotok "progresszív" forrásnak"?"

Én már édes keveset politikával. Eleve azt taoasztalom, hogy politikailag két tömbre szakadt a politizáló társadalom: ez baloldalon a Balliberális Network, jobboldalon a NER. Ehhez alkalmazkodik az értelmiség, a média és a társdalom. Így pedig beállt a polgárháború. (Bár szerintem ennek a politikai polgárháborúnak már a rendszerváltás után le lettek rakva az alapjai.) Amikor komolyan vettem a politikát, és foglalkoztam vele kemény kb. 10 évig, akkor általában olvastam balról is, jobbról is cikkeket. Objektív forrás sajnos nem igazán létezik ma már.

"Egyébként a "progresszív" jelzőt és eléggé értelmezhetetlennek tartom a médiára nézve,"

Igen, tudom, van a szavaknak jelentése. A progresszivitás az egy olyan magatartás, mentalitás, amely támogatja a gazdasági, a társadalmi, a technikai, a kulturális, az erkölcsi fejlődést, röviden: hisz a haladásban. Két politikai irányzat vállalta fel a történelemben ezt a gondolkodást: a liberalizmus és a szocializmus - persze mindkettő mást értett fejlődésen és haladáson, önmagában progresszivitáson. Azért használja a jobboldal a "progresszív" megjelölést a balosokra és a libsikre, mert ők előszeretettel hangoztatták, sőt hangoztatják most is, hogy ők a társadalmi haladás hívei. Ami persze poén, mert ma már a konzik nagy része is eléggé haladáspárti lett, kedvenc szavaik a "növekedés" (lásd Matolcsy).

"A sajtónak viszont OBJEKTÍVNEK kellene lennie"

Igen, az jó lenne. De ehhez szerintem két dolog kellene. Egyrészt társadalmi igény - vagyis az, hogy az emberek többsége ne a saját politikai törzsük véleményét várják vissza a sajtótól. Másrészt megfelelő anyagi forrás - vagy hát egy olyan szervezet vagy pénzember, ami beállna egy valóban objektivitásra, tárgyilagosságra, árnyaltságra törekvő sajtó mögé. De én mondjuk elég laikus vagyok ezen a téren.

Frederick2 2020.06.08. 13:14:30

@BadSector: Mint írtam, kiábrándulva a politikából, nem igazán fogyasztok politikai tartalmat a neten. De néha-néha Puzsérnak az erről való gondolatait elolvasom/meghallgatom. De őt is egyre ritkábban; vele is egy kicsit az a baj, mint VR Pistivel: szerelmes a saját hangjába, nem is kicsit.

Frederick2 2020.06.08. 13:20:50

"S sajnos sok ember így van ezzel a "baloldalon" és a "jobboldalon" is."

Mármint abban az értelemben, hogy az emberek többsége csak azokat a forrásokat használja, ami az adott politikai törzsének a világnézetét vissza adja neki. A "jobosok" a Hír TV-t, a "balosok" az ATV-t, stb.

BadSector 2020.06.08. 13:59:47

@Frederick2: Én a nyilvánvalóan pozitív értelmezésű "progresszív" jelzővel azért voltam egyszerre óvatos és kíváncsi, mert az elég élesen Donald Trumpot védő @GABOR2 számára erősen kétlem, hogy ez a jelző ugyanazt jelentené, mint számomra, vagy amit itt leírtál. Ugyanis az én olvasatomból (és szerintem a józanul gondolkozó emberek zöme szerint) Donald Trump oly messze van BÁRMIFÉLE progresszív gondolkozástól, mint Makó Jeruzsálemtől. Ezért voltam kíváncsi, hogy @GABOR2 akkor mit tart "progresszív forrásnak", illetve mit ért a "progresszív" jelző alatt, mert nagy eséllyel nem azt, amit én.

A médiának egyébként nem gondolom, hogy az lenne a feladata, hogy "támogassa a gazdasági, a társadalmi, a technikai, a kulturális, az erkölcsi fejlődést, illetve, ahogy írtad, "higgyen a haladásban". A médiának az a feladata, hogy "oknyomozzon", információkat gyűjtsön és kérdéseket tegyen fel MINDENKINEK és az infók és válaszok alapján egy informatív, hiteles, objektív cikket írjon, ahol minden félnek megvan rá az esélye, hogy megszólaljon és a saját álláspontját képviselje (már ha egyáltalán akarja ezt, ha nem, ezt is jelezni kell a cikkben). Elvileg ez a média feladata, más kérdés, hogy ez hol, mennyire valósul meg. A Donald Trumpot védő, alt-right, magát jobboldalinak nevező lakájmédiában semennyire.

BadSector 2020.06.08. 14:02:45

@Frederick2: "Mint írtam, kiábrándulva a politikából, nem igazán fogyasztok politikai tartalmat a neten." Ugyanígy érzek és én sem nagyon. Konkrétan csak a saját cikkem miatt találtam erre a blogra. ;)

Frederick2 2020.06.08. 14:17:59

@BadSector:

"Mint írtam, kiábrándulva a politikából, nem igazán fogyasztok politikai tartalmat a neten."

Annyiban kiegészíteném, hogy nem csupán elfordultam, hanem átfordultam a politikától. Átfordultam a kultúra, a technológia és a game-k felé. Az hazugság lenne a számból, hogy egyáltalán nem foglalkozom politikával, inkább csak minimális szinten. Radikálisan minimális szinten. Viszont jóval több kulturális, tech és game tartalmat fogyasztok akár a cikkek terén, akár Youtube-n. Mondjuk főleg inkább Youtube-n.

Ha már apolitika... Ha megkérdezne egy fiatal srác vagy csaj, hogy mivel töltse az idejét, vagy-vagy alapon:
1, mélyedjen el a magyar politikai életben
vagy
2, vigye végig az AC-franchise-t?
Akkor én bátran a 2. opciót ajánlanám neki.

De most komolyan! :D Egy Diablo vagy egy DOOM végigjátszást, sőt a WOW-ozást értelmesebb időtöltésnek tartom, mint a jelenlegi politikai életben való bármiféle részvételt. Politizálás helyett gamezzen!

Ami szomorú állásfoglalás a részemről, mert mint tudjuk, az ókori görögök szerint a politika a közösség ügyeivel való foglalkozás, azt az embert pedig, aki távol tartotta magát a közügyektől, azt idiótának tartották. (Igen, az ókori görög gondolkodók szerint aki apolitikus, az idióta. :P :D) Az ókori Görögországban biztos felemelő élmény lehetett politizálni, a mai szarban való részvétel viszont mindennek nevezhető, csak felemelőnek nem.
süti beállítások módosítása