Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Épül a digitális magyar állam, gazdaság: meghibásodott automaták

2018. július 11. - GABOR2

"Mélyütést kapott az étel- és italautomata-piac, sok gép leállt attól, hogy bekötötték a NAV-hoz"

"Totális káoszba látszik fulladni az étel-é s italautomaták július elejei kötelező online bekötése a NAV-hoz. Az előírás már előre megtizedelte a gépeket, nagyon sok meg akkor ment tönkre, amikor bekötötték a NAV-hoz. Az üzemeltetők veszteségekről és áremelésről beszélnek, az egyelőre balul elsült átállás nyertesei viszont már túl vannak a nagy kaszáláson."

"Tragikus a helyzet

– mindössze ennyit válaszolt az egyik fővárosi, étel- és italautomatákat üzemeltető cég ügyvezetője arra a kérdésünkre, hogy mi a tapasztalata, rendben működnek-e az automata felügyeleti egységgel (afe) felszerelt gépek."

Szóval ismét egy digitális " sikerstoryval " állunk szemben.

"a rendszer eredeti startja fél évvel ezelőtt lett volna, de akkor is csak a baj volt vele"

Fél évnyi fejlesztés ennyit ért. Pedig egy alapvetően nem high-tech van szó.

"Több üzemeltetőt is megkerestünk, kivétel nélkül arról számoltak be, hogy rengeteg a műszaki hiba, mióta betették az egységeket a gépekbe. "

"Egyikük azt mesélte, hogy a rendszer gyakorlatilag a legegyszerűbb, érmés vásárlás esetén működik csak. Akkor, ha a berendezésen van PayPass vagy papírpénzolvasó, rengeteg a hiba:

nagyon gyakran rosszul ad vissza az automata, rossz áron adja ki a terméket, nem fogadja el a bedobott pénzt, lefagy."

Megint csak a régi, utált megoldás az ami mégiscsak működik.

"Csak ez a kft. naponta 10-15 hibát regisztrál, mára az anyagi kára is jelentős lett, „jelen állapotban a hibák miatt havi 1-1,2 millió forintos bevételkieséssel számolunk” – mondta a hvg.hu-nak a cég vezetője, aki azt kérte, nevét ne írjuk le. Hozzátette, „ezt még tetézi, hogy a folyamatos meghibásodások miatt olyan partnerekkel is feszültté vált a kapcsolatunk, már-már a szerződésbontás határára kerültünk, akikkel 8-10 éve szerződtünk, és eddig teljesen problémamentesen dolgoztunk együtt”."

"Pedig elvileg ettől majd minden sokkal szebb és jobb lesz.

Évekkel ezelőtt éppen az automatákat üzemeltető cégek vezetői kérték a Magyar Ital- és Áruautomata Szövetségen keresztül a kormánytól, hogy segítsen kifehéríteni az ágazatot, szűrje ki azokat, akik sem általános forgalmi adót, sem járulékokat nem fizetnek, magyarul, legyen végre szabályozott a piac. "

És azt hitték, ha sérülékeny rendszerekre bízzák ezt a feladatot akkor majd minden jó lesz.

"A vállalkozók utólag úgy érzik, rossz lóra tettek, ők nem ezért lobbiztak a kormánynál. Azt szerették volna, ha eltűnnek a piacról az automatákat feketén kihelyező, ügyeskedő cégek. Ehelyett szerintük éppen azokat sarcolják meg, akik eddig is tisztességesen adóztak."

"Csakhogy a vállalkozók szerint a cég valamennyi panaszt, hibát elhallgatva igyekszik azt a látszatot kelteni, hogy az online egységek rendben vannak, holott ez közel sincs így. "

Igen... de azt is lehetne írni, hogy a felhős cégek igyekszenek azt a látszatot kelteni..., vagy a bankok, vagy az IoT, okosotthon stb. gyártók.

"Egyikük azt mesélte, náluk a megmaradt gépek 10 százaléka 2-3 napon belül leállt, elromlott, a Magyar Posta telefonos hibabejelentőjén egyszer sem vette fel senki a telefont. „E-mailjeinkre 10 esetből talán egyszer jött válasz, de abban sem szerepelt a megoldás. Ez hatalmas probléma!” – sorolta."

Rossz hírem van... ennek a kormánynak nincs az opciói között az, hogy ha nem oldható meg, hogy a digitális állam ne legyen sérülékeny akkor mondjuk nem megyünk ebbe a zsákutcába.

És még tart sokkal tovább az eredeti cikk.

Gondoljatok bele, ha eleve ilyen bugos a cucc... akkor egy hacker mit tud majd vele kezdeni. Juhé digitális állam!

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr2214106359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GABOR2 2018.07.16. 11:13:18

Persze hivatalosan minden sikerstory és tojnak a problémákra:

itcafe.hu/hir/nav_szamla_varga_mihaly.html
süti beállítások módosítása