Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Több kényelem és digitalizáció a bankoknál... kevesebb biztonság

2017. november 29. - GABOR2

Mostanában rengeteget olvashattál róla, hogy igen, a bankoknak is lépnie kell és jobban kell digitalizálniuk a szolgáltatásaikat. Ezzel persze kiteszik magukat annak, hogy hackerek meglopják őket, de végülis kit érdekel, hogy a bankok legősibb funkcója és értelme, vagyis, hogy biztonságban van náluk a pénz csorbát szenved.

https://mno.hu/kulfold/egyre-nagyobb-veszelyt-jelentenek-a-bankokra-a-kiberbunozok-2430654

"Egyre nagyobb veszélyt jelentenek a bankokra a kiberbűnözők"

"Az egyre kifinomultabb eszközöket használó hekkerek veszélyére figyelmeztet a nemzetközi átutalásokat lebonyolító, brüsszeli székhelyű Swift."

"Eszerint egyszerűen nem szabad azt gondolni, hogy bármilyen rendszer teljesen biztonságos lenne. A Swift nem hajlandó közölni a banki kibertámadások számát és az ellopott összegeket, de azért egyes esetek ki szoktak szivárogni."

Mindezek ellenére a korszellem az, hogy még jobban kell digitalizálni. Akik meg meghozzák a döntéseket, valószínű azonkívül, hogy ezzel mennyit keresnek és milyen modernnek tűnik majd ő meg a bank más nem érdekli. Végülis ezzel mondjuk megtakarít 2,3% költséget a banknak, az, hogy eközben az ügyfeleik minden fontos adatát kilopják hát... ez van. A prémium akkor is jár.

Ha digitálissá tesszük a szolgáltatásokat azzal is gyakran kell számolni, hogy valamiért, -nem tudhatjuk miért -időnként nem működik hirtelen.

http://hvg.hu/tudomany/20171128_kh_bank_ebank_mobilbank_nem_jon_be_elerhetetlen_nem_elerheto

"Komoly gondok vannak a K&H Banknál, ne csodálkozzon, ha nem működik valami"

"Technikai problémák miatt rendszerleállás lépett fel a második legnagyobb hazai pénzintézetnél."

"A bank tájékoztatása szerint a kedd délután K&H egyes elektronikus szolgáltatásai technikai okok miatt nem elérhetők, így ezeken a csatornákon átmenetileg semmit nem tudnak intézni az ügyfelek. A hiba érinti a K&H internetes felületét (e-bank) és mobilbank szolgáltatását/alkalmazásait is."

Persze hallunk mást is, pl. hogy nem kéne már papír pénz se mert kopik és ne vágják ki a fákat. Igen, nagy környezetvédők lettek a pénzintézetek, az hogy ezután persze kénytelenek lennénk használni mindenképpen az ő szolgáltatásaikat és emiatt nekik díjat fizetni meg se fordul a fejükben. És az se, hogy ellentétben azzal, hogy egyszer elkészül a pénz és azt lehet akár több mint tíz évig is forgalomban a digitális pénz folyamatosan áramot fogyaszt. Nem is keveset.

"A nemzetek fölött álló szuperpénz több áramot zabál, mint egész Magyarország"

http://www.portfolio.hu/gazdasag/energia/a-nemzetek-folott-allo-szuperpenz-tobb-aramot-zabal-mint-egesz-magyarorszag.1.268849.html

"A Bitcoin rengeteg kritika éri amiatt, hogy a rendszer működtetéséhez eszméletlen mennyiségű energia szükséges, ami távolról sem mondható zöldnek. Mára már odáig nőtte ki magát a dolog, hogy ha a bitcoin egy ország lenne, akkor a 61. legnagyobb áramfogyasztású nemzet lenne a világon, és még távolról sincs vége a növekedésnek, így egyre többen aggódnak, hogy széleskörű elterjedése nem éppen segíti a klímaváltozás elleni harcot."

Elárulok egy titkot... az IoT vagyis hogy mindent kössünk netre se éppen segíti a klímaváltozás elleni harcot, hiszen rengeteg új dolog fog fogyasztani áramot állandóan. Ezt csak így zárojelbe. Csak a Bitcoin egymaga rengeteg áramot fogyaszt, de mintának tekintik a jövő pénzrendszerére vonatkozóan. Mert ez milyen környezet barát... nem vágunk ki fákát. A bankárok amúgy is a magas felelősségérzetükről híresek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr1513403577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

khkommunikacio 2017.11.30. 12:19:17

Tájékoztatjuk kedves Ügyfeleinket, hogy a K&H elektronikus szolgáltatásai újra elérhetőek. #bank #kh #ujramukodik

GABOR2 2017.12.04. 14:21:52

@khkommunikacio: Úgy tűnik meglátogatatta a blogomat egy robot chat... Hiába marketingre költeni kell. Kedves robot chat mi az élet értelme erre válaszolnál?
süti beállítások módosítása