Sajnos korábban sokszor nem törödtek az emberek a techcégek magánszférát sértő lépéseivel így juthattunk el idáig:
"Új adatvédelmi irányelvet vezetett be a Sonos hangrendszerek gyártója. Ha ezeket nem fogadják el a mostani tulajdonosok, akkor hamarosan leállhat az eszközük működése."
"Nem tehetik meg a Sonos hangrendszer használói, hogy nem fogadják el az új adatvédelmi irányelveket, különben az eszköz megszűnik működni - hívja fel a figyelmet a ZDNet. A vállalat meg is erősítette, hogy a tulajdonosoknak nincs lehetőségük a szabályzat elutasítására, amellyel beleegyeznek abba, hogy a rendszer különböző adatokat gyűjtsön a felhasználói szokásairól."
A felhasználói élmény javításához pl. olyan nélkülözhetelen adatok kellenek, hogy mennyi szoba van a lakásodban.
"Viszont az audiobeállítások, a hibajelzések és más felhasználói fiókokhoz kötődő "funkcionális adatok", amelyek a vállalat szerint az alapműködéshez "feltétlenül szükségesek", és nem lehet azoknak gyűjtősét leállítani. Ebbe beletartoznak a vállalat szerint az email és IP címek, a belépéshez szükséges információk, az eszköz adatai, köztük a Wi-Fi antennák, egyéb hardveres információk és a lakásban a szobák száma. A vállalat indoklása szerint ezek az információk mind a megfelelő működés fenntartásához szükségesek, és hogy az ügyfélszolgálat segítséget tudjon nyújtani, illetve támogatni tudja a továbbfejlesztési döntéseket."
"Múlt héten egy email üzenetben jelentette be a cég, hogy az otthoni hangrendszerének új okos integrációja előtt változik az adatkezelés, és ezzel együtt a vállalat különböző adatokat kezd el gyűjteni a vásárlóiról. A cégnek az a megjegyzése, hogy a korábbi vásárlóknak sem lesz lehetőségük az új irányelvek figyelmen kívül hagyására, heves ellenállást váltott ki a felhasználókból Twitteren és Redditen is, akik attól tartanak, hogy a begyűjtött adatokat a Sonos más cégeknek szeretné majd értékesíteni"
Szerintem a legjobb üzenet az lenne, hogy továbbiakban senki se vásárolna ilyen termékeket.