Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Pár vélemény a dolgok mai állásáról...

2016. március 22. - GABOR2

Hogy mennyire másként állnak az emberek hozzá a számítástechnika újdonságaihoz arra lesz példa ez a cikk. Ebben benne van majdnem minden egy dióhéjben. A másként hozzáállás nemcsak az egyszerű hétköznapi embereknél figyelhető meg, még jobban pl. a techcégeknél, de akár már az újságíróknál is.

A cikk a Microsoft Lumia 950 és Windows 10 Mobile-ról szól. Ez nem PC-ken fut. Viszont a Microsoft itt is hozza a mai formáját, ami a magáról kialakított korábbi profi cég imidzs teljes lerombolása. Nem értem hogy hagyhatják ezt az ott dolgozók meg a tulajdonosok. Nincs itt szükség semmilyen lejáratásra, a Microsoft teszi meg saját magával.

Szóval cikk amit el kell olvasnotok: http://www.hwsw.hu/hirek/54958/microsoft-lumia-950-xl-windows-10-mobile-teszt.html

Olvassátok el a kommenteket... ott vannak az újtechkor jelenségei:

"Két WP-s év és két Lumia készülék elhasználása alatt annyi ígéretet hallottam, hogy azzal új iparágat lehetne indítani. Aztán vettem egy iPhone-t. A cikk alapján viszont már ajánlani sem tudnám a rendszert. Pedig ha eddig kérdezett valaki, simán azt mondtam, hogy vegyen Lumiát."

 

"Ha a previewrol lett volna szo, nem ilyen lett volna. De valaki a Microsoftnal vallalta, hogy kereskedelmi forgalomba enged a felso kategoriaba pozicionalva egy befejezetlen termeket. Ha en ezeket vasarlokent eltem volna meg, valoszinuleg soha tobbe meg csak meg sem fontolnam, hogy meg egy eselyt adjak a cegnek mobilvonalon.

Egyebkent az, hogy masnal nem jon elo ennyi problema, csak azt erositi tovabb, hogy nem mukodik kiszamithatoan, megbizhatoan a rendszer."

 

"Nem tudom elképzelni, hogy ezt a Nadella kezébe adták és ő azt mondta erre, hogy ok, go. Ha meg azt mondta akkor végképp nagy a baj."

 

"Ha nincs kész, mi a francot keres az a boltokban kapható eszközökön????"

 

"Csak a WP fanok is előbb vagy utóbb ki fognak kopni. Itt a fórumon is van több olyan tag is aki anno a WP-re tette a voksát, most pedig már vagy váltott, vagy épp most tervezgeti a váltást mert elege van az MS féle töketlenkedésből."

 

"Kijavítalak. Nem nagyon komor a cikk, hanem nagyon pontos."

 

"Szerintem egy komoly cég semmilyen körülmények között nem enged ki ilyen félkész, bugos rendszert ilyen árkategóriájú telefonokkal. Ez ugyanis a vásárló kőkemény megkárosítása, hiszen sokan nem tájékozottak a WP éppen hatályos állásában. Az ilyen termék árusítása egy mocskos kiba...ás a jószándékú vásárlóval szemben (aki gyanútlanul megvesz egy ilyen drága telefont majd eltölt néhány napot azzal, hogy mindent átrakjon/beállítson az új gépre és utána kell szembesülnie azzal, hogy az egész úgy szar ahogy van és mehet a kukába az összes belerakott pénz/idő).

Ez alól az sem mentség, hogy volt valami szerintük fontos feature (continuum, UWP, ...bármi) , amit szerettek volna a fan-ek kezébe juttatni. Ilyen esetben indítsanak valamilyen insider programot és adják oda fejlesztői készülékként.

A Microsoft a Nadella alatt még meredekebb dolgokat ad elő mint előtte a Balmer alatt. Ilyen viselkedéssel még a legelvakultabb fan-okat is el fogják vadítani maguktól. A desktop Win10-el is a legnagyobb bajok nem technikaiak, hanem üzleti viselkedésből adódóak ( a Win10-re upgrade erőltetése, a kémkedés/telemetria, az erőszakos update-ek, az update-ek szerepének elrejtése...stb).

Ha ilyen módon adnak ki termékeket, akkor ne lepődjenek meg, hogy a felhasználói bázis egy része Apple gépeket vesz, a másik meg elhúz Android-ra / desktop Linux-ra, amint megteheti. Aki meg (még) nem tud elmenni az fogcsikorgatva elviseli a kárára elkövetett dolgokat de úgy megutálja közben a céget, hogy abból nem egykönnyen jönnek vissza.

Ha így folytatják akkor a consumer szegmensben nagyon durván le fogják építeni magukat."

 

"Jajj, ne mondj már ilyet. Csak haladnak a korral. Mára már szinte elvárás, hogy béta állapotban adjanak ki szoftvereket. Ez már divat..:D"

 

"A nagyobbik probléma a ház, illetve annak anyagminősége. Ez dobogós helyezése a nettó hulladék kategóriának. Ezért nem hogy 200-at, de még 20-at sem adnék.
A gyártóra nézve szégyen ez a termék."

 

"Vannak olyan MS bugok amig mar 10 eve nem lettek megoldva, szoval nem lennek biztos benne, hogy megoldodik."

 

"arra gondolt h a trend az MS-nél nem az h agyon bugfixelik magukat"

 

"Ezt a kinézetet már a legkínaibb kínai gyártók is meghaladták..Hogy néz már ki?....A hulladék korlátolt,buta bugos rendszer csak a hab a retek tortán..."

"Ebből az egész WP-s hajóból akkor szálltam ki, amikor először átbaszták az early adoptereket a lumia 800al (mostanra már rég nincs rá skype se) kb 2 év alatt kipörgettek egy oprendszert, majd (tudom kicsit másik vonal) ott a winRT, stb... Én elengedtem ezt a platformot, költse rá más a pénzét."

 

"Én az októberi bejelentéskor annyira be voltam zsongva, mint szűz lány a gólyatáborban. Előrendelésben, látatlanban rendeltem egyet Display Dock-kal együtt, lévén már évek óta használom a platformot, kisebb-nagyobb hibáival együtt. Volt már 920, 1020, 620, 640, 925, 930 és egyszerűen élveztem, hogy minden úgy működik rajta, ahogy kell. Még úgy sem zavart, hogy egyes alkalmazások elmaradnak az IOS vagy Android platform appjaitól, sőt egyes kütyükhöz egyenesen nincs is WP app. A készüléket munkára használom és arra tökéletes megoldás volt, sőt állíthatom, hogy a 920-nél jobb és strapabíróbb telefonom sosem volt.

És akkor jött meg december elején a 950-es és belerondított az eddigi WP-ről alkotott világképembe. Hardverileg kifogástalan. Korszerű belső, erős proci, 6 mag, sok RAM, nagyfelbontású kijelző, retinascan, USB-C 3A-es töltő, mely egy óra alatt fullra tölti a telefont, Continuum és minden földi jó. De szoftverileg.....

...ATYAVILÁG!!!

Egy ideig látta a WIFI-t, de nem tudott csatlakozni a netre. Egy rakás alkalmazás maradt "folyamatban" állapotban úgy, hogy közben lejött mellé a működőképes verzió is. A "folyamatban" lévő ettől nem lehet letörölni. Ilyen pl. a natív időjárás alkalmazás is. Random módon újraindul böngészés, játék, e-mail küldés vagy épp valami más alatt. Itt már vertem a fejem az asztalba. Utána észrevettem, hogy valamelyik tervezőzseni szoftvermérnök kitalálta, hogy innentől az SMS-ek és a Skype üzenetek egy folyamban látszanak egymás után az SMS alkalmazásban. Ki a franc akar két Skype üzenet között egy parkolási SMS-t vagy egy szolgáltatói üzenetet olvasni? Nóóóórmális !!??
Miután megnyugodtam megpróbáltam üzenetet írni. SMS, e-mail, Facebook, bármi. Ha ékezetet írtam belé, akkor kilépett az app. Ha nem lett volna 200.000 a készülék, biztos falhoz vágom, de gondoltam, hogy 0 Day készülék és még gyerekhibákkal van tele, így pár frissítés és jó lesz. És akkor gondoltam, hogy lefotózom az 1 hónapos fiamat, aki épp édesdeden aludt. Gyönyörűen kiexponálta a képet és amikor visszanéztem, azt mondja, hogy "utolsó símítások" és ráhúz a képre valami ordenáré kontrasztot, amitől úgy nézett ki a gyerek, mint akit leöntöttek volna szénporral. Na itt mondtam egy olyat, amitől a WP tervezőcsapatának lehet, hogy kiszáradt a családfája, de ha nem is, akkor komoly vízmennyiséget vehettek magukhoz a csuklás enyhítése miatt.

Vártam majdnem egy hónapot és szorgalmasan letöltögettem a frissítéseket (amikor nem dobta el a WIFI-t), hátha jobb lesz, de csak olyan hibákat orvosoltak vele, melyeket még fel sem fedeztem. Így karácsony előtt az lett a sorsa, hogy factory reset és visszacsomagoltam. Januárban vissza a feladónak. Rég éreztem magam így átverve. Ha nincs kész, ne adják ki. Ennyi.

Most ideiglenesen egy 640-est használok és teljesen elégedett vagyok vele. A vicc, hogy fogásra kellemesebb érzés mint a 950. Ha így halad a Windows 10, akkor lehet, hogy veszek tartalékba egy 640-et és kikapcsolom rajta az automata frissítést.

(A factory reset előtt a menüben lévő "visszajelzést" kitöltve szerettem volna tudtára adni a gyártónak nemtetszésemet, de 1 percnyi "küldés" felirat nézés után kikapcsoltam a telefont)"

 

"mint 640 tulaj, nem ajanlom (szerencsere nem csak 640 van).
fbook-elmeny katasztrofalis, bongeszni sz@r, win10 meg rendkivul bugos, win8.1 nekem szemely szerint egy osszeganyolt valami (a beallitasok felulet egy omlesztett katyvasz, persze megszokas kerdese ez utobbi) "

 

"Nem ismerlek, de jót akarok neked. Mert miért is ne? :-) Sajnos régóta használom a WP telókat. Ezt az újat is. Szar. Ahogy van.Hiába jó a kamerája, meg az összes hasonló duma. Kuka. Az Android is szar. Azt is használtam. Egy idő után mindegyik instabil lesz és belassul. A UI egy katyvasz és nem néz ki jól. Rondák a készülékek, egyik sem kéne még ingyen sem. A csúcsmodellek sem. Nem akarok olyan eszközt birtokolni amelyen egy Lg vagy Samsung felirat rondít el. Érveimet (sznobéria, drága, etc...) feladva bementem egy almaboltba, ott hagytam egy vagyont és vettem egy 6s-t. Tapasztalat: gyors, megbízható és aktív használat mellett is kihúzza egész nap. Minden szép, logikus, izléses. A bolt. A csomagolás. A termék. A UI. Az online felületek. Nem hagyott cserben. Nem fagyott le. Nem indult újra magától. Nem dobálnak ki az appok. Minden app megtalálható az áruházban és boldogan fizetk értük mert tudom, hogy működni fognak. A Waze navigál és nem káromkodva nyomkodom a billentyűzetet vezetés közben. A fényképezés instant élmény, nem szopás. Kb olyan élmény volt ez nekem, mint anno vhs-ről dvd-re váltani. Utàltam az önelégült alma fanboyokat, most meg egy vagyok közülük és röhögök azokon akik a másik két platformot komolyan veszik."

 

"A Surface Pro 4 sincs kész, de 3 hónap után már kijavítottak olyan alapvető dolgokat pl, hogy a billentyűzet felrakásakor vagy levételekor kékhalált dob. Októberben még csak úgy magában is összeomlott a gpu driver, most már az is stabilabb. Sötétben néha tizedmásodpercenként állít a káttérvilágítás erősségén oda-vissza, egyszeri user meg habzó szájjal kap epilepsziás rohamot a gép előtt.

Szóval a 200 ezer forintos bétateszt nagyon baráti a 600 ezer forintoshoz képest :)"

 

"Elegge barati a megfogalmazas. Mint detto Lumia 925 tulaj, en sokkal komorabb cikket irtam volna a rendszerrol, az Edge "nagyszeruseget" pedig nem is ertem. Szamomra a regi mobilos IE merfoldekkel jobban mukodott mint az Edge, pedig mar volt 1-2 factory reset.

Az appok minosege mondhatni kritikan aluli, egyedul ami pozitiv meglepetes volt az a Terkep tudasa, az elott meghajolok, a tobbit hagyjuk.

Ha a Microsoft egy 2-3 fős lelkes egyetemi diak csoportnak atadna a WP vonal fejleszteset, messze gyorsabban es stabilabban menne az egesz, mint a mostani csapattal. Ilyen unottan oszehozni 1 ev alatt egy felkesz rendszert, majd kiadasra jelolni... bator."

 

"Vagy a szakportálok továbbra is kapják a pénzt, és még mindig sokkal jobbnak állítják be a telefont, mint amilyen.
Most ennyit lehetett rajta javítani."

 

"Csak ebbe kötnék bele: "ez a "legendás" stabilitás amúgy is csak egy marketing fogás volt"
Nekem 2,5 év Lumiázás alatt még nem tűnt fel, hogy instabil lenne a WP8.0 vagy a WP8.1. Sem a régi 820-asom, sem a mostani 930-asom nem fagyott le, nem indult újra, meg hasonlók. De biztos én vagyok szerencsés.

A mobilos W10-et nem ismerem, de a sok kritika miatt tuti, hogy nem fogom elkapkodni a frissítést, ha egyszer egyáltalán lesz rá lehetőség..."

 

"Ha egy ilyen készüléket egy noname kínai gyártó adna ki droiddal 20 ezerért, megérteném. De hogy a Microsoft, a PC oprendszerek koronázatlan királya a maga 30 akárhány éves tapasztalatával, ~6 évnyi mobilos jelenléttel, egy kompletten megvett Nokiával és megannyi hardveres kapcsolati tőkével a háta mögött, az f***ság a köbön. "

 

"6 ev mobilos jelenlet? tobb az, ha csak a pocket pc-t nezzuk, akkor ~16, ha a windows ce-t is, akkor ~20 eve "

"Mert 15 évvel ezelőtt Ballmer azt mondta, hogy a mobil csak egy múló őrület. Rábaszott, mert az a jövő.
El kellene dobniuk ezt a fos w10-et és nyomni az androidos forkot mint Bezos"

 

"Ez így igaz! Szégyen az MS-re nézve. (Bár alább megvédtem őket. De akkor is elítélem őket ezen cselekedetük miatt.)"

 

"Szinte minden alkalommal, amikor a HWSW-n a WP (Windows Mobile) cikk jelent meg, hosszan kifejtettem, hogyan és miért nem értek egyet a cikk állításaival. Most azt kell mondanom, hogy a cikk egyáltalán nem komor, sőt, igen korrekt, tárgyilagos és kifejezetten jó képet ad.

A Windows Mobile 10 jelenlegi állapotában sok szempontból visszalépés a WP 8.1-hez képest, és további késedelem a piachoz képest."

További dolgok a cikknél, nagyon érdemes elolvani.

Mondhatnánk azt, hogy jó, de még decemberben volt. Nos mai cikk:

http://hvg.hu/tudomany/20160322_microsoft_lumia_modellek_windows_10_frissites

"Hazudott a Microsoft, és ez most nagyon rosszkor jött" Ez a cikk címe. És benne: " windowsos telefonok korszakának végét." "Azt nem állítjuk, hogy ezen két szószegés miatt tartanak ott a windowsos telefonok, ahol tartanak, de egy biztos: ez az ígéretszegés most amolyan utolsó szögek egyikeként tekinthető a mobilos Windows koporsójában."

Azért talán a hazugság elég erős szó, mert volt ott vezetőváltás, meg lehetnek egyebek...

HWSW-n ugyanez: http://www.hwsw.hu/hirek/55332/microsoft-windows-phone-10-8-1-frissites-upgrade.html

Ezt is érdemes elolvasni.

Hogy hihetik azt a Microsoftnál, hogy jó az amit tesznek... Úgy értem, hogy maguknak is... merthogy nekünk nem az evidens.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr758511190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása