Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Mobil videójáték ipari lejtmenet

2024. augusztus 26. - GABOR2

Sziasztok! Egy ideje már nem jött új cikk tőlem... Pár ok, hogy miért:

- Nyár van, eleve lazább akartam lenni

- A Linux-ot ami alatt írtam cikkeket tönkretette a Microsoft teljesen:

"Elrontja a Linux-okat a Windows-ok legújabb, napokban kiadott frissítése"

Köszönöm Microsoft! Egyenlőre mindenem odaveszett ami a Linuxon volt, majd ha lesz időm megpróbálom megoldani, de a Linux saját javítórendszere nem tudott mit kezdeni vele.

- Írtam egy gyönyörű, hosszú, részletes anyagot Windows alatt és... az egész totál odaveszett. Nem mondom, hogy a Windows miatt, éppenséggel a blog.hu is képes csődött mondani.

- Ételmérgezést kaptam, vagy valami más, hasonló dolog ütött ki egy hétnél is többre

- Külföldi rokonok csak úgy bejelentették, hogy jönnek, nemsokára itt vannak... Senkivel se egyeztettek, rajtam kívül majdnem mindenki nyaralt = Nekem kéne velük foglalkoznom...

Igazából így visszanézve rá kellett jönnöm, hogy... a pihenési időszaknak vége és egyáltalán nem érzem magam kipihenve, de... alig várom már a normál hétköznapokat, egy napig nem bírnám tovább ezt már.

Remélem nektek jobb volt a nyaratok!

-------------

És akkor térjünk rá a igazából a cikkre.

Eredetileg egy szuperhosszú, mindenre kiterjedő elemzést szerettem volna írni, de a blog.hu másként gondolta, úgyhogy próbálok a lényegnél maradni, megjegyezve, hogy korábban már írtam a videójáték ipar helyzetéről, olvass vissza.

Igazából most úgy tűnik bejött amit gondoltam. Ugyanis a story az, hogy a Mortal Kombat-ot kiadó studió egyszerűen, "totál váratlanul" megszüntette a mobiljáték ipari részlegét és kevesebb mint egy év után totál fel is számolja az egyik játékát. Pedig egy éve inkább még további szuper bővülésről beszéltek...

Na most, mit mondtam én... Én leírtam korábban a tapasztalatomat a mobil játékokat illetően. Röviden: Beszippantanak, hogy aztán vagyonokat gomboljanak le rólad.

De itt jött a nagy eltérés a jövőképről amit én gondoltam, hogy jön és amiről a játékfejlesztők álmodoztak:

Én kijelentettem, hogy oké, egyszer megszívattatok, de sohatöbbé. És szerintem nagyon sok másik ember gondolkozik így. A cégek viszont arról álmodtak, hogy mi alig várjuk, hogy jöjjön az új játék, amin keresztül egy vagyont lecsapolnának rólunk megint, hogy ez simán folytatódik és alig várjuk, hogy amikor végre a meglevő játékban már vagyunk valakik hosszú építkezés után... ezt most elölről kezdjük.

De úgy tűnik, hogy jól láttam, az emberek nem szeretnék, hogy újra ezt tegyék velük és "nem harapnak". Amibe belekeztek amellett kitartanak, de nem mennek az újabb csalira:

"A Mortal Kombat stúdiója állítólag bezárta egy teljes részlegét, rengeteg fejlesztőt küldhetett el a NetherRealm Studios"

"Több bejegyzés is megjelent a LinkedIn oldalán, amik arra utalnak, hogy a Mortal Kombat-szériát gondozó NetherRealm Studios végleg bezárta a mobilos részlegét, hiába jelent meg tavaly az ingyenesen játszható Mortal Kombat: Onslaught. A QA-tesztelő Tony Lazzara kerek perec kijelentette, hogy tényleg ez történt, és állítása szerint rengeteg tehetséges fejlesztő maradt munka nélkül."

Kiderül, hogy a teljes mobiljátékfejlesztő részlegnek felmondtak, vége:

"Report: Mortal Kombat studio NetherRealm lays off mobile team"

Ez egy átb@szása volt az embereknek, de kösz, ebből nem kérünk újra. Eleve olyan drágák ezek, hogy pont az elvileg leginkább célközönség... a gyerekek nem tudják megengedi maguknak, hogy játszanak. Lehetne esetleg, valami új, aminek tisztességes, egyszeri ára van, ami nem a játékos teljes kifosztásáról szól. De nem, akkor inkább bezárják a részleget.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr3918475795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandiras2 2024.08.27. 23:41:11

Hallottam egyszer egy blizzardos fejlesztőt beszélni, hogy a Warcraft 3 ban az egyik megvásárolható állat/item /izé egyedül annyi hasznot termelt mint a Starcraft II összesen.
Ezután nem kell meglepődni ha a pénzember nem akar befektetni tisztes haszonba ahol dolgozni is kell a pénzért mikor 10 000x haszonra lehet szert tenni mindenféle hülyeséggel. Mert egyszer valakinek sikerült, és mostantól ez a kötelező elvárás minden fejlesztőnek.

GABOR2 2024.08.28. 16:19:49

@bandiras2: "A MOBILOKBÓL SZÁRMAZIK A JÁTÉKOS PIAC LEGNAGYOBB BEVÉTELE"

ipon.hu/magazin/cikk/a-mobilokbol-szarmazik-a-jatekos-piac-legnagyobb-bevetele

Már 2020-ban ez volt aztán tovább bővült, de tavaly már visszazsugorodott és könnyen lehet idén is ez lesz.

Figyelj... az Injustice 2 egyik legendary karaktere közel se maxra fejlesztve, úgy hogy még kell hozzá "ruha" meg egy csomó egyéb fejlesztés, többe kerül mint a PC-s legújabb Mortal Kombat 1-jük. Egy karakter, közel se max-on.

bandiras2 2024.08.28. 16:24:21

@GABOR2:
Amíg van lócitrom, lesz légy is...

GABOR2 2024.08.28. 17:23:36

@bandiras2: Egyszer engem berántottak, de... sohatöbbé. És szerintem sokan másik is így állnak hozzá.

bandiras2 2024.08.28. 18:06:32

@GABOR2:
Csóró munkáscsalád gyermekeként PC-re MINDENT warezoltam. Egyszerűen nem volt pénzem ilyen hülyeségekre, és attól hogy most van, attól még irritál a modus operandus ahogy ezek elképzelik a pay to win rendszert. A WOT-ba befizettem némi pénzt, de nem prémium tagságra, hanem egy 50%-ra leárazott premium Pz4-re, mert a stock-tól elvették az L70-es csövet. Meg a WOWS-ban van 2 premium hajóm, de ennyi. Nem rajtam fognak meggazdagodni.

GABOR2 2024.08.29. 00:18:07

@bandiras2: A régebbi játékok amik kértek újra és újra pénzt még elfogadható alkuk voltak, de az újak totál el vannak szállva és egyre inkább a PC-n is. Pont a gyerekek nem tudnak játszani az elképesztő árak miatt sok mindennel. Ugyanakkor itt van pl. a legutolsó Mortal Kombat Onslaught mobil játék amit felszámolnak csupán egy év után. Akik beletették a pénzüket most átvágva érezhetik magukat... Meg az összes hasonló történettől, ahol hipp-hopp elérhetetlenné teszik a játékot, hiába fizettél.

Koenigsberger 2024.08.29. 06:04:20

Az online sales/marketing úgy általában is változik, már egyre kevésbé lehet átverni az embereket „itt és most” szintű kampányokkal.
Én csak egy-két mobilos játékot próbáltam, de volt olyan, hol szándékosan minden frissítésnél feljött a sütik ablaka, ráadásul pont a legidegesítőbb fajta, ahol az ezer hirdetőt nem lehet ám egy gombbal elutasítani, csak egyesével.
A másik cikkben leírtad, pont emiatt sem lesznek soha megszüntetve a cookie-k. Hiszen akkor nem lenne automatikus adatszivattyú a telefonod.

GABOR2 2024.08.29. 12:49:00

@Koenigsberger: A sütis story a Chrome böngészőről szólt. Mobilon ugyanúgy ment volna minden tovább...

A mobil játékok amiket én megismertem azok lényegében lesz@rják már a hirdetési pénzeket. A Mortal Kombat Mobil, vagy az Injustice2 Mobil azt is lesz@rja, hogy a hirdetésével szerezhető nevetségesen alacsony jutalom amit kapunk valami normálisan működő rendszer legyen. Ugyanis nagyon-nagy eséllyel valami hiba fog felugrani amikor hirdetést akarsz nézni, hogy kapjál cserébe valami jutalmat... valami szánalmasan kevés nyutalmat.

Nem, ezek a játékok azt mondják: egy ki nem maxolt karakter 38 ezer forint... De láttam már rosszabbat is, igazából van játék ami 50 ezer forint fölé megy és nevetséges dolgokat akarna adni cserébe, amiket könnyen összeszednél egy közepesen fejlett accounttal.

És ugye kiadták a Mortal Kombat Onslaught-ot és amikor kiadták igérték, hogy jönnek majd más játékok is, de íme egy évvel később beszántják és az egész mobil részleg is megszűnik.

Ki se probáltam, eszem ágába volt letölteni, mert nem hiányzik egy újabb lehúzás. Azt láttam videóban, hogy állítólag még a korábbiaknál is nagyobb lehúzás lett volna, miközben nagyon nem minőségi játék, nagy visszalépés ilyen szempontból, mintha 15 évet mennél vissza időben.

Most hogy beírtam, hogy Mortal Kombat Onslaught és money a Youtube-ba, látok olyan videót, hogy 99 dollárért lehet belső shopban venni sz@rságokat... és hogy sohase érnél a játék végére, ha nem fizetsz. Aztán ha fizettél most mindent elvesztesz, hisz úgy döntöttek, hogy vége.

GABOR2 2024.08.29. 12:53:19

Különben én is szinte ártatlanul lettem mobil gamer, mert korábban hallottam Angry Birds-ről, meg reklámokról... Amikor sokáig távol voltam otthontól és valamivel el akartam ütni az időt letöltöttem az elsőt és sokkoltak az árak, de mivel elkezdheted ingyen, hát elkezdtem... és sajna költöttem rá bár nem akartam. De akkor karaktereket vettem, mert egyszerűen elfogadhatatlannak tartom az ajánlatokat amit adnak. Annyi most még pozitív dolog maradt, hogy ha sokat játszol, idővel, játszással is lesznek jó cuccaid... bár amiket legjobban szeretnél lehet sohase lesznek meg, vagy jó soká.
süti beállítások módosítása