Itt egy újabb story ami egyrészről mutatja a felhős cégek nyomorát másrészről hogy mennyire "klassz" lenne a világ ahol semmi se a tied, mindent csak bérelsz...
Ez a történet friss és pár napja van fent rengeteg különféle informatikai weblapokon... bár nem egy konkrét cikk. A történet viszont mégis hiteltérdemlő, mert az illető aki lehozta megerősítette vállalalti levelezésekkel és a felhősöktől való dokumentumokkal. Plusz a történet nem egyedi egyáltalán.
"Cloudflare took down our website after trying to force us to pay 120k$ within 24h"
A szöveg jó hosszú, megpróbálom a lényeget megírni.
Szóval volt egy cég ami valamiért azt gondolta, hogy jó ötlet lenne a teljes informatikai rendszerét a felhőbe vinni.
Vonzó volt számukra az igéret: csupán havi 250 dollárt kell fizetniük mint business és ezért cserébe korlátlan forgalmat bonyolíthatnak le a felhőn át:
"the "Business" plan which has some neat features and costs $250/month for "unlimited" traffic."
Viszont nem véletlen van már a limitnélküliség idézőjelben... ugyanis a valóság más volt mint az igéret...
Egy darabig így mentek a dolgok. Az meg van jegyezve, hogy havi 250 dollárért ha valami probléma volt semmi normális segítségre nem számíthattak a felhős cégtől, de összességében, általában elégedettek voltak. Végülis nem is kéne a dolognak bonyolultnak lenni.
Viszont a story hamarosan horror irányába ment.
Egy idő után a cég egyszercsak kapott egy levelet a felhősöktől, amiben megírták valami baj van és AZONNAL, SŰRGŐSEN, AMILYEN GYORSAN CSAK LEHET beszélniük kell.
És egyeztettek egy időpontot a “Business Development” osztállyal, de kiderült, hogy igazából a "Sales", eladási osztállyal találkoznak.
És a felhősök elárulták, hogy ááá igazából nincs semmi baj, az igazi oka a találkozónak, hogy be akarják mutatni, hogy micsoda szuper szolgáltatásokat kaphatnának pluszba, ha a "Business" helyett a "Enterprise" csomagot választják.
Ezen az egész módszeren nagyon meglepődtek és kedvesen visszautasították az ajánlatot.
"We scheduled a call with their “Business Development” department. Turns out the meeting was with their Sales team, and they didn't have any “serious issues” to report at all. They asked us whether we would like to consider Enterprise. We politely declined, a bit confused as to the tone of the email."
Ezután pár napig békéhagyták őket, de aztán küldtek egy új levelet, amiben megírták, hogy felülvizsgálták a dolgokat és egyszerűen... nem illik, hogy továbbra is a "Business" csomagot akarják használni, mert nekik problémát jelent ahogy használják és hogy ennyire igénybe veszik az infrastruktúrájukat... a "korlátlanság" igérete ellenére.
A felhős cég azt is közölte, hogy ha 48 órán belül nem próbálják megoldani a helyzetet, akkor törölhetik őket.
Ezután ismét felkeresték a felhős céget ezúttal a "Trust and Safety" osztályt, de kiderült, hogy igazából ezek most is a "Sales" osztály.
"So we scheduled another call, now with their "Trust and Safety" team. But it turns out, we were actually talking to Sales again."
Ekkor a felhősök elárulták, hogy mi lenne a problémára az egyedüli megoldásuk: a havi 250 dollár helyett ezután 10.000 dollárt kéne fizetniük, ráadásul egy évet előre és azonnal.
Plusz közölték, hogyha ezt 120 ezer dollárt 24 órán belül nem kapják meg akkor mehet szépen a levesbe a vállalkozás.
Ja és az író megjegyzi, hogy mindezt mint valami szupernagyszerű dolgot akarták eladni nekik:
"They said they could offer us an amazing contract for $10k per month with all kinds of great features."
Arra a kérdésre, hogy ez miért oldaná meg az állítólagos problémát nem voltak hajlandóak válaszolni.
A cég arra kérte a felhősöket, hogy legalább akkor legyen az, hogy havonta kelljen fizetniük, de a felhősök megmondták, hogy vagy 24 órán belül fizetnek nekik egy évre előre, vagy holnapra megsemmisítik a cégüket:
"They said we had 24h to sign their contract because they had to “get back to Trust & Safety". We asked to pay monthly. They said we need to sign a yearly commitment and pay the full year up front. It felt like extortion. Pay us $120k until tomorrow or we destroy your business."
Ezután a kedves megbeszélés után elküldtek emailbe a cégnek egy dokumentumot az egészről, amiben az szerepelt, hogy lehetséges a havi fizetés, és amikor erre visszakérdeztek gyorsan mondták, nem, nekik nem.
"Note the email implies a monthly payment might be possible. When we asked for clarification, we were told we must pay the full year upfront."
A dokumentum egyébként felsorolja az "Enterprise" csomag szolgáltatásait, azt hiszem talán 14 plusz cucc van, de a cég azt vette észre, hogy ezekre nekik nincs szükségük.
"We do not need most of those features they mention"
"But still, they didn't care about any other resolutions to the issue and refused to give us any other contract options"
"We tried saying that we don't need any number of the 14 features that are included, they said all those amazing features are included whether we want them or not."
Ezután az történt, hogy a cég legfelsőbb vezetője beszélt a felhős cég vezetőjével és elérte, hogy kapjanak egy hetet ami alatt letisztáznak mindent.
Úgy tűnt, hogy talán normalizálódhat a dolog... de minden csak rosszabb lett.
A vezető leült a felhősökkel és szeretett volna tudni konrét számokat. Például, hogy mi volt az a határ amit átlépett a cége ( a "korlátlan" csomagban ). Választ nem kapott. Szerette volna tudni, hogy mi a tisztességes ára ennek a szolgáltatásnak és azt találta a neten, hogy 150-2000 dollárig terjed ez az ár. A felhős cég viszont nem volt hajlandó mondani konkrét árat, "az mindig attól függ", de végül mondtak neki egy minimum 4000 dolláros árat, de nekik 10.000 dollár.
"There's a reason why they have no public information anywhere on traffic limits or Enterprise pricing."
"The price they give you is going to be purely based on what they think you might pay, not on any measurable metric or feature set."
A vezető szerette volna átbeszélni az új, "nagyszerű" szolgáltatásokat, hogy igazából csak az legyen ami számukra hasznos, de se ő, se a felhősök mikor végigmentek a listán egyiket se találták igazából hasznosnak. De a vége az lett, hogy nincs ilyen, hogy egyiket kérem, másikat nem, mindet meg kell vásárolniuk.
"We tried saying that we don't need any number of the 14 features that are included, they said all those amazing features are included whether we want them or not."
Azt is szerette volna megtudni a vezető, hogy mi az a konkrét adathatár amikor Businessről Enterprise-ra kell váltani és ha visszacsökkentenék az adatforgalmukat, akkor visszakerülhetnek-e az olcsóbb csomagba és... nem, nem kerülhetnek vissza akkor se.
"We tried asking how the price is going to be affected if we have less traffic, but they refused to say anything except 80TB is included (we have a large amount of callback traffic that uses IP whitelists and thus doesn’t actually need to go through a CDN, we just never spent time optimizing it since unlimited traffic was included)."
Mire be lett lebegtetve, akkor mennek a konkrenciához... amire a felhős cég azt lépte, hogy azonnal, figyelmezetés nélkül törlésbe kezdett:
"In another call, trying to negotiate a reasonable contract, our CEO told Cloudflare Sales we were also talking with a competitor. I would have thought this is obvious, who wouldn't look for alternatives when getting slapped with a $120k invoice? But a few hours after the call, this happened:
Cloudflare had suddenly deleted all of our domains. All of our DNS records, caching setup, rate limits, whitelists, gone. Our public website, our incoming emails (including support emails from our customers) and our internal infrastructure, our authentication configuration on Cloudflare Access, down. "
Vagyis a felhősök pszichó maffiózó módba léptek. És a történet úgy ér véget, hogy soha nem voltak hajlandóak ezután nekik válaszolni hiába tettek panaszt.
A cikk még ad néhány jótanácsot. A legelső jó tanács: egyáltalán ne használd ezt a felhő szolgáltatót. De ha már ezt teszed, akkor mit tegyél, például ne használtd az ő saját megoldásaikat, mert arra használják, hogy túszul ejtsék az adataid. Másrészről mindig állj készen, hogy 24 órán belül menekíts el onnan mindent.