Képzeljétek miután megszületett egymillió cikk arról, hogy "Hogyha digitlizálod a vállalkozásod akkor a profitod 100%-kal fog nőni" az emberkék csak állnak nagy csalódottan, hogy mégsincs így.
Így hát kitaláltak erre, hogy ideje ismét lehúzni az embereket vigasztalásképpen, mert most valamiféle lelkitréninget akarnak nyújtani az okos tanácsadók.
Ja és mellékesen bevallják, hogy milyen sz@rul is jöttek ki a dologból akik hallgattak rájuk és digitalizáltak.... Mostmár ők maguk mondják, de sebaj, mert jó pénzért itt a segítség.
"Központi IT-rendszerek cseréje: változáskezelés nélkül nem megy"
Kezdjük is tán azzal, hogy hogyha hallgattál rájuk és hittél nekik, hogy majd egekbe megy a profit digitalizálás után... akkor te vagy a hibás, mert irreállis elvárásaid voltak:
"Sokszor irreálisak az elvárások is: az esetek 65%-ban a programmal kapcsolatban nem valósak a várakozások, ami szabotálja a transzformáció sikerességét."
Szóval, hogy most ezt így elmondták neked, többé ne hozd fel ezt a "jobb lesz majd miután digitalizáltunk" dolgot, mert ne legyenek irreális elvárásaid.
Aztán kiderül, hogy úgy tűnik nem igazán az emberekért van a dolog, vagyis inkább a dolgozók tömegesen rühellik a dolgot:
"Az esetek 82%-ában a munkavállalók nem megfelelő hozzáállása vagy kifejezett ellenállása miatt hiúsul meg a transzformáció. "
"Az alkalmazottak szervezeti pozíciótól függetlenül nehezen élik meg a változási folyamattal járó mélypontokat, a változás megélésének folyamata ugyanis hasonlít a gyász folyamatához."
Jaj, amikor ezek a tanácsadó foglalkoznak a kis lelkeddel...
Amúgy meg a Microsoft folyton gyászba borítja az embereket, amikor átdesignol és rendez mindent, hogy úgy tűnjön valamit érdemben frissített a rendszeren... Mit számít, hogy szinte mindenki utálja.
"Az ún. babysitting szolgáltatás is fontos változáskezelési eszköz, ebben az időszakban a támogatást nyújtó szervezet magasabb rendelkezésre állás mellett biztosít segítséget a felmerülő kérdésekkel kapcsolatban."
Ez az az időszak amikor valaki elképesztő órabérért megfigyeli a folyamatokat... Olyan sokért, hogy sok cég inkább "megoldja belsőleg". Aztán rájönnek, hogy az új szoftver nem tökéletes, így már nem is jó, és akkor jöjjön a következő és kezdődjön minden elölről...
Egy régi bullshit kifejezés egy mai cikkben:
"Érdemes ebben a fázisban kijelölni úgynevezett change champion-öket: ők a változás bajnokai, akik az első pillanattól kezdve elkötelezettek, informálisan részei a folyamatnak,"
Az is érdekes, hogy az egész digitalizációs átállás egyfajta önmagát irányító szörnyetegnek tűnik; szinte nincs alkalmazott aki kérne belőle... de kiderül nagyon vezető sincs aki jól állna hozzá... de akkor ki a t@köm rendeli el:
"Sok esetben hiányzik a vezetői támogatás is, ez áll a sikertelen transzformációk 72%-a mögött. Ilyenkor a felső- és középvezetés nem áll kellő mértékben a projekt mögött. "
Szóval a vezető valamikor belelkesül valami előadáson, megrendeli a dolgot, aztán vége a lendületnek... Talán mert annyit hallotta, hogy "Digitalizálni kell", de aztán semmi konkrét... majd valahogy találják ki a dolgozók. Aztán amikor kitalálják belekötök és repül az egész a szemétbe és kezdődhet az egész elölről...