Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Kipróbáltam egy Tesla Y model-t

2022. március 20. - GABOR2

Az egyik haverom/ ismerősöm vett magának egy Tesla Y model-t és két kőrben bemutatta nekem... Lesz talán még egy harmadik is. Nem tudom, hogy minden helyes-e amit állított, azt mesélem el amit ő mondott nekem, meg amit láttam.

Ami az árat illeti... ez egy új model és hát olyan 25 millió forintnak felel meg.

Első kőrben a kocsit belülről mutatta meg, meg hogy mit tud.

Sokan meglepődnének és én is azt tettem... Zéró műszerfal belülről, csak középen van egy monitor és... ennyi. Még a sebességmérő sincs előtted.

Szóval nem egy űrhajó belülről a Tesla, hanem egy totál puritán cucc, igazából ami még talán hasznosnak mondható ott, az a érintésmentes telefontöltő.

De igazából... egy elektronikus autónál mindig aggódsz, hogy lemerül, pont ott akarsz tölteni telefont... szerintem igazából pont ezért sincs csili-vili műszerfal, mert csak fogyasztaná az áramot. Ami amúgy ezt a középen levő monitort illeti... nem húzódik be sehová, az egyszerűen mindig ott van.

Az akkumlátor az egész kocsi alatt van és háromféleképpen töltheti. Egyszerűen otthon, de ahhoz 24 óra kell egy teljes töltésig. Egy hagyományos elektromos autó töltő 7 óra alatt tölti fel kb.. A Tesla Szupercharger viszont állítólag fél óra alatt megteszi.

Magyarul a legjobb megoldás is sokkal több időt vesz el mint egy hagyományos tankolás és... mindezt 25 millióért.

Amúgy ez a 25 millió az alap, mert mint tudjátok, a Tesla úgy működik, hogy még vehetsz hozzá... "DLC"-ket amik igazából nem is DLC-k, mert már eleve fel van töltve a kocsiba, csak egyszerűen plusz pénzt kérnek, hogy aktiválják.

Így van sebesség növelő/ gyorsító "DLC", meg persze az önvezető fokozatok is.

Amúgy a gyorsulással nem volt probléma, a gyorsulás bemutató halálfélelmet okozott nekem... mondjuk azért is, mert váratlan volt és olyan helyen történt ahol nem szabadott volna... De szóval az alapgyorsulás is rendben van.

Van a kocsiban rengeteg kamera és ha csak valaki elmegy a kocsi mellett felveszi. Sőt mint mutatta, meg lehet ilyeszteni az illőt úgy hogy rászólsz, az okostefonodon keresztül, de - minő csúcs autó - az autó f@ngó hangot is kiadhat ekkor.

Amikor a haverom ment a kocsiért, figyelmeztettem, hogy nehogy bizzon az önvezető funkcióban. Ő meg mondta, hogy nyugi, igazából csak a legalapabb funkciókat veszi meg és ő nagyon alaposan utánnaolvasott... de aztán mégis megleptem pár cikkel a blogomról.

Namindegy... hozta haza Magyarországra a kocsit... Mondom, ugye vigyáztál... mondja, ja igen, szinte végig haza az önvezető funkcióval jött... Na ezt hallva elutasítottam, hogy ő vigyen majd egyik városból a másikba ügyetintézni, mert totál rákattant, hogy milyen szuper ez az önvezetés.

Na, hogy milyen szuper... én most a második alkalommal kértem, hogy erről is tartson nekem egy nagyon rövid bemutatót, menjünk önvezető funkcióban...

Ehhez igazából az ablaktörlő karon állít valamit és ennyi, egy csippenés és már önvezető módban vagy. Ha leveszed a a kezed a kormányról fél percenként kiírja, hogy nagyobb nyomást akar érezni a kormányon, vagy valami ilyesmi... vagyis "önvezethetsz", de a kezed végig legyen a kormányon.

A kép amit mutat az autó önvezetés közben... én komolyan elszörnyedtem.

Ugyanis mutatja nekem a haver, hogy milyen szuper, hogy mutatja, ha kocsi van előttünk, mutatja, ha elmegy melletünk egy, mutatja az útjelzéseket amik fel vannak festve az útra...

De aztán, igazából... csak ezen a kis út alatt rengetegszer volt, hogy a mellettünk elmenő autót... egyszerűen nem érzékelte a rendszer. Van hogy igen, van, hogy nem. Ez engem elborzasztott, de a haverom szerint az, hogy nem látja jól oldalt az autókat az "nem számít". Ami pedig a tárgy felisméréseket illeti... ha bármilyen színes bizb@szt lát, arra azt mondja, hogy az egy terelőkúp... Arra is mondja a haverom, hogy ja igen, az is egy gyakori hiba.

Aztán volt egy durva fékezésünk, kérdezem, hogy ezt most miért csinálta, mire mondja, hogy ezt se ő csinálta, hanem az önvezető rendszer, mert jóval előttünk egy autó ráhajtott az útra és átment előttünk. Kérdeztem is tőle, hogy hazaúton minden rendben volt és mondja, hogy igen, bár egyszer teljesen feleslegesen padlófékezett valamiért a Tesla és majdnem belementek hátulról... de persze ez se számít. T@kjó. Mutatta, hogy az enyhe kanyarokat milyen jól veszi be a kocsi, ami igaz volt, de a monitoron meg úgy láttad, hogy sokkal nagyobb kanyart akar venni.

Aztán a távvezéslés... okostelefonnal nyitja a csomagtartót, meg az is egy "DLC", hogy okostelefonnal megkéred, hogy magától parkoljon be... internetre csatlakozik, kb. háromhetente jön frissítés.

Vagyis hackerek el tudják érni... Alapból nem kell ilyen.

Összességében... kb. bármi más kocsit jobbnak tartok. És ami ezt a "van, hogy látjuk a másik kocsit, van hogy nem" dolgot illeti... ez sokkal rosszabb mint aminek gondoltam. Nem is értem, hogy hogyan lehet olyan tulajdonos aki ezt elfogadja.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr7417785088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lomposfarkas 2022.03.20. 20:11:23

A Teslák 3 milliárd mérföldet tettek már meg. Egy ember 500 000 évnyi furikázása. Ezek szerint ennek a hosszú túrának a sok tapasztalata nem csapódik le és jut vissza a fejlesztésekbe?

GABOR2 2022.03.20. 20:39:48

@lomposfarkas: Egyszerűen bonyolultabb a történet, minthogy van egy csomó tapasztalatod + a jelenlegi technika.

De igazából már a Tesla is elismerte, hogy az igazi önvezetés nagyon messzi van:

ujtechkor.blog.hu/2021/03/17/egy_uj_vilag_nyilt_az_onvezeto_autok_temakoreben_vegre_elismerte_a_tesla_hogy_nem_fog_menni

promo921 2022.03.23. 12:20:34

AZ önvezetésről annyit, hogy van a Las Vegasi 'hyperloop' amit a Musk fúrt alagutat és teljesen zárt rendszer, amennyire tudom, gyakorlatilag egy cső, na abban nem a hyperloop megy, hanem teslák. és az önvezetés ott sem megy.
süti beállítások módosítása