Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Elmaradt a forradalom

2018. július 03. - GABOR2

"Ez lesz elkerülhetetlenül a jövő" sokszor hallani a tech óriásoktól. Persze ezt azért kell mondaniuk, mert tudják hogy normális körülmények között sose lenne ez a jövő, tehát erőszakot kell alkalmazniuk. Most különösen kedvezőek a körülmények, hogy hiábavalóságokat eröltessenek, hisz át tudják verni a részvényeseket az árfolyammal (igazából nem is érdekli őket, csak legyen magas), meg mondhatni ingyen finanszírozni a megalomán álmokat az állam kontójára. Előbb utóbb viszont a valóság eljön ezekért a cégekért és akkor születik egy magányos ilyen cikk:

"A chatbot-forradalom elmarad"

"Két éve még több ismert nagyvállalat a chatbotok fényes jövőjére fogadott, amelyek átveszik az ügyfélszolgálatok helyét. Jelenleg viszont úgy látszik, hogy a forradalom elmaradt, ami több okra is visszavezethető."

"Sokan "a következő nagy dolognak" tartották a chatbotokat, de nem látjuk, hogy ez bármilyen szinten bekövetkezett volna - fejtegeti Justin Lee, az értékesítőknek és marketingeseknek szóló GrowthBot marketingese és termékmenedzsere egy hosszú blogbejegyzésben. Hiába szólt az elmúlt egy-két év fejlesztésekről és a felfokozott várakozásokról, mint ahogy például a 2016-os microsoftos Build vagy a nagy reményekkel bejelentett, platformmá alakuló Messenger, de továbbra sem tapasztalható a kiugró siker, és a chatbotokkal tárgyaló felhasználók tömege."

Alig várom már, hogy a felhővel kapcsolatos beismerő cikket olvassam, de ahhoz az állami ingyen pénzek folyásának vége kéne szakadnia és a piacnak döntenie... ahogy elvileg egy kapitalista rendszerben kéne.

"Nem vagyok benne biztos, hogy azt mondhatnánk, hogy a chatbotok halottak, mivel abban sem vagyok biztos, hogy éltek valaha." 

Áááá ezt még egyszer.

"Nem vagyok benne biztos, hogy azt mondhatnánk, hogy a chatbotok halottak, mivel abban sem vagyok biztos, hogy éltek valaha." 

És most mindenki olvassa el a "ez lesz az elkerülhetetlen jövő" cikkeket.

"A bejegyzés szerzője pedig többféle indokot is felhoz, hogy ez milyen indokokra vezethető vissza. Véleménye szerint a botok nem sokkal lettek okosabbak, mint 30 évvel ezelőtt, mikor a gépek már képesek voltak meghatározott feladatok elvégzésére egy kezdetleges konverzációs felületen. A beszédfelismerés pedig azóta sem tökéletes, mivel az asszisztensek nem egészen tudják kezelni a beszédhibákat vagy az akcentust sem - az angolon kívüli nyelvekről, mint például a magyarról nem is beszélve."

És ez így van az AI-vel és a robotokkal is... mikor fogják megírni a mainstreamben?

"Ahhoz hogy egy új termék sikeresebb legyen az elődjénél az olcsóbb, gyorsabb vagy jobb tengely mentén legalább kettőnek teljesülni kell. "Vajon a chatbotok olcsóbbak vagy gyorsabbak?" - teszi fel Lee a költői kérdést. "

Ez jó, a felhőnél ki tette fel ezt a kérdést? Ugyanis a felhő is megbukik ezen a teszten.

"Egy másik probléma, hogy a fejlesztők sok helyzetben nem mérik fel, hogy a botok nem feltétlen jó megoldások egy adott problémára, vagy egyszerűen nincsenek jól megvalósítva - írja a GrowthBot bejegyzése."

Ó... megfájdul a fejem... ennyi igazságot egy mainstream cikkben nem szoktam meg. Ezt rengeteg mai negatív tech trendre igazá, nem jó megoldások az adott problémára... enyhén szólva.

"A botok viszont nem lehetnek "mindentudók", mivel sokkal ésszerűbb, ha csak egy dolgot tudnak jól, és nem pedig több dolgot rosszul."

Ó, dehát azt olvastam, hogy majd az AI majd okosabb lesz mindjárt mint az ember és mindeki ki lesz rúgva mindenhonnan, kivéve a migránsok azokra szükség lesz valamiért.

"Lee szerint viszont nem is kellene úgy tenni, mintha a chatbotok élő emberként tudnának beszélni - példaként a Facebook botjait hozza fel, amelyeknek a cég szerint át kellene menni a Turing-teszten, de még sokkal nyilvánvalóbb és hátborzongatóbb példa a legutóbbi Google I/O-n az Assistant bejelentkezése a fodrászhoz. "

Nem kellene, de folyamatosan úgy tesznek.

"Úgyhogy a csodavárás helyett érdemes lenne inkább a botokat a helyükön kezelni, amelyek az érzelmi intelligencia nélküli, automatizált, ismétlődő és alacsony szintű megoldásokra képesek"

Brávó, én is azt mondom, hogy igazából van egy határ amit nem szabadna az informatikának átlépnie, mert fontos dolgokat a sérülékenységi problémája miatt nem szabadna rábízni, vagyis helyén kéne kezelni.

Brávó Justin Lee... Viszont most tényleg azt hittétek, hogy akkor vége van a bullshit özönnek?! Egy fenét:

"Más szoftverrobotok az emberi beszélgetést is képesek szimulálni: ezek a chatbotok. Ezeket a programokat úgy tervezték, hogy mesterséges intelligencia képességeik segítségével hangalapú vagy szöveges diskurzust folytassanak le. Általában számos adatforrást képesek elérni és jó néhány előre beprogramozott intelligens dialógussal szolgálnak a felhasználóik számára. Ma már a chatbotok alkalmazása sem science fiction. Egyik tanácsadó kollégánk nemrég a biztosítójával történt internetes ügyintézése után számolt be arról, hogy jó néhány üzenetváltást követően az ügyfélszolgálatos "munkatárs" így zárta sorait:

Ön egy intelligens szoftverrobottal chatelt.



Kollégánkat nagyon meglepte (sőt kicsit meg is rázta) az élmény, mert számára a másik fél kommunikációja teljesen emberinek tűnt. Tulajdonképpen egy véletlenszerű Turing teszt zajlott le, amelynek a chatbot tökéletesen megfelelt."


 
Érted, egyenesen egy Turing teszten átment... Á...

A bullshit végéhez annál több kell, hogy megbukik a termék.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr2314091005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása