Miért érdemel figyelmet ez az eset:
"A Ticketmaster nevű online jegyvásárlási portáltól mintegy 40 ezer ügyfél adatait lophatták el már tavaly szeptembertől kezdődően múlt szombatig, pedig a céghez már korábban érkezett jelzés arról, hogy meghackelték a rendszerüket. Egy digitális challenger bank, a Monzo állítása szerint már áprilisban szólt a Ticketmasternek, hogy valami nincs rendben."
A GDPR miatt? Nem, az a portfolio szerint érdekes.
Akkor a 40 ezer szám miatt? Ez valóban feltünő lehet, mert a mai százmilliós felhős adatlopások mellett ez csak egy apróságnak tűnhet. Bár várjuk ki a végét:
"A brit székhelyű, de a világ több országában is aktív Ticketmaster nevű online jegyértékesítési portál ma nyilvánosságra hozta, hogy összes ügyfelének legfeljebb 5 százaléka lehet érintett egy adatlopási esetben. Ez mintegy 40 ezer ügyfelet jelent a BBC becslése szerint."
Az ilyen hírek után jön egy apróbb hír, hogy igazából mindent elloptak... miért ne használnák ki a felhő erejét és lopnának el mindent? De nem ez.
Egyszerűen csak az, hogy egy terjedő, hétköznapokban használatos új, online szolgáltatás csődött mondott biztonság szempontjából, és ez így lenne a többi ilyennel is, úgyhogy bármennyire reklámozzák ezek előnyeit kerüljük el őket.