Volt múlt pénteken egy interjú egy Mol-os vezérrel (?) egy nő volt az... Beszélt az új szolgáltatásukról és szóbakerült a jövő is. A jövő autója. Nos azt már tudhatjuk hogy képzeli el ezt a Mol... nyilvánvalóan nem lesznek magánszemélyek tulajdonában. Erről le kell mondani. Ez is szolgáltatás lesz, amiért végtelenségig szedhetik a pénzt a nagy cégek. Muszáj növelni az 1% vagyonát, mostmár autód se lehet, de szolgáltatásként használhatod az övékét, úgy hogy kifizeted szolgáltatás címén nekik a többszörösét. Szép nem igaz? Emlékezetet a megoldás a... felhőre. Van tárolód ami a tied és használhatod amig akarod? Ez nem jó, legyen nálunk és fizess érte amíg csak nálunk van, vagyis örökre, mert közben a saját tárhelyet mint opciót megszüntetjük. Ha rajtunk múlik. A jövő az lenne, hogy minden szolgáltatás és a tulajdon pedig az 1%-é? A tudásod a felhőben, a házad, meg az autód és végül majd a fogkeféd is csak szolgáltatásként lehet nálad. Mi és az NSA meg becsszó nem kémkedünk utánnad, csak a reklám miatt fogunk tudni rólad amit csak lehet. Emélkezet ez a kommunizmusra, nincs magántulajdon... itt csak egy-két ezernek lesz max..
Itt a szolgáltatás amiről a nő beszélt.
"Számos tanulmány kimutatta már, hogy a magánkézben lévő autók az idejük túlnyomó részét, kb. 95 százalékát állva töltik, amit azt jelenti, hogy ekkor nem személyszállító eszközként, hanem csak utcai csomagmegőrzőként működnek, foglalva a parkolóhelyeket."
Így van, a nagyobb jóért kell lemondani a saját tulajdonú autódról is, az hogy emiatt egy nagy cég milliárdokat fog keresni... hát így alakult, valahogy lennie kell... hogy valami alapítvány, non-profit szervezet csinálja akkor? Nem, egy drága magáncég csinálja természetesen. Ma már nem hallani, de anno próbálták a felhőt is ilyen környezetvédelmi dumával is eladni.
"Az autómegosztás elterjedéséhez azonban szemléletváltás szükséges, meg kell tanulni lemondani a saját tulajdonú járműhöz való ragaszkodásról az élhetőbb környezet érdekében."
Ez annyira megható. A Mol és más cégek zsíros profitért cserébe vállalják, hogy megoldják a problémát ami nem létezik. Magyarország lakossága fogy... ha eddig bírtuk ezután majd még jobban.
"Utóbbi neve a limitless mobility (határtalan mobilitás) rövidítése,
emellett a limuzin szóra is utal, ami szorosan kapcsolódik az autózáshoz."
Csak a pénztárcád szabhat határt, arról viszont gondoskodtak, hogy szabjon.
"A 66 forintos percdíj olcsóbb, mint a taxizás,de ahhoz valószínűleg drága, hogy valaki ezzel oldja meg a mindennapos munkába járást. Én például 9 kilométerre lakom a munkahelyemtől, a 25 perces út 1650 forintba kerül, vagyis körülbelül 70 ezer forintot költenék el minden hónapban Limózásra, ha mindig ezzel közlekednék hétköznapokon "
Kedves cikkíró... ez még csak a kezdet. Nem lesz ám ez ilyen olcsó. Bocsánat "olcsó". Ez még csak a beetetés ilyenkor a legolcsóbb, aztán majd lobbiznak, hogy tiltsák ki az autókat a városokból és csak az ő szolgáltatásukat lehessen használni... na majd akkor lesz drága a Föld környezetének megovása miatti nemes küzdelem.
Kár, hogy ezek a cégek nem úgy akarják védeni a környezetet, hogy nem hamar tönkremenő alacsony minőségű vackokat árulnak, hogy minél előbb vedd meg az újat, na ez védené a környezetet, vagy legalábbis kímélné.
"A ritkán és rövid távokon használt saját autót így a nyugati modellhez hasonlóan akár is kiválthatja, érdemes egyszer összeszámolni a tankolásból, parkolási díjakból, szervizelésből és értékvesztésből összeadódó költségeket."
Vagyis ez alkalmatlan, hogy kiváltsa a saját autót, mert ezek a "szolgáltató" cégek jellemzően annyira mohóak, hogy nem éri meg használni a szolgáltatásukat. És csak egyre mohóbbak lesznek, az árak felfele fognak menni.