Újabb kis rejtett featurere derült fény az okostelefonokkal kapcsolatban. Most éppen az után kémkedik a legnagyobb titokban, hogy milyen reklámokat nézünk. Ez a feature sehol sincs dokumentálva.
https://www.hwsw.hu/hirek/57202/android-silverpush-ultrahang-reklam-biztonsag.html
"Több mint kétszáz, tévéreklámok után fülelő androidos alkalmazást találtak a Play Store-ban német kutatók - a hirdetéskövető megoldását használó appok jelentős része ráadásul milliós felhasználói bázissal rendelkezik. Az indiai SilverPush által használt technika tavaly jött be a köztudatba: a fejlesztő megoldásának lényege, hogy az androidos appokba olyan kódot ágyaz, amely a háttérben folyamatosan fülel, a tévéreklámokban elhelyezett, ultrahangos, az emberi fül számára észrevehetetlen jelzések után. Az appok így követni tudják, hogy az adott telefon felhasználója milyen hirdetéseket néz meg, a kapott statisztikákat pedig a hirdetőknek továbbíthatják."
Na mostmár legalább a tévéreklámokkal kapcsolatban is tanultunk valami újat.
Ráadásul egyes cégek már annyira tojnak a felhasználók magánszférájára, hogyha lebuknak is csinálnak mindent tovább:
"Nem sokkal a felszólítást követően a SilverPush a Forbesnak nyilatkozva bejelentette, a magánszféra védelmével kapcsolatos vitákra reagálva, "üzleti döntésre hivatkozva" lekapcsolja a szoftvert - most azonban nagyon úgy tűnik, ez csak üres ígéret maradt"
Durva, hogy hova jutottunk.