Ez is egy olyan téma amiről írtam már párszor.
Most forró téma, hogy a videójáték ipar most is akar egy nagy áremelést és azt várják, hogy a több mint százdolláros alapárat a játékosok majd elfogadják mint új normát hála a GTA6-nak majd. Ez persze csak a megvétel alapára lenne, erre jönnének a szokásos dolgok, DLC-k, belső shop... sokkal több pénzt akarnak mint 100 dollár, az csak a belépő lenne.
Csakhogy, ahogy én vártam is ezt... egyre jönnek a jelek arról, hogy problémák lesznek itt és a videójátékipar számítson inkább arra, hogy a profitjuk nagyon meg fog zuhannni majd.
És íme egy újabb elemzés ami előrevetíti ezt:
"New study shows that Gen Z is spending way less money on videogames than older gamers"
A Z generáció a tanulmány szerint sokkal kevesebbet költ videójátékokra mint az előző generációk játékosai.
Emlékeztek még a múltkori tanulmányra ami szerint a videójátékot játszók többsége 8 éves vagy régebbi játékkal játszik egy több platformra kiterjedő tanulmány szerint?
És szerintem ez se teljesen pontos, mert mondjuk én is már az idősebb gamerek csoportjába tartozok és legalább két okból én is kevesebbet költök videójátékokra:
1. Egyszer átvertek, többé nem hagyom. Itt főleg a mobil videójátékokra gondolok. Írtam már erről... Oké, amire már költöttem amellett kitartok, de... soha többé újat. Soha többé olyat amiben van belső shop. Mert az árak agyatfelrobbantó módon elszálltak.
2. Egyfajta kiégettség a videójátékok iránt... Nem teljes és valamikor szinte mintha nem is lenne, de... nem olyan mint régen.
Az újabb koroszálynak meg sok minden olyan drága, hogy be se száll. Az árak abszolút az ilyen 30+, 40+ embereket célozzák, a fiatalokra meg sz@rnak, pedig ők lennének a hagyományos célcsoport; és akkor így az videójátékipar elbukik bevonni az újabb generációt, míg a régi... egyszerűen elkezd szintén nem költeni annyit mint korábban.
És ez különösen az AAA videójátékgyártókra veszélyes, mert ők már ilyen százmillió dollárokért készítenek egy játékot és ha valami miatt nem lesz kedvelt amit csinálnak, egy kudarc csődbeviheti őket.
"Young people are so strapped for cash that even video games are getting too expensive for them. A June study by Circana, first reported by the Wall Street Journal, found that spending among 18-to-24-year-olds dropped by 13% from January to April 2025 compared to last year. Video game purchases were hit particularly hard, falling nearly 25% according to a chart Circana's Mat Piscatella shared on BlueSky."
Szóval úgy tűnik, hogy itt idővel földbe fognak állni a dolgok és több nagy név el fog tünni, ha előtte nem alkalmazkodnak
És amúgy most jönne a Battlefield 6 játék is és erről nincs cikk, mert Twitteren folyt le a beszélgetés... a fejlesztők lesokkolódtak hogy mennyi próbajátékos játszik régebbi gépekkel és rá kellett jönniüik, hogy mielőtt kiadják a végleges verziót változtatni kell a játékon, mert amúgy óriási gépigénye lenne a játéknak.
Viszont a fejlesző is elismeri, hogy ez a hatalmas gépigény igazából felesleges apróságok miatt van... mit tudom én, hogy a karakter minden hajszálja mint egyedi dolog mozogjon és igazából erre nincs szükség.
És a fejlesztő belekezdett tán egy kifakadásba, hogy rengeteg mindenre igazából nincs szükség amit viszont a fejlesztés során a fejlesztőcégeknél mint prioritást kezelnek... de igazából feleslegesek, és a játékosoknak nincs olyan gépük ami elbírná ezeket a felesleges, nagyon sok erőforrást igénylő újításokat, amiket amúgy a játékos valószínű észre sem vesz, mert sok apró részletről van szó.
A sajtóban is vannak nyomok, hogy ezt érzékelik a fejlesztők:
"Epic's CEO Tim Sweeney wades in on the UE performance debate: 'The primary reason Unreal Engine 5-based games don't run smoothly on certain PCs or GPUs is the development process'"
"Put simply, he's saying that devs need to aim low first, then target higher-tier hardware later on."
Mint ahogy itt is írják: Annak kéne lennie a hozzáállásnak, hogy az adott játék először jól fusson gyengébb gépeken aztán kéne törődni a a csúcsteljesítményekkel... mert a realitás az, hogy a többségnek nincs legújabb hardvere.
De a videójáték fejlesztők pont ellenkezőleg csinálják.
Ami miatt még több játékost vesztenek.