Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

A jövő már itt van és hatalmas csalódás ( saját story, digitalizáció, bankok, dematerializált bullshit iroda, 5G és... felhő of course és még sok bullshit )

2020. november 03. - GABOR2

Egy nappal az amerikai elnökválasztás előtt lehet bekészíteni a popcornokat... Bár talán mégse azokat kellene, nem lesz ez egy laza menet, úgyhogy popcorn helyett felszolgálok egy kis bullshitet... Mostanában készítettek nekünk nem keves alapanyagot, hogy jól lakjunk vele...

Szóval foglalkozzunk egy kicsit a jövővel, ami már jelen van... 

Elsőként a banki digitalizációval. Érdekesek az erről szoló cikkek... diverzitása. Úgy értem, hogy akár teljesen képesek egymással szembemenni és a megírásuk között nem kell, hogy elteljen egy nap se.

Elsőnek mondjuk olvassuk, hogy mindenki imádja a digitális bankolást, mindenki digitális bankol, hála a koronavírusnak, de aztán... Jön egy cikk arról, hogy bankárok ki vannak akadva, hogy igazából nem használják az emberek a digitális sz@rságokat amit kitaláltak és rohannak a kormányhoz, hogy alkalmazzon törvényi erőszakot, hogy az emberek használják őket, amit kiegészítenek a saját erőszakjukkal.

Most kijött egy friss felmérés a magyarok digitális bankolási szokásairól, ami érthetetlenné teszi, hogy miért volt ez a bankári kiakadás, hogy az emberek igazából nem használják... Ez persze arra utalhat, hogy az ehhez hasonló, cikkek miszerint az emberek totál rákaptak a digitális bankolásra... igazából tán csak egy megfizetett propaganda anyag azért, hogy az embereket átverjék, hogy mindenki szereti a digitális bankolást és ezért az olvasó is álljon be a sorba.

Merhogy a kettő nem nagyon lehet egyszerre igaz, most vagy mindenki rácuppant a digitális bankolásra mint a torkosborz, vagy az van amit a bankvezérek mondanak, vagyis igazából óriási ütemben nől a készpénzhasználat és erőszakkal kell elérni, hogy bekövetkezzen az "elkerülhetetlen jövő".

Talán ebben az esetben találhatunk egy harmadik utat, ha elmerülünk az adatokban és megpróbáljuk megérteni, hogy miről is lehet szó pontosan... milyen szerencse, hogy van saját élményem a témában bőven... ami viszont azt jelenti, hogy szívtam sokat, tehát akkor talán nem is olyan nagy szerencse, azt hiszem... De az "élmények" segíthetnek megérteni, hogy mik vannak a számok mögött.

Akkor kezdjünk is elméjülni a... tudjátok mibe, orrot befog és indulás!

"Őrült ütemben változnak a magyarok bankolási szokásai, de hol késnek a bankok?"

Már a cím "nagyon kellemes" érzéseket kelt. Ugye a bankvezérek nemrég mondták, hogy a kutya se használja a meglevő fejlesztéseket, de a cím máris adja, hogy még több fejlesztés KELL.

Akiknek kedvence a közhelyekbe való belefulladás annak telibetalálták az igényét a kutatás készítői, hisz ilyen kifejezésekkel operálnak mint pl.: "digitális bajnokok, ügyes követők, digitális alkalmazkodók, digitális lemaradók."

Sok érdekes dolog kiderül az adatokból, pl. hogy mi lett abból a bizonyos igéretből, hogy a digitalizáció miatt 20%-kal nől majd a nyereség. Vajon most a koronavírus gyorsítása miatt inkább valahol 50%-kal nőt az?

Igen, egy korábbi kutatás kimutta, hogy plusz 20% helyett pofáraesés várt a bankokra, de most a koronavírus hatalamas mértékben besegített a digitalizációnak.

Lehet itt akár 80%-os növekedés is, hisz vannak "digitális bajnokok", vagyis a legjobbak legjobbjai és el se tudom képzelni, hogy vajon ők mennyit növekedtek azáltal, hogy digitálisak lettek, de szerencsére most kapunk valamilyen adatokat.

Milyen izgalmas, nem? Az igazság pillanata:

"A digitális bajnokok pénzügyi mutatóik, így például a költség/bevétel hányados (4 százalékponttal) és a tőkearányos megtérülés (ROE, 1,9 százalékponttal) szempontjából is felülmúlják versenytársaikat."

Hogy mi... várjunk csak... akkor a legjobbak, legjobbai 80% helyett, 4, meg 1,9%-kal lettek jobbak?Meg persze gonoszasan felmerül bennem a kérdés... vajon nem lehett, hogy... ennek a növekedésnek is semmi köze sincs a digitalizáltsághoz? Alighanem erről van szó.

Most komolyan vannak emberek akik felébrednek és olvassák a hírt... új, digitális szolgáltatások vannak egy bankban és ezért, csak ezért azt mondják... eddig kerültem a bankokat mint a leprát, de most majd minden otthontartott pénzem viszem be oda? Én nem ismerek ilyen embert és nem is tűnik a letézésük logikusnak.

Na mindegy, szóval kiderült, hogy a legjobbak legjobbjai a digitális bankolásnak sem értek el semmit, viszont mi a helyzet azzal, hogy az emberek rácuppantak a digitális bankolásra?

"Világszinten is innovatívnak számító fejlesztéseket hajtott végre az elmúlt években a magyar bankszektor, digitális érettsége azonban továbbra is elmarad az e téren legfejlettebbnek számító pénzintézetekétől és a világ átlagától is – derítette ki a Deloitte Digital 39 országban 318 bankot vizsgáló kutatása. Az elmúlt két évben a magyar banki ügyfelek nyitottsága a digitális megoldásokra jól mérhetően nőtt: míg két éve a banki lakossági ügyfelek több mint fele csak tradícionális csatornákat (fiók, ATM, call center) használt, addig ma ez már csak 19 százalékukra jellemző."

"...ezt a koronavírus tovább gyorsította."

Vagyis akkor érthetetlen továbbra is, hogy miért elégedetlenek a bankvezérek, hisz éppen egy hipertérugrást hajottak végre pár hónap alatt a digitalizációt illetően.

Az a jó a sikerjelentésekben egyébként, hogy kiderül, hogy korábban mennyire ment a kamuzás. Most pl. kiderül, hogy " két éve a banki lakossági ügyfelek több mint fele csak tradícionális csatornákat (fiók, ATM, call center) használt ", pedig már két éve is úgy kezeltek ezért mintha az a kisebbség lennél, amelyik még a fán élne.

Ehhez hozzátenném, hogy egy korábbi, nemrégi felmérés ami a szándékokat is vizsgálta kiderítette, hogy igazából az emberek nem is szeretnék, ha ez másként lenne... még a fiatalok se:

"Bankfiók vagy okostelefon? Meglepő a magyar fiatalok válasza"

"Ha lehetséges volna is, a 18-22 évesek mindössze 23%-a intézné kizárólag okostelefonon a banki ügyeit, a kizárólagos fiókhasználatot ezzel szemben 35% támogatja - derült ki az MNB friss kutatásából."

"A kutatás egyik meglepő eredménye viszont, hogy még a legfiatalabb, 18-22 éves korosztályon belül is többen mondják azt, hogy kizárólag bankfiókot használnának, mint amennyien a kizárólagos okostelefonos bankolásra nyitottak. Sőt, a két köztes válaszadási lehetőséget figyelembe véve is kissé a fiókok felé billen a mérleg nyelve."

Szerintem ez nem csoda, hisz... mi a bank létének értelme... ad kamatot, azt ma már el lehet felejteni, a bank értelme az, hogy ott biztonságban van a pénzünk, ha viszont mindent digitálissá tesznek, akkor az azt jelenti, hogy egy sérülékeny rendszerre bízzunk a vagyonunk, ami pont az ellentetje amiért a bankok vannak.

De akkor most térjünk vissza a friss kutatásunkhoz és próbáljunk figyelni nagyon a szövegre...

"míg két éve a banki lakossági ügyfelek több mint fele csak tradícionális csatornákat (fiók, ATM, call center) használt, addig ma ez már csak 19 százalékukra jellemző."

Vagyis, arról van szó, hogy jelenleg is az emberek csak részben használnak digitális megoldásokat. És ha ehhez hozzávesszük a tényt, hogy bankárok sírnak, hogy igazából a készpénzállomány nől és nem használják a digitális"megoldásaikat" az emberek, akkor ez valahogy úgy létezhet így együtt, hogy... belevették ebbe a számba, ha valaki mondjuk csak egyszer kipróbálta a dolgot, vagy bár vásárol pl. digitálisan, de az összeg törpe ahhoz képest ahogy minden mást csinál stb. vagyis... a szép számok mögött nincs igazi tartalom.

És azon is elgondolkoztam, hogy velem vajon, hogy is történt mindez...

Saját story time!

Szóval van egy bankszámlám amit csak azért nyitottam, hogy kontrollált módon tudjak vásárolni a neten... Most lehet, hogy egyeseket sokkoltam, hogy én ilyeneket csinálok, pedig pár csatornán, lehet itt is, kifejtettem már a véleményem...

Én nem azt akarom, hogy az emberek egyáltalán ne használják a technológiát, hanem, hogy pl. ismerjük fel, hogy fontos dolgokat nem szabad netrekötött rendszerekre bízni, mert... ez tény... nem tudjuk megvédeni ezeket a rendszereket, vagyis amibe megyünk, hogy minden legyen neten, egy öngyilkosság. A digitális bankolást illetően meg lehet oldani, hogy túl nagy kárt ne okozhasson. Van külön számla amin intézem, ami ráadásul le is van korlátozva, pl. hogy egy nap max. mennyi pénz mehet át rajta.

Igazából ez a számla csak arra van használva, hogy pl. az online játékhoz amire rászoktam sajnos, vagy nem sajnos újra és újra tudjak vásárolni, vagy mondjuk családnak venni ajándékot, amit másként nem lehet máshogy.

Normálisan úgy néz ki a dolog, hogy mondjuk három havonta egyszer be kellett menni a bankhoz, hogy feltöltsem a pénzt és akkor kezdődjön is a saját story...

Szóval nagyon ritkán bementem a bankba, ahol sor várt rám... de engem nem érintett, mert mindig előrevettek, tehát az egész bankos ügyet kevesebb mint 5 perc alatt el tudtam intézni. Aztán jött egy innováció... a bankautómata ahol be is fizetheted a pénzt. És ezután amikor mentem a bankba mondták, hogy befizethetem a pénzt automatán, én mondtam, hogy nem, kösz, mire megcsináltak mindent ahogy eddig.

De aztán más lett a világ...

Egy speciális időszak kezdődött, amikor ezt a számlát sokkal sűrübben használtam, de mivel ezt nem láthattam előre, sűrűbben kellett bejárnom a bankba mondjuk kéthetente, ami már elég arra, hogy egy banki ügyintéző emléket hozzon létre rólad és én is emlékeztem rá.

Tehát volt ez a harmincas csajszi, aki megkérdezte, mit szeretnék intézni, mondtam, pénzt fizetnék be, mire ő kapásból tájékoztatott, hogy intézhetem a bankautomatájukon át, mire mondtam, hogy kösz nem... És minden ment szokásosan.

Viszont jönnöm kellett megint és rögtön tájékoztatva lettem a lehetőségről, hogy bizony bankautomatán át is befizethetem a pénzt, menjek inkább oda át, az mennyivel jobb... de kösz, nem.

Egyébként nemcsak ennél a csajnál, hanem más alkalmazottnál is láttam, hogy igazi, lelkes beleéléssel dolgozik azon, hogy... megszüntesse a saját pozicióját... ami után ugyebár könnyen lehet kirúgnák.

Na mindegy, jött a következő alkalom, ahol már mosolyogva mondta el újra, hogy micsoda lehetőségem van nekem itt befizetni az automatánál, de már ott volt a szemében, hogy tudja, hogy ezt feleslegesen mondja el, de... mikor megkapta a szokásos választ tőlem, már kaptam egy "shame on you" női pillantást.

Aztán jött a következő alkalom, ahol miután jeleztem szándékomat, hogy be akarok fizetni pénzt, megint csak rögtön kaptam a tájékoztatást arról, hogy befizethetem ám az automatánánál is, mintha a memoriám csak egy aranyhalé lenne, de persze most nem érte be annyival, hogy testbeszédével jelezte nekem, hogy "szégyeljem magam, aláírás: a női érzület", hanem jelezte, hogy talán akkor a fára is vissza szeretnék mászni? De ezt nagyon rosszkor tette ugyanis előző nap éppen összeomlott a rendszerük és én végre egy nagyobb összeget akartam befizetni és mondtam, hogy nem akarok szívni, hogy ennyi pénzt veszítsek el. Mire mondta, hogy az összeomlás az ilyen kozponti dolog volt, ettől még az itteni automatát nyugodtan használhatom, mire megmutattam neki az aznap reggeli cikket, miszerint az összeomlás reggelre kiterjedt és bizony nem működik az automatájuk se. Mire ezt leellenőriztette és kiderült, hogy tényleg nem, tehát ismét egy megnyert csata, befizethettem úgy mint "régen", mint amikor még a fán éltünk.

De aztán csapdába estem...jött egy vészhelyzet, kiderült, hogy elfelejtkeztem egy befizetésről, aminek határideje van, súlyos retorziókkal és volt egy órám még hátra és nem volt más megoldás minthogy használjam ezt a számlát. Először befizetni, aztán átutaltatni a pénzt.

Gyorsan megyek és még időben voltam.

Odamentem a szokásos ügyintézőmhöz és mondtam, hogy nagyon sűrgős az ügyem, először is... be kéne fizetnem ezt a nagyobb összeget, amit nem akarok automatán intézni. És akkor ott volt a mosoly a szemében, hogy "Ez az! Most elkaptalak" És láttam rajta, hogy biztos benne, hogy ezúttal el fogja venni a pénzbefizető-is-automata szüzességemet. Közölte velem, hogy megérti, hogy sürgős az ügyem, de az a helyzet, hogy koronavírus miatt új szabályok vannak és rövidítették az időt amikor a bankba az ősrégi módszer szerint fizethetem be a pénzt, vagyis igazából csak az automata maradt mint módszer... és ugye az ügyem sürgős, tehát az én érdekem, hogy megtörténjen végre a "dolog" és láttam szemében az örömöt, hogy "beavathat". Mondtam neki, hogy ez egy nagy összeg lenne, eleve másnak utalnám, és tudom, hogy igazából meg tudná csinálni, ahogy eddig, tehát, most nem akarok kísérletezni, meg teginap láttam, hogy nem működik az automata, de nem, felpattant a székéből, hogy jön és megmutatja hogyan kell csinálni, nincs vita... Hát jó.

Oda is adtam a kártyát, hogy akkor csinálja ő... hát jó. De aztán kiderült, hogy az automata nem lehet opció, ugyanis egy olyan hibája lett, hogy hogyha több mint egy papírpénzt raksz bele, akkor nem tud a dologgal mit kezdeni, úgyhogy talán 4 igencsak fárasztó nekifutás után - amit még az ajtóban álló madárijesztő bölcsessége is megtámogatott, sikertelenül-belátta, hogy ez nem megy, tehát... huzzak el innen. Mire megmondtam, hogy bocs, de te is tudod, én is tudom, hogyha akarod meg tudod csinálni nekem a befizetést és ez sürgős és nem örült, de megcsinálta... De jött az újabb akadály, amire persze van digitális megoldásuk.

Közölte velem, hogy nem akarja átutalni a pénzt, mert azzal nekem rosszat tenne, hisz ha gépen keresztül megy az utalás akkor nekem ingyen lenne, tehát szépen menjek és intézzem úgy. De mondtam neki, hogy mint már mondtam... sűrgős és sokkal rosszabb ér, ha nem megy át a pénz most, minthogy vesztek pár tíz forintot.

Mire... megismélte a dolgot, mire én is és akkor mondta, hogy hát jó és elővett egy papírt amire felírta, hogy azért hogy azt válaszottam, hogy nála utalom a pénzt mennyi mindent számolnak fel nekem. Volt tán négy tétel is és amikor odacsúsztatta a papírt nekem, megint megkaptam a szemén át... "Shame on you!"

Victory was there, but the power of the "inevitable future" could not be undone. It was in this moment, when all hope had faded.

Szóval amint láthatod a felmérésekből, akadtak jópáran, akik ellenálltak. Az emberek szövetsége az "elkerülhetelen jövő" ellen vonult, és a Végzet hegyének lejtőin küzdöttek a választás szabadságáért. Úgy tünt közel van a győzelem. De az "elkerülhetetlen jövő" hatalmát nem lehetett megsemmisíteni.

Amikor legközelebb mentem a madárijesztő megállított az ajtónál, hogy elkéstem, zárnak... pedig hagyományosan még időben voltam és volt két ember bent ügyintézni, de mondta, hogy amit én akarok intézni azt nem lehet... vagyis olyan időpontban lehet csak, amikor mindenki a munkahelyén van... Ügyes.

Amikor pedig ezután mentem, már senki se mehetett be. Vagyis... csak egy út maradt számomra... a... bankjegybefizető-is-automata.

És... megtörtént. És megtörtént később is újra és újra.

És rá kellett jönnöm... ez is opció... vagy hát... mostmár csak ez volt az opció.

És milyen volt? Hát amikor működik még el is fogadható, de igazából az esetek 50%-ban nem lehetett befizetni amikor akartam. És most biztos azt gondolod... túlzok, de nem. Baromi sokszor nem működött a cucc.

Tehát "megvoltam" a digitális innovációjuknak és nálam is behúzhattak a strigulát... épp csak annyi kellett hozzá, hogy ne legyen semmi más opcióm. Hurrá.

És ha visszatérünk a friss kutatásunkhoz kiderül, hogy bizony ez a bank nem volt egyedül amikor az opciók megszüntetéséről volt szó... pedig tudják, hogy az emberek nem kérnének ebből:

"A koronavírus átalakította a bankolást és felgyorsította a fejlesztéseket: a bankok 60%-a zárt be fiókokat vagy szűkítette azok nyitvatartási idejét, a megvizsgált bankok 11%-a felszámolt bizonyos számlanyitási lehetőségeket, 6%-a pedig felfüggesztette új ügyfelek számára a számlanyitást, vagy korlátozta egyes termékei hozzáférhetőségét"

Figyeljétek csak... a vírus felgyorsította a "fejlesztéseket"... úgy mint bezárások, ügyintézés lehetőségének időszűkítése, nyitvatartás idejének megnyirbálása, lehetőségek elvétele. Ez... "fejlesztés".

Magyarán amit elértek azt erőszakkal érték el, és talán amikor valamennyire visszacsinálták... az emberek inkább visszatértek a "régihez".

Amúgy a cikkban van még érdekes adat bőven és megtudhatjuk, hogy milyen sz@rok is a magyar bankok... is, hisz olyan "apróságot" mint jelzáloghitel még nem tudsz felvenni egy okostelefonon át.

" Ez egyébként világszerte hasonlóan működik, még a digitális bajnokoknak is csupán a 15 százaléka biztosít végig online jelzáloghitelezési folyamatot – emelte ki Schenk Tamás, a Deloitte Digital partnere"

Végülis miért kéne aggódni, épp csak sokak életének legnagyobb pénzügyi döntéséről van szó, minek akarjuk ezt biztonságban intézni, meg pl. miért akarjuk, hogy ott legyen valami banki szakértő, akitől kérdezhetünk is az ügyben? Legyen inkább valami egykoppintásos sz@rság ez is.

Végül zárjuk a banki részt egy friss hírrel, ami mutatja, hogy milyen klassz is, ha a bankod digitális:

"Üzemzavar a CIB Bank informatikai rendszerében"

"A hvg.hu délelőtti, felhasználói panaszokra alapozó tudósítása után a napi.hu is felhívta a figyelmet arra, hogy gondok vannak a CIB Bank rendszerével, sokan nem férnek hozzá a pénzükhöz, nem tudnak utalást indítani stb."

"A hitelintézet a Napi.hu kérdésére válaszolva közölte: a probléma elhárítása folyamatban van, azt azonban nem tudták megmondani, mikorra javul meg a rendszer."

Azt hitted, hogy ennyi szöveg után már túl vagy a bullshit nagy részén? Hát nem, a bullshit maraton még csak most kezdődött szinte.

Nézd mit készítettem neked, kedves olvasóm... Ez a bullshit nedű formátumú, igazi klasszikus ízekkel. Legyetek igényesek kedves olvasóim!  Vessetek egy pillantást a cikkben lévő bullshitre, szimatoljanak bele, pörgessétek meg és szagoljatok bele újra. Aztán emeljétek a poharat az ajkatokhoz, vegyetek a szátokba egy kortyot, és tartsák bent – nem kell 9 másodpercig, de tartsátok bent, forgassátok körbe a szájatokban, vegyetek rá egy kis levegőt, ízlelgessétek meg rendesen. Amikor mindezt megtettétek, akkor lehet csak lenyelni! És ezt a műveletsort ismételjék meg újra és újra! Ez egy fantasztikus, klasszikusokat is tartalmazó bullshit, friss évjárat amelyet még jobbá varázsol a figyelmes vizsgálódás, ugyanis kiderült, hogy a háttérben, titkosan, ott bujkál a kis szívünkcsücske felhőcskénk, mondhatni mint hab a bullshitten... ami szintén bullshitből van.

Egy új klasszikus születésének lehetünk tanui és ennek jele, hogy idegen szóval elneveznek egy dolgot amit amúgy magyarul is ki lehetne fejezni és egy mondattal megérthető lenne az egész, hogy miről van szó, de akkor hova tünne a varázs? Ajkunkhoz emeljük a poharat, tartamát a szánkba töltjük és lenyeljük: be a szánkba, át a nyelvünkön, aztán le a gégén, és ennyi?! A bullshitet, azt a nedűt, amelynek elkészítése kemény munka volt?!  Hónapok, évek buzzwordje helyett egy másodperc alatt túl lennénk a misztikán? Igazságos ez? Tisztességes hozzáállás ez? Nem! Törődjünk a bullshittel, nem csak azért mert elkészítése rengeteg erőfeszítésbe kerül - egy egyszerű dolog bonyolultnak tüntetése nagyon kemény munka - hanem a pénz miatt is amelyet kiadunk érte.

Figyelem, íme az új, nagy szónak a leleplezése a címben:

"Mi az a dematerializált iroda?"

" A Ericsson legújabb kutatása azt mutatja be, hogy a szellemi munkát végzők hogyan látják saját munkájukat, és milyen elvárásaik vannak jövőbeni munkahelyükkel szemben. Felsejlik a dematerializált iroda képe."

HuHuhUUUU!

"Képzeljük el, hogy 2030-ra teljesen elfogadottá válik, hogy az emberek kizárólag a virtuális térben dolgoznak és találkoznak egymással, anélkül, hogy elmennének otthonról. Ez a forgatókönyv a képzelet szüleményének tűnt volna egy évvel ezelőtt. A koronavírus világjárvánnyá válása óta azonban a kizárólag otthonról történő munkavégzés és kapcsolattartás már nem pusztán elméleti feltevés."

Remek, vagyis képzeljük el, hogy cégek minden fontos adata át fog menni a neten... amin keresztül majd ellopják. Sőt képzeljük el, hogy a munkatársak kizárólag virtuális térben dolgoznak és találkoznak egymással, vagyis... mindez egy felhőben lesz, vagyis majd egy hackertámadás elég lesz cégek tízezreinek szellemi kirablásához... Ja ezt csak én teszem hozzá, mert természetesen a cikkben biztonsági problémák fel se vetődnek, minden awesome, minden fantasztikus.

Itt is megkapjuk a szokásos címkét, amiből még inkább "illatosabb" lesz számomra ez a cikk:

"mit várnak el az ún. early adopter, azaz az újdonságokat leggyorsabban átvevő szellemi dolgozók a jövő munkahelyeitől."

Van itt még ám olyan is, hogy "érzékek internete"... nem nyel izlel, ha komolyan akar szenvedni:

"A mostani jelentés a tavalyi „Érzékek internete” című ConsumerLab tanulmány folytatásának tekinthető, amely azt vizsgálta, hogy a fogyasztók mindennapi életére milyen hatással lehet a képernyő alapú internetes kapcsolattartásról történő áttérés az összes érzékszervet használó, immerzív virtuális valóságra. A mostani jelentés ennek az irodai vetületével foglalkozik, megvizsgálva, hogy a mesterséges intelligencia (AI), a kiterjesztett és virtuális valóság (AR/VR) és az 5G valamint automatizálás által lehetővé tett „érzékek internete” milyen változásokat hoz a szellemi, irodai dolgozók mindennapi életében."

Mivel a felcsőcske bújik meg a háttérben el kell mondani, hogy többé nincs visszaút... még ha van is. Pl. az ismeretségi körömben a főnök amint tudott egyből visszatért a régi módszerekre a home officeból, aztán mivel lett náluk koronavírusos, egyáltalán nem örülve, visszatért az online iroda még két hétig, de aztán ennyi, minden megy mint régen... ennyi volt a vírushatás.

"a válaszadók közel 60 százaléka szerint visszavonhatatlanul emelkedni fog az online meetingek gyakorisága és elterjedtsége, és olyan eszközökre tartanak igényt, amelyek jobban segítik a távmunkát"

"a válaszadók fele olyan digitális munkaállomást szeretne, amelynek segítségével bárhonnan dolgozhat, és minden érzékével jelen lehet a virtuális munkahelyén"

Oké... ezt simán nem hiszem el... bocs.

Ahogy ezt se:

"a válaszadók 77 százaléka szerint az „érzékek internete” fenntarthatóbbá tenné társaságuk működését"

Ja és ezt se:

"a felsővezetők 73 százaléka szerint a céges menzán az ételek digitálisan feljavíthatók, módosíthatók lesznek bármilyen ízűre 2030-ra"

Azért remélem méltányoljátok ezt az igazán különleges nedüformátumú bullshitet, ami a bullshietek klasszikus kvalitásai mellett igazi újdonságokat is felmutat.

Vedd a szábda, tartsd bent és élvezd a fájdalmat ami áthat amikor az agyad felkiállt, hogy mi juttattál be hozzá:

"noha a válaszadók 66 százaléka gondolja úgy, hogy 2030-ban a technológia már lehetővé teszi majd számukra, hogy érzékeljék, ha egy kollégájuk ingerült, ez azt is jelenti, hogy munkaadójuk is érzékelni tudja, ha ők maguk ingerültek"

"A járvány hatására a szellemi munkát végzők elképzelései radikális mértékben megváltoztak a jövő digitális irodáival kapcsolatban. Az irodai munka sosem lesz már ugyanaz, mint a járvány előtti időkben. A dolgozók több időt fognak táv- és digitális munkával tölteni, és ezért olyan ütemű fejlődés és igény várható a jövőbeli technológiák iránt, ami akár csak egy évvel ezelőtt is elképzelhetetlen lett volna."

Erre meg megint lásd a valóságból vett példámat, hogy de, bizony visszatértek simán a régi módba az ismerősömnél, pedig lett náluk több vírusos ember is.

Hogy mi kedves olvasom, azt mondod, hogy köszönöd, ennyi elég volt, úgy érzed a fejedbe áll ez a sok nedü?

Dehát még nincs vége, illik maradni végig.

De levezetésképpen egy egyszerűen emészthető dolgot szolgálok fel... neve: igazság. Nem bullshit, bullshitnek  annyi köze van hozzá, hogy korrigálja azt.

"Van, ahol szinte egyáltalán nem hoz előrelépést az 5G"

Vagyis a mittudom én... 50-szer gyorsabb lesz a net meg ilyesmi, lecsökken... nullára, vagy minuszra?

De igazából már aki figyelmes tudhatná... az 5G neked mint áltlagos magánember most még semmiféleképpen se kívánatos.

Azért mert drága és nincs amid kihasználná reálisan azt amire képes. Az 5G az ipar 4.0-hoz kell, meg önvezetőautókhoz ( most megkíméllek attól, hogy elmondjam, hogy ezek miért zsákutcák amúgy.), hétköznapi felhasználóknak nem.

"Papíron elképesztő fejlődést ígér az 5G, a gyakorlatban viszont nem váltja be a reményeket, sőt, sokszor gyorsabbak a fejlett 4G-s hálózatok."

Üdv a jövőben, ami már jelen van.

"A csapból is az 5G folyik, sok gyártó ettől várja a fellendülést és a jövőt, miközben a termékek árait a drágább alkatrészek és fejlesztések miatt még tovább emelték. Sajnos azonban majdnem minden tesztben elhangzik, hogy az 5G nem igazán terjedt el, ráadásul még a nagyvárosokban is csak egy-egy utcasarkon tud remek sebességeket produkálni, de elég egyet odébb lépni, máris oda az egész."

"Az 5G tehát papíron elképesztő fejlődéseket ígér, de a gyakorlatban a fejlettebb 4G-s hálózatokhoz képest már nem is olyan észrevehető az előrelépés."

Ugye így már nem is izgulsz úgy a választás miatt... ugyanis a belső működésed köti le minden figyelmedet... irány a klotyó.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr6116272716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madarász Henrik 2020.11.04. 16:03:37

Érdekes történet. Nem tudsz másik bankhoz menni ? ezek nem normálisak, ahogy zaklatnak.

GABOR2 2020.11.05. 14:13:37

@Madarász Henrik: A bankot amiről szó van csak netes vásárláshoz használom, "normál üzemmódban" csak pár havonta megyek oda, tehát ennyi kellemetlenséget elviselek... Meg mostmár használhatom a pénzbefizető-is-autómatát... ha épp működik.
süti beállítások módosítása