Már írtam korábban a Google Stadia-ról.
Ez a Google megoldása, hogy egy csapásra három dolgot megoldjon:
1. Felhőben játsz a játékkal és ezért állandóan, havonta fizess egy bizonyos összeget.
Azt mondják, hogy a felhő azért jó a felhasználónak, mert így havonta csak egy kis összeget kell fizetnie, ahelyett, hogy egybe kifezetne egy nagyott. De álljon már meg a menet... a techcégek nem akarnak kevesebb profiot, és itt jön a Google Stadia "zsenialitása":
2. Annak ellenére, hogy fizetsz havonta egy fix összeget nekik még... ki kell fizetned a játékok teljes árát.
ÉS!!!!!:
3. Mindezek ellenére a játék nem lesz a "ied semmilyen értelemben. És pl. nem teheted meg, hogy másodlagos piacon elad a játékot ami nem kell.
ÉS!!!!:
A kérdésre, hogy mi lesz a játékokkal és pénzeddel, ha a projekt, mint ahogy korábban már sok más Google projekt csődbemegy, egy gyúnyolódást adtak, hogy ma már minden a felhőben van és őskori aki ettől fél, és nem fognak csődbemenni, hisz ők a Google.
Magyarán valószínű semmid se lenne ebben az esetben.
De a felhős játékokkal nem csak ez a baj, hanem, hogy mindig lesz egy hátránya is... mindig lesz lag, hisz a világ másik végig megy az infó amit küld a platformod, míg normál esetbe csak a gépedig kell eljutnia. Nos... merészet mondtak a Stadia emberei...
NEM LESZ LAG, SŐT NEGATÍV LAG LESZ
Negatív lag pedig lehetetlen. Akkor mi ez az egész bullshit?
Nos... Figyelem... A felhős játék majd kitalálja, hogy mit akarnál csinálni és nem kell hozzá, hogy bejöjjön tőled a jel... magyarán játszik helyett a felhős AI, aztán ha rosszul tippelt... leszarják.
"Túltolhatja a biciklit a Google Stadia"
"Érdekes módon redukálná nullára a bemeneti késleltetést."
"Mostanra valószínűleg sokaknak feltűnt, hogy a nagy techcégek rögeszméje szerint ők mindig mindent jobban tudnak a felhasználóiknál. A Google ezt új szintre emelné a számítógépes játékok streamelésére kitalált, a belátható jövőben elérhetővé váló Stadia szolgáltatásában: a cég mérnöki feladatokat végző részlegének alelnöke szerint egy-két éven belül kisebb lesz a felhőből streamelt játékok esetén a bemeneti késleltetés (input lag), mint a helyi gamer PC-n futtatott játékoknál."
Nem kell rakétatudósnak lenni ahhoz, hogy ez az állítás konkrétan fizikai képtelenségnek tűnjön, de Madj Bakar szerencsére kifejtette az elképzelést: a Stadia gépi tanulással megpróbálja majd kitalálni, hogy milyen gombot kíván következőre megnyomni a játékos, és előre megnyomja helyette.
A Google gyakorlatilag rá akarja bízni a Stadiára a játékok irányítását, a gamerek által ténylegesen megnyomott gomboknak pedig jobbára annyi jelentőségük volna, hogy tanítanák a játékosok viselkedését megtippelő rendszert.
Nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogy ha valaha tényleg elérhetővé is válik a Stadiában ez a megoldás, akkor mennyire fog jól működni, különösen a rendkívül gyors, vagy széles spektrumon mozgó reakciókat igénylő játékokban. Ilyenek például az online lövöldék, a sokféle kombót használó verekedős játékok, vagy éppen a Souls-szerű, a gamerek képességeit folyamatosan a végletekig próbára tevő címek.
Ha valaki szeretne úgy játszani, hogy igazából nem is ő játszik, és elszenvedi ezt sok egyéb hátrányt is, az hamarosan megteheti:
"Novemberben indul a Google videojátékos okossága, amelyhez csak internet kell"