Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

Féléves felhő jelentés - 2019. első félév - 3

2019. július 09. - GABOR2

A hagyományosan az egyik legfontosabb része a jelentésnek ma már korántsem olyan hasznos mint régebben. Hogy miért, már leírtam az első részben.

Az Intel nagy terveket szőt és "uralni akarta idén az adatközpontokat". Lássuk hogy ment nekik.

"Így uralná idén az adatközpontokat az Intel"

"Bemutatta a következő nagyjából egy évre szánt új adatközpontos termékeit az Intel. A chiptervező többek között a frissített, Cascade Lake kódnevű Xeonokról, az azokhoz társítható nem felejtő Optane DIMM memóriamodulokról, új FPGA-król, illetve hálózati vezérlőkről beszélt dedikált rendezvényén."

Legalább gondoltak a processzoros sebezhetőségekre is. Persze azokból mindig jön új, de mégis.

" A kép azonban máris változhat a Spectre sebezhetőségek esetében, az új Xeonok ugyanis több rést is hardveres javítással kezelnek. Az Anandtech információi szerint a Spectre 2, 3, 3a, 4, illetve 5 (vagy L1TF) biztonsági hibákra kínál gyógyírt a Cascade Lake, melynek hála az új szerverprocesszorok már bármilyen szoftveres patch nélkül is immunisak a felsorolt sebezhetőségekkel szemben, miközben a végrehajtás tempója csupán elhanyagolható mértékben csökkent."

Vajon számszerűen mennyi az a elhanyagolható csökkenés? Nem derül ki.

Nos, később mikor közzétette a cég a negyedéves számait a befektetők menekülőre fogták. Az adatközpontok kifogtak rajtuk, mégse jött össze az uralom.

"Szárnyalt a Ford, zuhant az Intel"

"Nagyot, több mint 10%-ot zuhant viszont az Intel árfolyama az követően, hogy közzétette első negyedéves gyorsjelentését. A társaság az elemzői várakozásoktól elmaradó számokat közölt az adatközpont üzletágában és a menedzsment csökkentette az idei évre vonatkozó bevételprognózisát is."

Twitternek se megy a szekér. Mondjuk úgy elég nehéz is, hogy szinte mindenért bannolsz akárkit, még balosokat is, akikre visszaüt a cenzúra imádatuk.

"Nagyot esett a Twitter felhasználószáma"

Megintcsak azt látjuk, hogy bár a befeketőknek be kéne számolni a rossz dolgokról is, a cég mégis úgy dönt, hogy majd nem teszi:

"A következő pénzügyi negyedévtől kezdve már nem is osztja meg a Twitter a havi aktív felhasználószámot, mivel az folyamatos csökkenést mutatott az elmúlt negyedévekben."

"Az aktív felhasználószámban viszont egyáltalán nem remekelt a cég, ugyanis havi 9 millióval használják kevesebben a közösségi oldalt mint egy évvel ezelőtt. Ebből 2 milliót az amerikai felhasználók tesznek ki, azaz 68 millió helyett már csak 66 millióan szokták havi rendszerességgel megnyitni az oldalt. "

Megintcsak... ezt nem kis részben magának, a cenzúrázásának köszönheti.

"A nemzetközi felhasználószám pedig 262 millióról 255 millióra esett egy év alatt. Mindez azt is jelenti, hogy 2018-ban folyamatosan egyre csak esett a havi aktív felhasználói bázis, és az elmúlt két évben soha nem használták még ilyen kevesen (összesen 321 millióan) a szolgáltatást. Úgyhogy a Twitter úgy döntött, a következő pénzügyi negyedéves jelentésben már nem fogja megosztani a havi felhasználószámot, hogy azt ne lehessen közvetlenül más közösségi oldalakkal összehasonlítani."

A felhővel is ez a helyzet... a negyedéves jelentések egyre kevésbé mutatják az igazi képet, így vagy úgy.

Ismét egy példa, hogy a rosszat mutató adatot kiveszik és egy jobbat raknak helyébe:

"Mindenesetre a vállalat a havi aktivitás helyett a napi aktív felhasználószámot fogja megosztani a következő negyedévtől (eddig csak a százalékos változást árulta el), amely valamivel jobb képet mutat, de közel sem tökéleteset."

Pénzügyi következmény:

"A befektetők azonban a törekvéseket most kevésbé értékelték, miközben a havi felhasználószám elég drasztikusan esett és a napi aktivitás sem mutat túl jól a konkurenciához viszonyítva. A részvényárfolyam ennek megfelelően 10 százalékot esett a kereskedés zárása utáni órákban."

Menjünk tovább:

"Már a stagnáló felhasználószámot is értékelik a Snap befektetői"

"A vártnál magasabb bevétel és stagnáló felhasználószám jellemzi a Snap 2018-as negyedik pénzügyi negyedévét, de a befektetők már ezt az eredményt is pozitívan fogadták."

"Sikerült végre az elemzők elvárásait túlteljesítő eredményeket felmutatni a Snapchat anyacégének a 2018-as negyedik negyedévben, amelynek a hírére a részvényárfolyam több mint 20 százalékot ugrott a kereskedés utáni órákban - igaz, mindössze 7 dollárról indult. A vállalat bevétele 36 százalékkal 390 millió dollárra emelkedett az előző év azonos negyedévéhez képest, amelyből 269 millió dollárt hozott Észak-Amerika és 62 millió dollárt Európa, míg a többit az egyéb régiók pótoltak ki. A nettó veszteség pedig 158 millió dollárral lett kevesebb, azaz jelenleg 192 millió dolláron áll, ami szintén fejlődésnek tekinthető."

"A régiós bontás szerint Észak-Amerikában (79 millió felhasználó) és Európában (60 millió felhasználó) is 1-1 százalékkal esett a felhasználók száma, viszont "a világ többi" részén 1 százalékot emelkedett 47 millióra. A Snap szöveges indoklása szerint a nemzetközi piacon is egyre sikeresebb a terjeszkedés (bár ezt az adatok csak részben támasztják alá), például a cég terjeszkedett Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban, Indiában és a Közel-Keleten. A növekedést legfőképp az utóbbi két területen tetten érhető, ahol egyébként a terjeszkedést a lokális, kulturálisan releváns tartalmakat létrehozó partnerek segítették a jelentés alapján."

"A helyzetet nem segíti elő, hogy januárban a pénzügyi igazgató már bejelentette a távozását, így összességében az elmúlt két évben már 20 fontosabb vezető távozott a cégtől."

"Ennek ellenére a befektetők értékelték a mostani bevételnövekedést és a csökkenés helyett csak stagnáló felhasználószámot."

A helyzet annyira nem bíztató:

"Sorban távoznak a Snaptől az igazgatók"

"Nem csak, hogy nem sikerül egyenesbe kerülnie a Snapchatről ismert cégnek, de a jelek szerint már az igazgatósági tagok sem bíznak benne. Az Amazontól igazolt pénzügyi igazgató egy évig sem maradt."

"Összesen 14 százalékot esett a részvényárfolyam, miután a Snap pénzügyi igazgatója, Tim Stone is bejelentette a távozását. A vállalat Amazontól igazolt pénzügyi igazgatója nagyjából 8 hónapot töltött a vállalatnál, mielőtt a távozás mellett döntött. Igaz, a tőzsdefelügyeletnek küldött jelentésben is szerepel, hogy a búcsút nem valamilyen nézeteltérés okozza, Stone segédkezik még az utódja megtalálásában és marad legalább a következő havi pénzügyi negyedéves jelentés megjelenéséig, de mindez kicsit sem nyugtatta meg a befektetőket."

"Egyelőre a nyereség továbbra sincs kilátásban, bár a Stone távozását is közlő jelentésben a vállalat megemlítette, hogy legalább a bevétel az előzetes várakozásoknak megfelelően alakul, és a korábban közölt 355-380 millió dollárból inkább a magasabb összeg felé hajlik majd a mérleg nyelve. A részvényárfolyam viszont Stone közreműködésével sem ívelt felfelé, csak az utóbbi hat hónapban nagyjából 50 százalékot esett, és a pénzügyes távozásának hírére még tovább zuhant. "

Jöjjön egy szereplő akinél minden rendben... legalábbis látszólag, mert úgy manipulálja ma már az adatokat, hogy nem lehet tudni mi az igazság.

"A Microsoft is érzi az Intel ellátási problémáját"

A Microsoft megintcsak azt játsza, hogy példaul ami jó számokkal jön, az felhőnek számít, ami nem jó számokkal, az nem. Mert például a konzumer Office ( a felhős Office is ) stagnált, így nem számít a felhő közé idén.

" Jobban is sikerülhetett volna az alapvetően igen egészséges növekedéssel kecsegtető év vége a Microsoftnál. Miközben a (felhős) szolgáltatásokból és a hardveres értékesítésekből származó forgalom tovább nőtt, a Windows értékesítése csökkent, a konzumer Office pedig stagnált. A redmondi vállalat szerint a jelenség okát elsősorban az Intelnél kell keresni, melynek ellátási problémái miatt kevesebb PC, így pedig kevesebb licenc találhatott gazdára."

"Az Intelligent Cloud szegmens gyarapodását semmi sem zavarta meg, legalábbis erről árulkodik az a 20 százalékos gyarapodás, amely 9,4 milliárd dollárra tolta fel az üzletág forgalmát. Az üzemi eredmény 3,28 milliárdon állt meg, ami közel 16 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőtti összeget. A növekedés oroszlánrésze továbbra is az Azure-nek köszönhető. A felhős rendszer még mindig hihetetlen növekedéseket produkál, most épp 76 százalékot nőtt - ez annak fényében komoly fegyvertény, hogy már tavaly sem jelképes összegről beszéltünk. A Microsoft-kliensek szépen ráharaptak a megoldásra, úgy tűnik továbbra is rohamosan növekszik ez a szegmens."

A klasszikus szerveres licencek ennél lényegesen szerényebb, 6 százalékos növekedést produkáltak. Ez részben magyarázható azzal, hogy a cég értékesítői hálózata egyként állt rá az Azure-re, a hagyományos termékek mögött így kevesebb ösztönző maradt."

Ez a felhős rész... aztán most jön a nem felhős rész... ami igazából felhő.

"A Productivity and Business Processes szegmens egy fokkal szerényebb, 13 százalékos javulást produkált, így 10,1 milliárd dolláron állt meg a bevétel."

"A kereskedelmi (céges) Office-bevétel 11 százalékkal nőtt, ebből az Office 365-ös előfizetések bevétele 34 százalékos növekedéssel tűnt ki. Ahhoz mérten, hogy egy stabil, megállapodott termékcsaládról van szó, ez a gyarapodás kifejezetten erősnek számít. "

Ahol elvileg szép az eredmény, ott van részletes adat, hogy ennyi a felhős rész, annyi a nem felhős rész. Aztán jön a nem szép adat és ezt már nem tudhatjuk. Ráadásul megintcsak láthatjuk... Office 365-ről van szó, de mégis ez nem tartozik a felhős részbe.

"A konzumer Office már közel sem szerepelt ilyen jól, az irodai szoftverre mindössze 1 százalékkal nőtt a kereslet, amely gyakorlatilag stagnálást jelent."

"A továbbiakról a Microsoft csak néhány részletet árult el: A konzumer Office 365 előfizetések (tehát felhasználók) száma már eléri a 33 milliót."

Százalékos növekedési adat viszont nincs.

Ráadásul ha rákattintasz a konkrét képre, ott megintcsak láthatod, hogy a cloud össze van mosva mással. Sőt meg is van "csillagozva", hogy azon kívül még két másik dolog is beletartozik ahhoz ami a rublikában van. Például non-GAAP CC növekedés.

Ez egy standarttól eltérő számviteli eljárás.

"Non-GAAP earnings are an alternative accounting method used to measure the earnings of a company,"

Még erről a dologról: "These pro forma figures, which exclude "one-time" transactions, can sometimes provide a more accurate measure of a company’s financial performance from direct business operations. However, investors need to be wary of a company's potential for misleading reporting that exclude items that have a negative effect on GAAP earnings, quarter after quarter."

Vagyis beleszámolják az egyszeri tételeket is például és figyelmeztetik a befektetőket, hogy ezzel a módszerrel könnyen lehet, hogy átverik őket.

Vagyis megintcsak nem tudjuk mi az igazság. Ami ebből az egészből lényeg, hogy talán 16 százalékkal nőt az üzemi eredmény, mert a többi szám bármennyire is szép, attól még lehet, hogy a költségek még nagyobbat nőttek. Az üzemi eredmény viszont felhasználóknak nem tetsző dolgokkal, pl. az árak emelésével is létrejöhetet, ami ebbe az irányba nyomta a felhasználókat. Ami volt is.   Nem is annyira nehéz 16 százalék üzemi eredményt javítani, ha ebből kb. 10 százalék sima plusz pénzbehajtás az egyik oldalon ami össze van mosva a clouddal és más irányból pedig a cloud felé "tereli" a drágulás miatt az embereket. 

"Microsoft raises prices on Office and server products by 10 percent"

Tehát a szép eredmények annyira nem is szépek, egyáltalán nem.

Mi a helyzet a Google-nál?

"Költségesek a Google fejlesztései"

"Ismét a részvényárfolyam csökkenésével reagált a tőzsde az Alaphabet legújabb pénzügyi negyedéves jelentésére, pedig magára a bevételre nem lehet panasz."

"Az egyéb tétek mellett megtalálhatóak még az egyéb bevételek, azaz a felhős szolgáltatásokból, a Google Play-ből és a hardverekből (például Google Home, Pixel telefonok) származó összegek is, amelyek 31 százalékkal 6,49 milliárd dollárra nőttek évről-évre."

Megintcsak azt gondolnád, ez nem is rossz, de aztán mint ahogy a cikk is folytatja, az egészben nem lehet megbízni egyáltalán:

"Ezen belül viszont egyáltalán nem lehet tudni az egyes területek teljesítményéről, ami szintén nem jelenthet megnyugtatást a befektetőknek. Az elemzői konferenciahíváson Ruth Porat ezúttal is jelentős költségeket említett az adatközpontokkal és a hardveres termékekkel, például a Nest termékcsalád fejlesztésével kapcsolatban."

Vagyis a felhő simán lehet, hogy nagyon veszteséges volt. Nem tudhatod, de alighanem igen, Ruth Porat szavai alapján.

Ráadásul bár a Google-é a harmadik legnagyobb bevételű felhő, de még így sem érzik, hogy dicsekedniük kellene vele, igazából nem is nagy szám:

"A Google Cloud bevételeit tekintve globálisan ugyan a harmadik helyen áll a piaci szegmensben, de messze lemaradt az Amazon és a Microsoft mögött."

A Facebooknak is ment a szekér, de semmi agyateldobó eredmény.

"Továbbra sem látszanak a botrányok a Facebook eredményein"

Viszont a Facebook is olyan, hogy írják, hogy ennyivel-annyivel nőttek, de hogy mi az igazság ebből az kérdés.

Ők maguk állították, hogy milliárdos nagyságban töröltek hamis profilokat, de még ezután is úgy sejtik, hogy százmilliós nagyságrendben van még hamis profil.

"Megdöbbentő számot közölt a Facebook: 2,19 milliárd kamu profilt töröltek 3 hónap alatt"

"A Facebook legfrissebb beszámolója szerint 2019 első negyedévében mintegy 2,19 milliárd hamis fiókot töröltek a közösségi oldalról, ami egy egészen elképesztő szám,"

"A cég szerint a havi felhasználók profiljának nagyjából 5 százaléka lehet nem valós. Alex Schultz, a Facebook Analytics alelnöke szerint a cél, hogy erre az 5 százalékra koncentráljanak.

Ez körülbelül 119 millió olyan kamu profilt jelent, amit folyamatosan használnak, és (még) nem tűnt fel a Facebooknak."

Ezeket mindig lehet használni úgy, hogy a jelentésnél igaziaknak mutatják be, vagyis megintcsak ott vagyunk, hogy itt van egy negyedéves jelentés és nem tudni, hogy igaz-e ami benne van.

"A közösségi óriás a tavaly szeptembertől decemberig terjedő negyedévben 16,9 milliárd dolláros bevételt szerzett, ami 30 százalékkal több a 2017-es azonos időszaknál - 6,88 milliárd dolláros nettó profit mellett. Továbbá a havi aktív felhasználók száma is nőtt, 9 százalékkal 2,32 milliárdra. A növekedés azonban mindkét részről lassulást mutat, hiszen a bevétel 2016-ról 2017-re még 47 százalékkal nőtt, a felhasználói bázis pedig 14 százalékkal."

Ráadásul ők speciális helyzetben vannak, mert a pénz a vállalatoktól jön reklámért és simán lehet, hogy a "botoknak" mutogatnak reklámot, amiért ugyanúgy fizetnek a Facebooknak.

Ráadásul a jövőben ezek se lesznek, mert a Facebook is úgy döntött, hogy a jövőben nem fogja ezeket az adatokat közülni:

"Úgyhogy a jövőben a cég inkább a szolgáltatás-család adataira szeretne fókuszálni, és kivezeti a negyedéves pénzügyi jelentésekből a csak a Facebook főalkalmazására vonatkozó felhasználói számadatokat."

Megintcsak... ami nem szép azt le kell rejteni, helyette be kell hozni valami szebbet:

"A döntés több szempontból is érthető, hiszen a cég kevésbé szeretné hangsúlyozni a Facebookon a csökkenő-stagnáló amerikai és európai felhasználói adatokat, amelynek egy része valószínűleg a fiatalok elpártolásából adódik. A fiatalok számára viszont a közösségi óriás más appokat kínál, amelyeknek növekedését jobban szeretné kiemelni"

Ami az Amazont illeti nem találtam friss adatot, ez talán azért is van, mert a feleségével osztozkodnak a vagyonukon.

Ami ez SAP-t illeti vérfrissítésnek nevezi, hogy kirúgott 4400 embert, hogy a felhős dolgokat még tovább erősíthessék.

"Vérfrissítés az SAP-nál: 4400 alkalmazottól válnak meg"

"Nagy átalakításra készül az SAP, a cég igyekszik felkészülni a következő évek kihívásaira, ezért alaposan átalakítaná az alkalmazotti gárda összetételét. "

Nagyon be vannak zsongva ezek a nagy techcégek, az átlag emberek viszont nem igazán osztoznak ebben. Mi lesz így a jövő?

"Elsősorban az idősebb dolgozóktól válnának meg, többek között a waldorfi cégközpontban élhetnek a dolgozók a hamarosan induló program nyújtotta lehetőségekkel, hiszen ott sokan dolgoznak az 1990-es évek óta, szakszervezeti képviselők szerint az 55 év feletti korosztályból sokan reménykednek abban, hogy nagyvonalú juttatásokkal nyugdíjba mehetnek."

"A cél egyébként nem az, hogy jóval kevesebben dolgozzanak a vállalatnál, hanem az, hogy a nagy növekedést nyújtó szegmensekben még növekedjen is a létszám, az SAP vezetése abból indul ki, hogy év végén a leépítések ellenére még többen dolgoznak majd a vállalatnál, mint most, mivel a hamarosan induló programmal párhuzamosan toborzást is indít az SAP."

A korábbi interjúból meg az látszik, hogy talán feladták a nagy felhős reményeket.

"Az is igaz azonban, hogy a vállalatok még mindig félnek az adataikat feltenni a felhőbe. Persze, ha valaki attól fél, hogy az adat fizikailag a vállalat falain kívülre kerül, nem lehet mit kezdeni."

És a végére egy szomorú című sztori:

"Egy szertefoszlott felhős álom"

"A felhőalapú számítástechnika alapvetően drága. Az Uber legnagyobb amerikai riválisának számító Lyft évente nagyjából 100 millió dollárt fizet az Amazonnak különféle felhős szolgáltatásokért."

"Az olykor rendkívül magas költségek felismerése egy kisebb mérvű visszarendeződést indíthat el a saját adatközpontok felé, de már magával hozván a felhő működési modellt. Ennél fontosabb, hogy ez a felismerés egy változást indít majd el a nagyvállalati informatikai és felhasználói körökben arról, ahogy számítástechnikai erőforrásokról gondolkodnak. Az IT valóban egy tömegáru, de tisztességes árcédulával."

Ó, vagyis miután a felhőnek hála majdnem csődbe megy a cég, ezután majd jobban figyel a gazdálkodására a számítástechnika területén is, WTF??!!!

"A problémára (mint az élet szinten minden kihívására) két válasz adódik: Vagy harcolsz ellene, vagy elfutsz előle – azaz visszaviszed a feladatot a saját adatközpontodba."

Hogy mi? Harcoljak ellene, úgy hogy benne maradok? Inkább ne menjünk bele és menjenek a felhős cégek csődbe, így nem kell harcolni.

Ha mélyebben utánna mész a sztorinak kiderül, hogy igazából 300 millió dollárról van szó három évért.

Ráadásul nagyon nem jöttek be a tervek a cégnek, lehet nem is tudja majd fizetni:

"Lyft lost $1.14B in Q1 2019 on $776M in revenue"

Szóval ez a cég inkább kidob 300 millió dollárt három év felhő használatért, ahelyett, hogy saját maga ebből a pénzből megalkotná a saját rendszerét... nagyon okos. Példázat lett már most belőle.

"Lyft's $300M deal with AWS puts all eyes on cloud's reliability"

A nemfizetés réme is máris felmerül:

"f Lyft fails to "meet the minimum purchase commitment" of $80 million each year in the designated time frame, the company is still responsible for paying the difference. This failure could lead to unintended financial harm on Lyft's part, according to the filings."

A cég amit csődbevitt az "olcsó" 300 milliós felhő... hamarosan jöhet.

Ezek után felmerül a kérdés... Érdemes-e szorosabban figyelni a felhőt? A válaszom nem. Sőt továbbiakban már nem lesz féléves felhő jelentés se.

A cégek még mindig fanatikusan nyomatnák a felhőt, de látszólag igazából nem hatásosak, legalábbis itthon, bár nyilván külföldön se megy annyira a szekér, ha ennyire manipulálni kell a jelentéseket.

Meg amúgy is... Amikor elkezdtem felfigyelni a felhőre, hogy ez milyen rossz már, még az volt a szöveg, hogy majd pl. megszüntetik az otthoni adattárolás lehetőségét és ha bejöttek volna az akkori nagy tervek, akkor ma már mind felhőn kereszül gépezhetnénk. Ez nagyon nem jött be.

A felhő sokkal szerényebb helyet foglal el mint amit szerettek volna.

És meg is változik az egész mehanizmus ahogy használnák. Régebben azt várták, hogy az emberek töltik fel a felhőt, ma már mivel látják, az emberek nem harapnak rá, inkább úgy gondolják, hogy majd kémfunkciókat használva, autómatikusan ők fogják feltölteni a felhőt a felhasználók adataival. Meg jönnek az új dolgok, pl. a mesterséges intelligencia ami mögé elbújik a felhő és a felhőt majd az fogja feltölteni, nem az emberek.

Ahogy az egyik cikk írja a címében is:

"Nincs mesterséges intelligencia felhő nélkül" 

Van itt egy rejtélyes mondat:

"Mattheisen szerint az MI elfogadottsága vissza fog hatni a felhőre is, hiszen előbbi az utóbbi nélkül a rendkívül magas költségek miatt sokak számára elérhetetlen lenne."

Vagyis mesterséges intelligenciát csak akkor kapsz, ha folyamatosan, szépen fizeted a felhőnket is. De már nem a felhő lesz reklámozva, hanem a mesterséges intelligencia.

Féléves jelentéseket írnom azért sincs többé értelme, mert ami a magját adta, a negyedéves jelentések ma már lényegében használhatatlanok. Régebben nagyon jó eszköz volt arra, hogy bemutassam, hogy kamuznak a cégek, de már adaptálódtak és ott is kamuznak, így vagy úgy, vagy egyszerűen csak nem közlik a nem szép adatokat. 

Ami miatt még nyugodtabban abba lehet hagyni az ilyen féléves jelentések írását az az, hogy bár a cégek kialakítottak egyfajta tradiciót, hogy tojnak a felhasználók privát adatainak fair kezelésére, de megjött a válasz és felhasználók is kialakították a saját, mondhatni tradiciójukat, a sok-sok tapasztalásból, ez pedig az, hogy:

 "Jobban félünk az online szolgáltatóktól, mint a hackerektől"

"Nem bíznak a fogyasztók az online szolgáltatóikban"

Vagyis... tudjuk. Már csak a cselekvésre kell várni ami ebből következik. Ami... bár a techcégek remélik sohase jön el, igenis eljöhet. És... az fájni fog nekik.

Ettől még persze foglalkozhatok a jövőben is a felhővel, de ez attól függ, hogy érdemesnek tartom-e arra a hírt. Például lehet, hogy lesz egy több százmillós adatlopás és mégse írok róla mert... már annyiszor volt ilyen, viszont egy kisebb horderejűnek tűnű dologról meg majd írok.

A király meztelen, a felhő nem biztonságos, ezt több ezerszeresen már bizonyította a valóság. 

A jövőben azt látjuk majd, hogy minden szereplő tisztában lesz ezzel a ténnyel, de mindemelett a dolgok haladni fognak... A techcégek eddig is tudták ezt, ők folytani akarják ezt a rendkívül káros, zsákutcás utat; annak volna itt az ideje, hogy az emberek egyértelműen a megfelelő helyre tegyék ezt a "megoldást" amit felhőnek neveznek.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr1114932724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.