Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

A digitalizált egészségügy izgalma igazából inkább halálfélelem ( a KNP sztori )

2019. július 09. - GABOR2

Nos, röviden: a hollandok digitalizálták a segélyhívó rendszerüket és már sokadjára csődöttmondott. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy csak itthon minden sz@r és Nyugaton minden szuper, de ami a digitális államot illeti ott se jobb a helyzet.

"Ijesztő fennakadást okozott egy szoftverhiba a KPN-nél"

"A bajba jutottak számára az egyik legijesztőbb eshetőség, hogy a megszokott csatornákon keresztül nem tudnak segítséget hívni - ezt az állapotot hétfőn négy órán keresztül élhették át azok a hollandok, akik segélyhívást próbáltak indítani."

Az új modern rendszer... baj esetén éppencsak segélyhívást nem tudsz indítani.

Node mostmár indult kormányzati vizsgálat... vajon mire jut, vajon mire jut?

"Vizsgálatot indított a holland kormány, miután az ország segélyhívó-rendszerét üzemeltető KPN hálózatában fellépő üzemzavar miatt csaknem négy órán keresztül nem lehetett vészhívást indítani az országban. Az operátor nyilatkozatában leszögezte, rendkívül sajnálja az esetet, illetve közölte, a kimaradást egy szoftverhiba okozta és nincs szó biztonsági incidensről. Az eddigi jelentések szerint az átmeneti leállás nem veszélyeztetett közvetetten emberéletet, ez azonban csak a szerencsének köszönhető: 2012-ben egy hasonló kimaradás következtében két emberhez is későn érkezett a segítség."

Meg persze lehet, hogy aki most meghalt emiatt csak mondjuk hónapokkal később lesz meg... miután valaki rányit.

Meg mi ez... már megintcsak... elvileg redundancia van, három backup rendszer, de valahogy megintcsak ha összeomlás van akkor teljes összeomlás van mint a felhős cégeknél és a redundancia sohase bizonyítja értelmét.

"A holland igazságügyminisztérium keddi parlamenti tájékoztatása szerint a KPN-nél a segélyhívásokat kezelő rendszer mellett mind a három tartalék (backup) alrendszer felmondta a szolgálatot, ami minden országos segélyhívószámot elérhetetlenné tett. "

Az egész rendszer egy rakás szerencsétlenség:

"A részben KPN által üzemeltetett holland vészhívó- és tájékoztató rendszert az utóbbi időszakban sorozatos hibák sújtják: Az elmúlt időszakban az ügyfelek mobilkészülékeire vész esetén üzeneteket küldő, vadonatúj tájékoztató rendszer többször is meghibásodott, így több esetben nem küldött üzeneteket, amikor kellett volna, illetve előfordult, hogy többször érkezett meg az előfizető mobiljára ugyanazt az üzenet. A legbanálisabb hiba mégsem ez volt, hanem az a baki, amikor a vészüzenetben alternatív segélyhívószámként tüntették fel egy helyi sajtótermék rövid telefonszámát."

"A helyi kormányzat az eset részletes kivizsgálását ígéri, illetve máris előrevetítette, hogy ha a KPN nem képes megbízhatóan üzemeltetni a segélyhívó hálózatot, kész másik szolgáltatót megbízni ezzel a feladattal. A cég az üzemzavar másnapján bejelentette, hogy alig egy évvel kinevezése után távozik a KPN éléről Maximo Ibarra vezérigazgató. A hivatalos közlemény szerint a cégvezető távozásának nincs köze a hétfői esethez, annak hátterében "családi okok" állnak."

Úgy tűnik a privát cég se "jó gazda", de az állami fenyegetés is csak annyi, hogy akkor majd csinálja más ugyanezt. Pedig a megoldás ennek a sz@r rendszernek a kidobása lenne és valami kevésbé digitális, mindentől nem meghibásodó rendszer kéne. Az talán képes lenne arra a csodára amire a régiek képesek voltak: működik... jól.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr5214934476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.