Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

Brutális mértékben növelte a balesetek számát a Tesla autópilótája, de nekünk épp az ellenkezőjét mondták

2019. február 12. - GABOR2

Jaj, az unalomig ismételt érv az önvezető technológiák mellett, hogy hála neki kevesebb baleset lesz. Nos, alapos elemzés után kiderült sokkal több baleset történt a Tesla "megoldásának" hála, de gondolom majd jön az, hogy ez még viszonylag új technológia és ez természetes. De... akkor miért állítják, hogy már most is jobb mint az ember és ezt alátámasztandó manipulálják a statisztikákat, amik azt mutatják valójában, hogy brutális mértékben nöttek a balesetek az autópilóta miatt.

"Kiderült: Nem csökkenti, hanem növeli a balesetek számát a Tesla autópilótája"

"Nem igaz a Tesla által autói egyik legnagyobb előnyeként hangoztatott tény, ami szerint az azokba épített önvezető technológia csökkentené a súlyos közúti balesetek számát, és így segíthetne emberéleteket megmenteni - derítette ki egy most nyilvánosságra hozott elemzés. A valóságban ugyanis az adatok azt mutatják, hogy a balesetek száma nem hogy nem csökken, de durván nőtt az Autosteer felvértezett Tesla-kban az önvezető technológiával nem rendelkező társaikhoz képest."

"Legalábbis ezt állítja a Quality Control Systems (QCS) nevű cég, ami tüzetes elemzésnek vetette alá a Tesla által a még korábban az amerikai közútfelügyelet (NHTSA) számára átadott baleseti adatokat. Ezekből a hivatal korábban azt silablizálta ki, hogy az Autosteer 40%-kal csökkentette a baleseteket, az elemzés azonban kiderítette, hogy ezt az eredményt csak nagyon durva számítási hibák eredményezték - és valójában az adatok mintegy 59%-os romlást mutatnak a baleseti statisztikákban."

Ennyire bízhatsz a cég "elemzéseiben" és a cégben:

"Ennek tükrében érthető, hogy a NHTSA miért nem akarta átadni a szóban forgó adathalmazt elemzésre a QCS-nek, ami végül az információs szabadságról szóló törvény alapján tudta csak azokat a hivataltól kiperelni. Ekkor kiderült, hogy a felhasznált - a Tesla által átadott és mellesleg senki által nem ellenőrzött - adatok nem csak hogy hiányosak voltak, de tévesen is dolgozták fel azokat, és emiatt hozták ki belőlük a valósággal szöges ellentétben állni látszó, a gyártó számára kedvező adatokat."

Amikor azonban a számításokat újból, immár helyes módszerrel elvégezték a QCS munkatársai, kiderült, hogy az Autosteerrel rendelkező autók 59%-kal több alkalommal szenvedtek súlyos (egy vagy több légzsák kinyílásával járó) balesetet, mint az önvezető technológiával fel nem vértezett társaik.

Ugyanakkor a QCS megjegyzi, hogy a valóságban az arányok még talán ennél is rosszabbak lehetnek, mivel a Tesla által átadott adathalmazok hiányosak, és azokból feltűnően nagy arányban hiányoznak az önvezető technológiával nem szerelt példányokra, illetve az utóbbi használata nélküli időszakokra vonatkozó információk.

A Tesla nem cáfol, de mint oly sokszor a számítástechnika területén amikor csődöt mond a "megoldás" kb. azonnyomban a valóság kikapcsol és nyomják ugyanazt a szöveget amiről épp bebizonyosodott, hogy nem igaz:

"A Tesla az új elemzéssel kapcsolatos megkeresésre válaszul nem cáfolta annak megállapításait, mindössze közölte, hogy szerinte "az AutoPilot csökkenti a vezetők terhelését és a két szem által biztosítotthoz képest plusz biztonságot nyújt" a közlekedők számára."

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr2014622318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GABOR2 2019.02.19. 23:13:59

"A Tesla vezére szerint már 2019 végére rendelkezésükre áll az a technológia, amelynek köszönhetően járműveik képesek lesznek sofőr nélkül közlekedni. Elon Musk erről egy podcast interjúban beszélt az ARK Invest vezetőjének, Cathie Woodnak. "

Vajon ez hány ember életébe kerül?

www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/a-tesla-mindent-felforgathat-musk-onvezeto-autokat-iger-az-ev-vegere.3.314683.html

KalmanBlog 2019.02.20. 12:33:09

Elvileg most még a sofőrnek figyelnie kellene, nem olvashatna újságot vezetés helyett. Csakhogy ezt nem kényszeríti ki a rendszer.

Ha figyelne a sofőr, akkor el tudom képzelni, hogy biztonságosabb volna autopilottal, mint anélkül, hiszen lehetnének esetek, amikor az autopilot időben kapcsol, gyorsabban mint a sofőr.

Csak azt a fránya emberi pszichológiát nem veszi figyelembe, hogy az ember képtelen órákig koncentrálni, ha nincs rákényszerítve például azzal, hogy folyamatosan finoman korrigálni kell a kormánykeréken... Mendemondák szerint ugyanez volt a probléma a nyílegyenes autópályákkal is, azért kanyarog mindegyik akkor is ha sík sivatagon keresztül vezet.

A magam részéről nem tartom teljesen kizártnak, hogy valaha elérhető lesz az embernél jobb sofőr, de sajnos a piac úgy működik, hogy már akkor piacra akarják dobni a technológiát, amikor az még nagyon nincsen készen.

GABOR2 2019.02.21. 09:53:29

@KalmanBlog: Egy testőrokkel foglalkozó dokumentumfilm szerint, ha jól emlékszem, még a profikat is 20 percenként váltani kell ha tömegrendezvényen vannak, mert képtelen tovább hatékonyan pásztázni, koncentrálni az ember. Ha pedig semmit se kell közben csinálna, még rosszabb a helyzet.

Önvezető autót én is szeretnék, de legyen kiforott és távolról, netről ne legyen elérhető, hogy a hacker veszély ne legyen jelen. Persze nem ez az irány, hisz a felhasználó utáni kémkedés az autóban is folyna és nemhogy simán csak net kapcsolat lesz, hanem a felhő is keményen benne lenne a buliban, vagyis több száz millió kocsit lehetne támadni majd egyszerre.