Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

A Microsoft újabb mélységbe süllyedt, hogy elérje, hogy örökké fizess neki

2019. február 12. - GABOR2

A nagy techcégek elvesztették az innovációs képességüket és a demográfiai tendenciák (elöregedés) se igazán kedvez a "minden héten forradalmat" hozzáálláshoz, úgyhogy már nem az a cél, hogy előálljanak egy innovatív és vonzó termékkel, amit a felhasználó magától meg akar venni, hanem hogy a meglévőekért fizess... újra és újra örőkké. Addig használhatod a cuccait majd, amíg fizetsz érte rendszeresen és bár egy vagyont kifezethetsz, soha se lesz tiéd a szoftver semmilyen értelemben. Ezt nevezik szolgáltatásnak. Persze lehet azt mondani, hogy nem érdekel majd fizetsz ezért is, viszont ne feledd... ha valamiért elveszíted az állandó pénzbevételedet, akkor elveszíted ezt is és persze minden mást is ami "szolgáltatás" és egyre több mindent szeretnének annak.

A Microsoft most pedig eljutott addig, hogy saját nem felhős alternatíváját fikázza. Mindezt persze nem a felhasználó érdekében teszi, hanem hogy örökké fizess neki és így se legyen semmid a végén.

"Ne vegye meg az Office 2019-et!"

Erős idegzetőek megnézhetnek három rendkívül idegesítő manipulatív reklámot.

Most részben ezek szellemében a cég újabb reklámkampánnyal állt elő, amelyben közvetlenül azt ajánlja a vásárlóknak, hogy véletlenül se vegyék meg az Office 2019 irodai programcsomagját.

Természetesen nem a LibreOffice-t ajánlja helyette a vállalat, hanem a havi vagy éves előfizetési díjért cserébe elérhető Office 365-öt. A The Twins Challenge szériában a Microsoft ikerpárokat gyűjtött össze, az egyik személynek az Office 2019-ben, a másiknak pedig az Office 365-ben kell megoldania ugyanazt a feladatot.

Természetesen olyan feladatokat állított össze a Microsoft, amelyek az Office 365-tel sokkal gyorsabban megoldhatóak, hiszen az előfizetéses Office rendelkezik néhány olyan eszközzel, amelyek nem érhetőek el az Office 2019-ben.

A videókampány nem meglepő: a Microsoft mindenáron az Office 365 használatára próbálja rábírni a fogyasztókat és a vállalatokat, hiszen ezzel sokkal több bevételre tehet szert felhasználónként, mintha azok a klasszikus, egyszeri fizetéses üzleti modellt használó Office 2019-et választanák."

Nagyon átlátszó.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr714622250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.02.28. 19:30:42

"Nagyon átlátszó."

Az... és mégis megpróbálják. Az fogyasztási adókból (meg úgy általában a fogyasztással valamilyen formában arányos adókból ) élő kormányzatok tapsolnak is ehhez. Lassan teljesen sztenderd lesz, hogy minden, kellő piaci jelenléttel bíró cég igyekszik élethosszig magához láncolni a pógárt.. vagy legalábbis addig, míg az fizetőképes.
Egyelőre még csak 'orientálják' a fogyasztót.. de lehet, megérjük, hogy szelíd kényszer bevetésre kerül. Mondjuk, ha már minden elérhető és meggyőzhető embert felfűztek.. Amúgy a kikényszerített fogyasztásra nálunk is találni példát.. csak eldugják a 'biztonsági okokból', meg az 'energetikai fejlesztés szükségessége" mögé.

Szóval osztom a nézeteid.. de érdekesebb lenne nem megállni itt.. léteznek-e kezdeményezések, amik ezen ordenáré gyakorlat ellen igyekeznek fellépni?

GABOR2 2019.03.01. 12:59:50

@Womb Raider: Hát pl. Németországban az SAP-nak megüzente valami vállalatok szövetsége, hogy ne kényszerítse rájuk a felhőt és legyenek továbbra is opciók a felhő előtti "megoldások". Ezenkívül az SAP saját kutatása is kimutatta, hogy a német vállalatoknak csak tán 15% nyitott a felhő felé. Ennek ellenére a vállalat vezetője azt szajkózta, hogy szerinte igazából még több felhőt akarnak. A Januári féléves felhő áttekintésemben van benne a sztori forrásokkal.

Másik sztori, hogy az Oracle-t saját részvényesei perelték be, mert kamuztak a felhő sikerességéről és igazából kényszerítették az ügyfeleket a váltásra.

További sztorikat ott találsz.
süti beállítások módosítása