Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

Bocs, hogy ellopták tőlünk az adatait; változtatni? Minek? ( British Airways adatlopás, avagy a csodás mobilappok )

2018. szeptember 13. - GABOR2

Jaj de menő, mindennek legyen egy okostelefonos appja a digitális gazdaságban. Hogy sorra ezeken keresztül meghackelik a cégeket? Kit érdekel, ez a jövő és ez elkerülhetetlen... de azért a következő esetig bocs.

"A British Airways bocsánatot kért a tömeges adatvesztés miatt"

"A légitársaságnál tavaly már volt egy súlyos biztonsági incidens, de úgy tűnik, újra elbuktak. Bocsánatot kértek, tanácsokat adnak, de nem világos, mi történt."

"Miután nagy visszhangot kapott és óriási felháborodást okozott, hogy a légitársaság rendszeréből több százezer ügyfél adatait szerezték meg, a British Airways ma közleményben kért bocsánatot utasaitól."

Szóval megértették, hogy ez milyen súlyos dolog, na akkor lesz-e valami igazi változás?

" a biztonsági rést időközben sikerült betömni,"

"Cruz szerint fejlett eszközökkel végrehajtott bűncselekményről van szó. Hozzátette: a British Airways számos olyan céggel tart fenn kapcsolatrendszert, amelyek az online felületek biztonságának ellenőrzésére szakosodtak, és a mostani hackertámadásra is egy ilyen cég figyelmeztette a légitársaságot."

"A cég közölte, hogy a hackertámadást felszámolta, és online rendszere ismét megbízhatóan működik."

És ennyi... ismét megbízhatóan működik mint.... előtte???? Az megbízható volt?

Csak pár hétig nem vették észre.

A British Airways mindig fejlett támadások célpontja lesz, hisz fontos infrastruktúra és külföldi kémszervezetek be akarnak jutni oda és be is tudnak mindig.

Szóval úgy látom, hogy minden adott arra, hogy majd később újra bocsánatot kérjenek, hisz alapvetően nem változott semmi, attól nem kell félni, hogy a sebezhetőségek elfogynak és nem fog újra megtörténni a dolog.

A kényelem továbbra is mindennél fontosabb.

Amúgy az eset csak a nagyon modern utasokat érinti:

"Hangsúlyozta, hogy a hackertámadás csak azokat érintette, akik a megadott két időpont között használták a légitársaság online foglalási rendszerét számítógépükön vagy a BA mobiltelefonos foglalási alkalmazásán keresztül."

A barlangkori emberek megint biztonságba vannak és nem kell átélniük olyan modern kellemetlenségeket mint:

"A bejelentés kissé homályos, de azt elismerték, hogy a támadók megszerezhették az utasok nevét, lakcímét, e-mail címét, hitelkártyaszámokat, a lejárati dátumokat – illetve, és ez nagyon fontos: „biztonsági kódokat”. Az utóbbi valószínűleg azonosítókat és jelszavakat jelent, és ez bőven elég ahhoz, hogy a bűnözők hozzáférjenek a számlákhoz."

Akik azt hiszik a titkosítás hatékony, most azok is csalódhatnak:

"Az is tovább növeli a homályt, hogy Cruz szerint a behatolók nem törték meg a titkosítási megoldásokat – ám azt nem mondta el, hogy akkor valójában mi is történt, csak arra utalt, hogy „igen profi” módon lopták el az adatokat."

Úgy tűnik az egész probléma megkerülhető volt.

Így élnek arra felé a digitális államban... bármikor összeomlaszthatják őket, de most még jobban megéri inkább üzleti titkokat rabolni.

"hozzávetőleg 380 ezer utasának banki adatait lophatták el"

A felhős cégekhez képest még így is kisiparosok.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr414238889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.