A pénzügyi titkokat nemrég még tényleg nagyon komolyan vették és féltek attól, hogy nehogy megrendüljön ez a bizalom. A techcégek viszont azt a következtetést vonták le a botrányaikból, hogy tulajdonképpen nem is járnak ezek következménnyel...
És most hogy a tech és a pénzügyi világ egyre inkább összeolvad, a tech vállalatok világnézete átragad a pénzügyi világra is; vagyis mostmár nem védik a felhasználóik titkait, legalábbis annyira.
A két világ összeolvadásából a titkolózás része úgy alakult át, hogy nem az a titok, amit az ügyfél intéz, az a titok, hogy igazából kiadjuk az adait.
A Mastercard kiadta a Googlenek titokban a felhasználói adait.
"A Bloomberg bombasztorija szerint a Google egy titkos üzlet keretében Mastercard-felhasználók millióinak IRL bankkártyás vásárlási adatait vásárolta meg a kártyacégtől, méghozzá azért, hogy a rengeteg adat segítségével pontosabban ki tudja mutatni a reklámozók felé, hogy mennyire hatásosak az online Google-hirdetések."
Azok a tízmilliárdok nem elegek, kell még. Vagy valami más lehet a háttérben inkább? Ezt miért egy újságnak kell felderítenie, miért nem mondjuk a titkosszolgálat lép közbe?
"A megállapodást mindkét fél eltitkolta, így a gyanútlan Mastercard-tulajdonosok sem tudhatták, hogy a hátuk mögött eladták a vásárlási adataikat,"
"Az üzlet lényege a gyakorlatban a következő: a Google az adatok birtokában ki tudja szúrni, ha egy bármilyen Google-accountba belépett felhasználó rákattint egy Google-hirdetésre, majd nem vásárolja meg online a terméket, de 30 napon belül mégis beszerzi azt a Mastercard bankkártyájával egy fizikai világban létező boltban. Ebben az esetben a hirdetés megrendelője értesítést kap a keresőcégtől arról, hogy "offline bevétele" keletkezett a hirdetés nyomán."
"Azt nagy általánosságban, cégnevek említése nélkül tavaly árulta el a Google, a Store Sales Measurement nevű szolgáltatásának a bevezetésekor, hogy külső partnerektől megszerezte az amerikai bankkártyás tranzakciók adatainak 70 százalékát."
Túl nagyok és túl szemtelenek már ezek a nagy techcégek.