Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

A bizalom már nem fontos a pénzügyekbe se annyira ( Google-Mastercard eltitkolt együttműködés )

2018. szeptember 13. - GABOR2

A pénzügyi titkokat nemrég még tényleg nagyon komolyan vették és féltek attól, hogy nehogy megrendüljön ez a bizalom. A techcégek viszont azt a következtetést vonták le a botrányaikból, hogy tulajdonképpen nem is járnak ezek következménnyel...

És most hogy a tech és a pénzügyi világ egyre inkább összeolvad, a tech vállalatok világnézete átragad a pénzügyi világra is; vagyis mostmár nem védik a felhasználóik titkait, legalábbis annyira.

A két világ összeolvadásából a titkolózás része úgy alakult át, hogy nem az a titok, amit az ügyfél intéz, az a titok, hogy igazából kiadjuk az adait.

A Mastercard kiadta a Googlenek titokban a felhasználói adait.

"A Google titokban adatokat vett rólad a Mastercardtól, így már azt is megfigyeli, hogy mit vásároltál a boltban a való életben"

"A Bloomberg bombasztorija szerint a Google egy titkos üzlet keretében Mastercard-felhasználók millióinak IRL bankkártyás vásárlási adatait vásárolta meg a kártyacégtől, méghozzá azért, hogy a rengeteg adat segítségével pontosabban ki tudja mutatni a reklámozók felé, hogy mennyire hatásosak az online Google-hirdetések."

Azok a tízmilliárdok nem elegek, kell még. Vagy valami más lehet a háttérben inkább? Ezt miért egy újságnak kell felderítenie, miért nem mondjuk a titkosszolgálat lép közbe?

"A megállapodást mindkét fél eltitkolta, így a gyanútlan Mastercard-tulajdonosok sem tudhatták, hogy a hátuk mögött eladták a vásárlási adataikat,"

"Az üzlet lényege a gyakorlatban a következő: a Google az adatok birtokában ki tudja szúrni, ha egy bármilyen Google-accountba belépett felhasználó rákattint egy Google-hirdetésre, majd nem vásárolja meg online a terméket, de 30 napon belül mégis beszerzi azt a Mastercard bankkártyájával egy fizikai világban létező boltban. Ebben az esetben a hirdetés megrendelője értesítést kap a keresőcégtől arról, hogy "offline bevétele" keletkezett a hirdetés nyomán."

"Azt nagy általánosságban, cégnevek említése nélkül tavaly árulta el a Google, a Store Sales Measurement nevű szolgáltatásának a bevezetésekor, hogy külső partnerektől megszerezte az amerikai bankkártyás tranzakciók adatainak 70 százalékát."

Túl nagyok és túl szemtelenek már ezek a nagy techcégek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr3114238453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása