Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Ez a "jövő", de mégse megy ( digitális bankok )

2018. május 04. - GABOR2

Elkészült hát a digitális banki paradicsom, aminek elvileg hatalmas bevétel növekedést kéne elhoznia; ehhez képest:

"Miközben a Facebook, a Google vagy éppen az Amazon lazán kitalálja, legjobb eséllyel mit vennénk meg ma délután, addig a bankoknak az online értékesítés egyszerűen nem megy: a pénzintézetek nem tudnak eladni az elektronikus csatornákon."

Végre azt is megtudhattuk, hogy a hiper-szuper, "ez a jövő", "erre épül a jövőben minden", Big Data mit is ér a valóságban:

"A bankok például a kártyás adatokból, az átutalási információkból és a mobilbanki helyadatokból ugyanúgy tudják, hogy egy ügyfél mikor, hol és mit csinál, de sokszor nem tudják, hogy ezt hogyan válthatják át pénzre, és tartanak is attól, hogy az ügyfeleik elégedetlenek lesznek, ha ajánlatokkal bombázzák őket." 

Ez a jövő, ez a jövő, csak éppen fogalmunk sincs hogyan.

"Pedig a bankoknál legalább annyi ráadásul jóval megbízhatóbb adat áll rendelkezésükre ehhez, mint amiből a tech-titánok dolgoznak, nem beszélve arról, hogy külső forrásokat a pénzintézetek is ugyanúgy használhatnának." 

Persze nyújtanak megoldást... a banki titokra való tojást, hogy aztán ügyfelenként mondjuk 0,03 foritért eladják ezeket az adatokat, mert szegény bankok rászorulnak erre a bevételre is.

"Például lefoglalsz egy hosszú hétvégét Rómában a kártyáddal, innentől kezdve a bankod tudja, hogy ide készülsz. Amikor mész ki a reptérre, és azt látja a bank, hogy még nincs utasbiztosításod, akkor küldnek egy ajánlatot push üzenetben vagy sms-ben. Fontos az időzítés: akkor kell megkapnod az ajánlatot, amikor kint vagy a reptéren. Így jóval nagyobb a valószínűsége, hogy megkötsz egy ilyen biztosítást" 

"Nem kizárólag értékesítési célja lehet egy ilyen interakciónak: a lényeg, hogy az ügyfél úgy érezze, a bankja figyel rá, "

Inkább ne kösz... Úgyis mindeki figyelni akar.

Meghalt a király, éljen a király:

Természetesen a korábban nem bevált és "ez lesz a jövő" buzzwordök helyére újakat kell rakni, így van ez a Big Datával is:

"Paradigmaváltás zajlik a világban, az elmúlt években minden a big datáról szólt, de meggyőződésem, hogy a jövő a smart datáról szól majd."

A rohadt életbe eddig tartott a "jövő", már dobjuk is ki szegény Big Datát, mint valami vén tatát? Ráadásul lehet, hogy erről szólt az utóbbi évek, de én inkább a kudarcát láttam, mint ahogy ez a cikk is a kudarcáról szól.

Félnek a gondolattól, hogy az ügyfelek nem örülnek annak, hogy a bankok sérülékeny rendszereken akarják intézni a pénzügyeket is, mert szegényeknek még felkopik az álluk:

"...az értékesítés zöme mégis még mindig a fiókokban zajlik, és ha ezzel nem kezdenek valamit, könnyen versenyhátrányba kerülhetnek a bankok."

"Rengeteg konferenciára járunk a világban, atengerentúlon, hogy onnan hozzunk haza tudást, néztük, hogy merre megy a piac, kitekintettünk más iparágakba, és azt láttuk, hogy egyszerűen nem történt meg az áttörés a bankoknál: nem tudnak eladni az elektronikus csatornákon."

Igen bmeg, nem örülnek az emberek annak, hogy sérülékeny rendszerekre bízzák a pénzügyeiket. Meg kell fontolni a döntést, nem pedig csak valami kis felugró sz@r kis ablak hirdetésnek hiszünk, hanem szépen bemegyünk és megfontolt döntést hozunk... legalábbis relatíve, de ez a elektronikus, egyáltalán "nem gondolkozok semmit" szerződéskötés a bankoknál nem megy. Kell egy szakembernek tűnő valaki aki megnyugat: jó döntést hozunk. Még ha nem is igaz. Elektronikusan sokkal nehezebb... nekem kéne elolvasni mindent, miközben a fióknál rögtön elvileg megmondják mi a legkedvezőbb ajánlat... ja persze majd algoritmusok, meg mesterséges intelligencia megmondja... ja hát ezek egy emberhez képest retardáltak és nem esünk hanyatt tőlük mintha gyerekek lennénk. Nem tudnák megválaszolni a "plusz" kérdéseinket.

"Mindeközben a Google vagy a Facebook valós időben kitalálja, hogy mire van szükséged, hová akarsz utazni. "

Nem... igazából azok is sz@rok ebben.

Amúgy is a bankokat nem kell félteni... ha valami kis startup valóban úgy tűnik hogy veszélyeztetné őket simán megvennék, és a startuposok akik most fenyegetnek, hogy kicsinálják a bankszektort kirepülnének az ablakon az örömtől, hogy felvásárolják őket, igazából ez a cél: a bank adjon lóvét nekik.

Ez van, ha evidenciának veszik, hogy  "mi lesz a jövő" aztán csak nem akar eljönni. És ezt tudhatták volna egy kis gondolkozással előre.

Mikor jön már valaki, aki kimondja, hogy ezek sz@rságok és nem kellenek? Még hány ilyen "ez lesz a jövő" zsákutca kell, merthogy úgy tűnik csak az egyik zsákutca-ötlet követi a másikat. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr7513890102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GABOR2 2018.05.04. 17:10:10

"...az értékesítés zöme mégis még mindig a fiókokban zajlik, és ha ezzel nem kezdenek valamit, könnyen versenyhátrányba kerülhetnek a bankok."

Ezen ráadusul a jövőben sem kívánnak változtatni:

"A kutatás egyik meglepő eredménye viszont, hogy még a legfiatalabb, 18-22 éves korosztályon belül is többen mondják azt, hogy kizárólag bankfiókot használnának, mint amennyien a kizárólagos okostelefonos bankolásra nyitottak. Sőt, a két köztes válaszadási lehetőséget figyelembe véve is kissé a fiókok felé billen a mérleg nyelve."

ujtechkor.blog.hu/2017/12/03/elobb_a_projekt_utanna_a_felmeres_hogy_kell-e_egyaltalan
süti beállítások módosítása