Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Egy cikk a jövőből...

2018. április 03. - GABOR2

Elárasztanak minket a cikkek arról, hogy milyen lesz a "elkerülhetetlen jövő". Ez persze nem csak most van így, hanem mondjuk már tíz éve is ez volt. Éppen ezért is volt üdítő ez a cikk amiknek a címeit én is adhattam volna...

"Önmatt pár lépésben: elbaltázott fejlesztések a Toshibától"

Amúgy nincs különösebb bajom a Toshibával, meg azzal se, ami maradt belőle, de egy jó példa arra, hogy hova juthat egy vállalat amelyik folyton meg akarja mondani, hogy mi lesz a jövő.

"Ezzel egy fontos fejezet véget ér a televíziógyártás történetében, amit lehetne magyarázni pusztán a gazdasági válsággal, vagy azzal, hogy a Toshiba, mint anyacég egyébként is elképesztő szószba navigálta magát az elmúlt időszakban. Lehetne, de az nem fedné a valóságot, vagy legalábbis ferdítés lenne."

"Az igazság ugyanis az, hogy a Toshiba szórakoztatóelektronikai üzletágaiért felelős vezetősége az elmúlt bő egy évtizedben kapitális baklövések egész sorát követte el. Olyan buktákba csúsztak bele, amelyek közül akár egy is elég lehetett volna ahhoz, hogy padlóra küldjön egy kisebb vállalatot."

Így utólag nagyon okos ez a cikkiró is, de könnyen lehet, hogy korábban ő is dicsőítette a Toshiba ötleteit.

"A HD DVD szabvány mögé olyan cégek sorakoztak fel, mint a Microsoft,"

Valaki tud mondani olyan projektet ami mögé beáll a Microsoft és jól sül el?

"A Toshiba rengeteg pénzt beletett a kutatás-fejlesztésbe, a gyártásba és a marketingbe."

"Egyrészt rengeteget invesztáltak az eljárásba, és ennyi erővel el is égethették volna azt a pénzt."

"Teljes gázzal a zsákutcába"

A cikkíró lehetne társíróm ha ilyen címeket ad... kár hogy csak utólag ilyen okos, mert igazából rengeteg mai cég van ebben a fázisban. Most könnyebb a dolguk, mert kapnak egy csomó állami pénzt, meg talán ötször annyit költenek marketingre és agymosásra, de végül úgyis eljön a vég...

"Sohasem fogjuk megtudni, hogy pontosan mennyi pénzt is sikerült elkölteniük néhány év alatt gyakorlatilag teljesen feleslegesen, de az biztos, hogy nagyon rossz döntés volt a Toshibától beszállni a SED-be."

A SED helyébe bele lehet helyetesíteni azokat a dolgokat amiket kritizálok a blogomon és a Toshiba nevét behelyettesíteni mással.

"Megint csak az van, hogy utólag nagyon egyszerű ítéletet mondani, de hát csak gyanakodhattak volna egy cseppet, ha látják, hogy 4(!) nagy, komoly hagyományokkal bíró, saját innovációkkal is rendelkező vállalat egymás után lelép egy projektből."

Ma rengeteg Redflag jelez a nagyvállalatoknak, hogy baromságokat csinálnak, hogy az ötletük csődöt mond... ez megállítja őket? Nem.

"A technológia, amire nincs igény"

Ismét csak egy találó alcím.

"2009-2010 környékén már látszódott, hogy a 3D lesz a következő őrület, amit a gyártók rá akarnak majd tukmálni a vásárlókra."

"Nem volt rá szükség, a fényerő nem vált komolyan befolyásoló tényezővé egy vásárlási döntés meghozatala során, sőt ma sem az, amikor elvileg a HDR miatt fontosabb lenne, mint valaha."

"Felesleges fejlesztések után káosz"

A cikkíró és köztem lehet, hogy van valami közös...

"A 3D után a Smart TV lett az aktuális buzzword, a gyártók meg voltak róla győződve, hogy az okostévéplatformok majd átalakítják az otthoni szórakozási formákat."

"Ennek részeként színre léptek egy csomó olyan szolgáltatással, amelyekről később bebizonyosodott, hogy nincs rájuk kifejezett igény." 

Aztán beütött a krach. De nem adták fel és újra a jövőbe láttak...

"De minden erőfeszítés kevésnek bizonyult." 

"E két nagy márka licencjogai más-más kézben vannak a világ különböző tájain, ennek köszönhetően az Észak-Amerikában a boltokba kerülő, a Funai által gyártott és forgalmazott Philips tévéknek közük sincs azokhoz a Philips tévékhez, amelyeket mindenhol máshol a TP Vision gyárt és forgalmaz. De említhetnénk akár a Sharpot is, amelynek észak-amerikai jogait pont a Hisense birtokolja. Az a Hisense, amelyet éppen most akar beperelni a Sharp új tulajdonosa, a Foxconn, szerintük ugyanis az USA-ban boltokba kerülő nívótlan készülékeikkel lejáratják a Sharp márkát."

Ez marad a korábbi gigacégek hullái után.

"Nem úgy tűnik, mintha olyan nagy szükségük lehetne egy olyan márkára, amely velük épp ellentétes utat járt be, és az elmúlt években szisztematikusan leépítette önmagát. "

A komment szekcióban még hoznak fel többek egyéb példákat is arra, hogy egykor nagy múltú cég ma már sehol sincs.

Szóval szerintem ha visszanéznénk az akkori kommmenteket és cikkeket jó pár "ez lesz a jövő" felütést találnánk és vakhitű kommentelőket akik elmondták, hogy mindenki hülye aki azt hiszi más lesz a jövő. Aztán tadám...

Tanult-e ezekből az esetekből a világ... Nos max. annyit, hogy erőszakot kell alkalmazni és sokkal több pénzt tömi a marketingbe és, hogy sorba kell állni állami pénzekért.

Manapság minden korábbi szintet átlépve tojnak a nagy techcégek arra, hogy mit akarnak a fogyasztók és úgy viselkednek, mintha nem piacgazdaságban lennének. Mondjuk annyira nem is... mindegy.

Ha majd legközelebb olvasol egy "ez lesz a jövő mindenképpen" cikket gondolj arra, hogy az a cég épp a totális megsemmisülés felé irányítja magát.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr113804376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása