Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Történelmi esemény: az első halálos áldozata a teljesen önvezető technológiának

2018. március 20. - GABOR2

Fontos dolog a pénz, az meg tán annak lesz a legtöbb aki első lesz. Ma a félkészse termékek korát éljük a számítástechnikában, simán kiadnak szörnyen bugos termékeket és mint az önvezető autóknál, sokkal előbb olyan tesztelési fázisba teszik a terméküket, amibe még nem szabadna. Például már emberek közé engedik. Teljesen várható volt, hogy meg fog emiatt hallni valaki. Sőt ezután is fognak még meghallni. A konkrét esetről még kevesett tudni. Egy negyvenkilenc éves gyalogos nő halt meg. Működött az önvezető funkció és volt biztonsági sofför is. Mi lesz a vizsgálat eredménye... te azt hiszed majd megtudhatod az igazat?! Nézzük csak... eleve úgy mennek ezek a tesztek, hogy tudják, hogy nem érett még rá a technológia, és nemcsak a cégek, hanem az állam is mögé áll ennek a projektnek, ugyanis nemcsak sok pénzről van itt szó, hanem kontrollról is. Ezt a területet nem fogja átengedni másnak egy szuperhatalom se. Szóval nem fog számítani, hogy mibe kerül, hogy ezt a területet ők uralják. Itt a negyvenkilenc éves nő már nem fog tudni reklamálni, teljesen a cég és az állam kezében lesz a narratíva, hogy hogyan kell ezt a történetet értelmezni. Az Itcafe azonnal lecsapott a storyra. Ott sok hive van a önvezető autónak. Lássuk, hogy amikor még nem tudtunk szinte semmit hogyan védték, az önvezető autó technológiát egyesek.

"És az a 'biztonsági sofőr' vajon mit csinált? Vagy ő aludt? Ilyenkor nem tud beleavatkozni a vezetésbe? Ennyi erővel őt is lehet hibáztatni, mert ugye ezek az autók nem maguktól mennek, pláne tesztfázis alatt, hanem csak segítik a közlekedést, azaz a vezetőt.. De ettől függetlenül a sofőrnek a dolga közbeavatkozni, ha az autó épp nem azt csinálja amit épp kéne."

Igen, az ember a hibás, mert nem akadályozta meg a balesetet; az, hogy lehetetlen fenntartani a figyelmet ilyen szinten állandóan az nem érdekli őt, az se, hogy este történt vagyis extrán fáradt lehet az illető, és az sem hogy mivel már korábban esetleg már nagyon sokszor megtörtént... esetleg csak várta hogy majd megáll az autó magától és abszolút zéró esélye volt megállítani. A reakció idő ilyenkor elfelejtődik.

Mások is az embert hibáztatták:

"Ki a felelős? Mindíg a sofőr. Mivel neki kellene figyelnie plusszban."

"De, maguktol mennek. A sofor csak az ilyen veszhelyzetek esetere van ott. Az jo kerdes, hogy mit csinalt..."

Áldozatot is:

"Lehet, hogy a bringás cseszte el a dolgot (???)."

Aztán ott van az a vonal is, hogy nem zeblán ment át a gyalogos:

"Itt meg arról írnak, hogy a gyalogos nem a zebrán akart átmenni..."

Most komolyan az mentség, hogy nem zebrán ment át a gyalogos? Az rengetegszer megtörténik, hol vannak ilyenkor azok a mindent látó érzékelők?

De most menjünk át a Hwsw cikkére.

Természetesen már megvan az eredmény: 

"A 49 éves nő a kórházba szállítás után életét vesztette, a hatóságok szerint nem az önvezető Uber autó, vagy annak biztonsági sofőrje hibázott."

"Sylvia Moir rendőrfőnök szerint a jármű kamerafelvételeinek elemzéséből kiderül, hogy "nagyon nehéz lett volna elkerülni" az ütközést, akár manuális, akár önvezető üzemmódban, miután a gyalogos egy árnyékos területről lépett ki az útra. A rendőrség jelenlegi álláspontja szerint tehát nem az Uber autója volt a hibás a baleseten, ugyanakkor a nyomozás még tart, az esetet többek között az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági hivatalának szakértői is vizsgálják."

Megnézitek ezt az oldalt, az látszik hogy elég könnyen belátható hely.

És amúgy a cikk is érdekes fordulatot vesz, hogy elkezdni sorolni szinte marketing anyag szerűen, hogy ez miért nem történhetett volna meg:

"A vizsgálat a hatóságok - és a cég - reményei szerint kideríti majd, hogy kerülte el az úttestre lépő gyalogos az autóra szerelt érzékelők figyelmét, az Uber járművein ugyanis egész sereg szenzor figyeli a környezetet, a hasonló esetek elkerülésére. Az érzékelők listáját az Uber korábban publikálta, az autó tetején egy lidar 360 fokban alkot három dimenziós képet az autó környezetéről, a kibocsátott infravörös lézerimpulzusok visszaverődéseit figyelve az egyes tereptárgyakról. Az eszköz éjjel és nappal egyaránt használható, a sűrű havazás vagy köd azonban visszafoghatja a látóterét. Az autók elejére ezért hagyományos, rádióhullámokkal operáló radar is került, ezen már nem fognak ki az időjárási viszonyok, noha csak kisebb felbontású kép alkotására képes környezetéről."

"A járművön továbbá hátoldali, oldalsó és előre néző kamerarendszereket is találunk. A menetirányba állított kamerák mind a távoli, mind az autóhoz közel felbukkanó akadályokat figyelik, továbbá a mögöttük dolgozó gépi látási algoritmusoknak hála a közlekedési lámpák és táblák felismerésére is képesek - noha értelemszerűen éjjel a kameráknak is nehezebb dolguk van. A közúti tesztek során továbbá az autókban biztonsági sofőr is ül a volán mögött. A nyomozás során remélhetőleg kiderül, pontosan hogy kerülhette el az autó érzékelőinek figyelmét az útra lépő gyalogos."

Mindezeken -azt akarják beadni, hogy- kifogott egy árnyékos terület és ezért nem a gép a hibás.

Tök mindegy hogy félkész termék, vagy hogy embereket öl... mindenáron meg akarják csinálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr7813754692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GABOR2 2018.03.22. 08:24:06

"Mindkét felvételen látszik, hogy az incidens szinte villanásnyi idő alatt zajlott le, így ez alapján konkrét válaszokat nem lehet adni a felmerülő kérdésekre. "

Már bocs, hogy-hogy nem lehet válaszokat adni? Egy négysávos úton kellt át egy tolt biciklivel egy hajléktalan, aki gondolom lassabb is, mint egy jól táplált gyalogos. Nem bokrok mögül ugrott ki, hanem már túl volt az út közepén és a szuperérékelőknek látniuk kellett volna, nekik nem emberi szemük van, hogy a sötét gondot okozzon.

Ez van benne:

"az Uber járművein ugyanis egész sereg szenzor figyeli a környezetet, a hasonló esetek elkerülésére. Az érzékelők listáját az Uber korábban publikálta, az autó tetején egy lidar 360 fokban alkot három dimenziós képet az autó környezetéről, a kibocsátott infravörös lézerimpulzusok visszaverődéseit figyelve az egyes tereptárgyakról. Az eszköz éjjel és nappal egyaránt használható, a sűrű havazás vagy köd azonban visszafoghatja a látóterét. Az autók elejére ezért hagyományos, rádióhullámokkal operáló radar is került, ezen már nem fognak ki az időjárási viszonyok, noha csak kisebb felbontású kép alkotására képes környezetéről."

"A járművön továbbá hátoldali, oldalsó és előre néző kamerarendszereket is találunk. A menetirányba állított kamerák mind a távoli, mind az autóhoz közel felbukkanó akadályokat figyelik, továbbá a mögöttük dolgozó gépi látási algoritmusoknak hála a közlekedési lámpák és táblák felismerésére is képesek - noha értelemszerűen éjjel a kameráknak is nehezebb dolguk van. A közúti tesztek során továbbá az autókban biztonsági sofőr is ül a volán mögött. A nyomozás során remélhetőleg kiderül, pontosan hogy kerülhette el az autó érzékelőinek figyelmét az útra lépő gyalogos."

A rendör korábban ez nyilatkozta:

"Sylvia Moir rendőrfőnök szerint a jármű kamerafelvételeinek elemzéséből kiderül, hogy "nagyon nehéz lett volna elkerülni" az ütközést, akár manuális, akár önvezető üzemmódban, miután a gyalogos egy árnyékos területről lépett ki az útra."

Ehelyett ott volt már lassan gyalogosan az út közepén. Amit a szuper távolbalátó érzékelőknek látniuk kellett volna. Vagy ha azt mondják így oké a dolog nem lehet ezt kivédeni, akkor a jövőben is sok baleset lesz, hisz ahol pl. nincs négy sáv ott mit fog tenni a technika?

Még csak nem is lassított a kocsi, nem látott az semmit se:

www.youtube.com/watch?v=_2pEKTG7-9s
süti beállítások módosítása