Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

Ime egy önvezető autókat nem fényező cikk

2018. február 13. - GABOR2

Pillantsunk rá miújság az önvezető autók körül. Csak csupa klassz dologgal találkoztál? Nos akkor jó helyen jársz, mert itt rossz hírekről is olvashatsz. Vagyis inkább csak rosszakról. Az is kell a teljes képhez.

Az első kapásból egy szuper cikk:

"Súlyos kifogások, az új Tesla életveszélyes és rossz minőségű"

"Amellett, hogy a Teslának súlyos gyártási gondjai vannak a tömegeknek szánt Model 3-mal, az autó minőségével kapcsolatban is súlyos aggályok merültek fel.",

Nemrég pl. egy tűzoltó autónak ment neki a Tesla pedig az önvezető funkció be volt kapcsolva. Nézzük mi van még:

"Musk a marketingértékre remekül ráérezve, egy Tesla Roadstert küldött ki ballasztként az űrbe, ami amúgy valóban jó ötlet, de ez sem terelheti el a figyelmet arról, hogy az autómárkánál egyébként nagyon súlyos problémákkal kell szembenézni."

"Tavaly már azon sokan összeráncolták a szemöldöküket, hogy a Model3-ban sem rádiót, sem a felhasználó saját eszközein tárolt zenét nem lehet hallgatni. Erre ugyan a Tesla viszonylag gyorsan reagált egy szoftverfrissítéssel, de sokan tették fel a költői kérdést: vajon milyen lehet egy olyan autó, amibe egy ilyen alapfunkciót sem sikerült hibátlanul integrálni?"

"A Tesla a kommunikációjában hagyományosan nagyon innovatív gyártóként tünteti fel magát, autóipari szakértők azonban nem győzik hangsúlyozni, hogy
több évtizedes autógyártási tapasztalatot csak több évtized alatt lehet megszerezni."

"Ezen az autón akkorák az illesztési hézagok, hogy a Marsról is látszanak- mondta Munro. „Ez nagyon-nagyon nem jó.”"

"A szakember szerint szintén nagyon problémás, sőt bizonyos értelemben életveszélyes, hogy a hátsó ajtókon egyáltalán nincsenek mechanikus kilincsek. Gombbal ugyan nyithatók, de baleset esetén az áramellátás lekapcsol, így a hátsó utasoknak vagy előrefelé kell menekülniük (ezeken az ajtókon van manuális nyitó), vagy az üléstámlák lehajtása után a csomagtartó felé indulhatnak."

"A felmerült problémák természetesen nem javíthatatlanok, de jelzik, hogy a fennállása során nyereséget még soha nem termelő Teslának össze kell kapnia magát, mert a piac kegyetlen, a vásárlókat nem fogja örökké elvakítani a hype."

Van persze még probléma dögivel, de olvasd el inkább az eredeti cikket.

Következő történet, pedig azért lett megírva, mert egy forgatócsoport jókor volt jó helyen. Amúgy valószínű nem nagyon tudhatnánk az esetről.

Épp készült egy "ez lesz a jövő" féle cikkhez az anyag, amikor is az önvezető autó benne a stábbal és a cég vezérével balesetet szenvedett, az önvezető rendszer természetesen aktív volt. Youtube videó itt.

A cím: "Ha azt hiszi, létezik önvezető autó, most gyorsan ki fog józanodni"

Ahhoz sajnos több kell egyeseknek.

"Biztos vannak, akik előrébb tartanak, de úgy általánosságban egyelőre túl sok még a hiba."

Senki se tudja ki hol tart, de akkor is nyomatják ha életveszélyes. A félkész termékek korát éljük.

Azonkívül a helyzet sokkal rosszabb mint hogy mennyi hiba van még.

Ebből a cikkből megtudjuk, hogy nem mondanak le arról, hogy az autók netre legyenek kötve.

"A technológia fejlettsége, többek között a rendkívül gyors adatforgalom alapvetően változtatja meg a közlekedést, legyen szó autózásról vagy közösségi közlekedésről. Az elektromobilitás, a digitalizáció és a hálózatba kapcsolás úgy alakítja át az autózást, hogy az sokkal inkább szolgáltatás lesz, nem pedig eszközgyártás, egyszeri eladással - hangzott el a 2018-as Regional Digital Summit konferencián Budapesten."

Ó waó itt is azt nyomatják, hogy az autózás szolgáltatás lesz, mint nemrég egy másik cikkben írtam. Csak az 1% lehet végül tulajdonos.

"Hatalmas lehetőségeket tartogat a közlekedés digitalizációja, az autók hálózatba kapcsolása: ezek a technológiai újítások pedig már nem csak kopogtatnak az ajtón, hanem a hétköznapokba is beépülnek - vélték egybehangzóan iparági szakértők a 2018-as Regional Digital Summit konferencián. "

Az gáz, mert ez azt jelenti, hogy a hackereknek is nyitunk egy kaput és akár halálos balesetet is okozhatnak a jövőben. Új zsarolóvírus: fél perced van, hogy fizess vagy mégy kétszázzal a fának.

A cím: "Szupergyors internet nélkül az autóipar sem fog fejlődni"

Ezek szerint a fejlődés egyesek szerint nagyon csak egy irányba mehet. Szegény helyek ahol nem lesz szupergyors internet... 

"A szakértők szerint az egyik legfontosabb kérdés, hogy a hálózat mennyire tudja kezelni a növekvő eszközszámot és adatforgalmat, amelyek a hálózatba kötött közlekedési infrastruktúra, és az önvezető autók kiszolgálásához szükségesek. Paul Trompisch, az osztrák Platform Industry 4.0 tanácsadójaúgy látja, hogy elsősorban kormányzati feladat és cél kell legyen az, hogy ezeket a fejlesztéseket előre mozdítsák, és segítsék a hálózatfejlesztést. "

Fejlesztési költségeket állja az állam a profitokat majd mi zsebrevágjuk.

"Ahhoz, hogy az önvezető autók elterjedjenek, olyan hálózatra van szükség, amely képes minimális késleltetés mellett biztosítani akár több millió eszköznek is egy időben a folyamatos kommunikációt. Az 5G hálózat kiépítése számos iparágat forradalmasít majd - kiemelten a közlekedést, az autógyártást."

És mi lesz, ha megszakad a net? Leáll minden? Hisz enélkül a cikk szerint nincs önvezető autózás.

"A vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy ennek a hálózatnak nagyon jó minőségűnek kell lennie, hiszen azzal nem lehet mit kezdeni, ha például a közlekedési vagy a járműre vonatkozó információ akár 20-30 perccel korábbi." 

Szóval a jövőben csodaállapotnak kell lennie ahol nincs olyan, hogy valami nem úgy működik ahogy kéne.

"Sok esetben már hálózaton keresztül, akár egy SIM-kártya segítségével is tudnak az autógyártók frissítéseket végezni akár a motorbeállításon, akár az elektronikai beállításokon."

Hackerek örülhetnek, ezek tényleg ilyen irányba mennének el. Mondjuk abban is biztos vagyok, hogy az összes ilyen milliárdos cégvezető inkább fizet majd egy élő soffört mint hogy kockára tegye az életét, azt szépen meghagyják a köznépnek. 

A privát szféra tovább fog csökkeni: "Példaként említette, hogy már elérhető az a használat-alapú biztosítási rendszer, ami az autó mozgását követi, ez alapján határozza meg a biztosítási kondíciókat."

Szóval menetelnek tovább szépen a zsákutcába.

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr6713665208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.