Új tech trendek és egyebek...

ÚJTECHKOR...

ÚJTECHKOR...

Felejtsd el, hogy tulajdonos vagy ( a jövő autója )

2018. február 13. - GABOR2

Volt múlt pénteken egy interjú egy Mol-os vezérrel (?) egy nő volt az... Beszélt az új szolgáltatásukról és szóbakerült a jövő is. A jövő autója. Nos azt már tudhatjuk hogy képzeli el ezt a Mol... nyilvánvalóan nem lesznek magánszemélyek tulajdonában. Erről le kell mondani. Ez is szolgáltatás lesz, amiért végtelenségig szedhetik a pénzt a nagy cégek. Muszáj növelni az 1% vagyonát, mostmár autód se lehet, de szolgáltatásként használhatod az övékét, úgy hogy kifizeted szolgáltatás címén nekik a többszörösét. Szép nem igaz? Emlékezetet a megoldás a... felhőre. Van tárolód ami a tied és használhatod amig akarod? Ez nem jó, legyen nálunk és fizess érte amíg csak nálunk van, vagyis örökre, mert közben a saját tárhelyet mint opciót megszüntetjük. Ha rajtunk múlik. A jövő az lenne, hogy minden szolgáltatás és a tulajdon pedig az 1%-é? A tudásod a felhőben, a házad, meg az autód és végül majd a fogkeféd is csak szolgáltatásként lehet nálad. Mi és az NSA meg becsszó nem kémkedünk utánnad, csak a reklám miatt fogunk tudni rólad amit csak lehet. Emélkezet ez a kommunizmusra, nincs magántulajdon... itt csak egy-két ezernek lesz max..

Itt a szolgáltatás amiről a nő beszélt.

"Számos tanulmány kimutatta már, hogy a magánkézben lévő autók az idejük túlnyomó részét, kb. 95 százalékát állva töltik, amit azt jelenti, hogy ekkor nem személyszállító eszközként, hanem csak utcai csomagmegőrzőként működnek, foglalva a parkolóhelyeket."

Így van, a nagyobb jóért kell lemondani a saját tulajdonú autódról is, az hogy emiatt egy nagy cég milliárdokat fog keresni... hát így alakult, valahogy lennie kell... hogy valami alapítvány, non-profit szervezet csinálja akkor? Nem, egy drága magáncég csinálja természetesen. Ma már nem hallani, de anno próbálták a felhőt is ilyen környezetvédelmi dumával is eladni.

"Az autómegosztás elterjedéséhez azonban szemléletváltás szükséges, meg kell tanulni lemondani a saját tulajdonú járműhöz való ragaszkodásról az élhetőbb környezet érdekében."

Ez annyira megható. A Mol és más cégek zsíros profitért cserébe vállalják, hogy megoldják a problémát ami nem létezik. Magyarország lakossága fogy... ha eddig bírtuk ezután majd még jobban.

"Utóbbi neve a limitless mobility (határtalan mobilitás) rövidítése,
emellett a limuzin szóra is utal, ami szorosan kapcsolódik az autózáshoz."

Csak a pénztárcád szabhat határt, arról viszont gondoskodtak, hogy szabjon.

"A 66 forintos percdíj olcsóbb, mint a taxizás,de ahhoz valószínűleg drága, hogy valaki ezzel oldja meg a mindennapos munkába járást. Én például 9 kilométerre lakom a munkahelyemtől, a 25 perces út 1650 forintba kerül, vagyis körülbelül 70 ezer forintot költenék el minden hónapban Limózásra, ha mindig ezzel közlekednék hétköznapokon "

Kedves cikkíró... ez még csak a kezdet. Nem lesz ám ez ilyen olcsó. Bocsánat "olcsó". Ez még csak a beetetés ilyenkor a legolcsóbb, aztán majd lobbiznak, hogy tiltsák ki az autókat a városokból és csak az ő szolgáltatásukat lehessen használni... na majd akkor lesz drága a Föld környezetének megovása miatti nemes küzdelem.

Kár, hogy ezek a cégek nem úgy akarják védeni a környezetet, hogy nem hamar tönkremenő alacsony minőségű vackokat árulnak, hogy minél előbb vedd meg az újat, na ez védené a környezetet, vagy legalábbis kímélné.

"A ritkán és rövid távokon használt saját autót így a nyugati modellhez hasonlóan akár is kiválthatja, érdemes egyszer összeszámolni a tankolásból, parkolási díjakból, szervizelésből és értékvesztésből összeadódó költségeket."

Vagyis ez alkalmatlan, hogy kiváltsa a saját autót, mert ezek a "szolgáltató" cégek jellemzően annyira mohóak, hogy nem éri meg használni a szolgáltatásukat. És csak egyre mohóbbak lesznek, az árak felfele fognak menni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujtechkor.blog.hu/api/trackback/id/tr8613664840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2018.02.13. 15:31:47

Ja, az Office 365 is nagy lenyúlás, két év alatt ki lehet fizetni egy teljes desktop office árát. Legalábbis ki lehetett, de lassan már nincs desktop office, csak ez a szar előfizetés. Ennyit a választás szabadságáról.

GABOR2 2018.02.13. 16:06:14

@Sipi81: Azt már nem bírják elviselni, hogy ha szolgáltatók lesznek és nem kell többé új verziókat fejleszteni hanem örökké lényegében eladni ugyanazt ami már kész, akkor szükségszerűen kisebb éves profitjuk kell legyen. Ők egyszerre akarnak mindent. Magas profitot és lazulni. Pedig a kettő nem megy, hacsaknem megtörhetetlen monopólimról van szó. Vesztükre még rövid ideig se bírják ki. A részvényesek több pénzt akarnak és ez már azt is előrevetíti, hogy a jövőben még drágábbak lesznek a "szolgáltatások". Ami miatt nem lesznek sikeresek ezek a "termékek". Amúgy szerencsére, mert szerintem az a jó, ha a cég nem adja ki az üzleti titkait felhőbe.

GABOR2 2018.02.13. 16:10:12

@Sipi81: Amúgy képzeld csak el... 100 millió gépen lenne rendszerük és csak 10.000 Ft-ot kérnek havonta, úgy hogy nem csinálnak semmi új terméket. Brutális pénz, de semmi sem elég már ezeknek.

GABOR2 2018.02.13. 17:37:10

Egy másik cikk amiben arról írnak , hogy az autózás inkább szolgáltatás lesz:

www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/szupergyors-internet-nelkul-az-autoipar-sem-fog-fejlodni.3.275633.html

"Az elektromobilitás, a digitalizáció és a hálózatba kapcsolás úgy alakítja át az autózást, hogy az sokkal inkább szolgáltatás lesz, nem pedig eszközgyártás, egyszeri eladással - hangzott el a 2018-as Regional Digital Summit konferencián Budapesten. "

blöff 2018.02.16. 13:12:08

Az elején nem lesznek mohók. Ugyanez a duma ment az albérleteknél, azt is nagyon progresszív urbánus dolognak akarták beállítani, hogy a fejlett Nyugaton ugye már leszoktak a saját lakásról az emberek, inkább albérletbe költöznek, és amúgy is, az milyen trendi már, nem vagy helyhez kötve, ha másutt van a meló mész másik albiba, csak a konzervatív, maradi hülyék gyúrnak saját lakásra. Ja, hogy közben az albérletár a duplájára emelkedett? Sorry.

A másik viszont az, hogy ehhez a nagyon modern szemlélethez mit szólnak az autógyárak? Az ugyanis tök biztos, hogy ha elterjednek ezek a szolgáltatások, akkor töredék annyi autóra lesz szükség, ergo nem termelődik GDP, a bank nem kapja meg a kihelyezett hitelét, munkahelyek, beszállítók maradnak hoppon, szóval ez a hatalmas optimalizáció és tulajdonkoncentráció járhat egy erős gazdasági visszaeséssel.

GABOR2 2018.02.17. 10:40:38

@blöff: Jól látod, szépen majd mennek fel az árak, hisz a részvényesek sohase elégednek meg azzal ami van; emelni kell. A másik meg, hogy mi van ha beteg leszel és nincs melód? Elveszik a házd, az autód, meg a többi cuccot amit bérelsz. Egész életedben másoknak dolgozol és a végén nem lesz semmi a tied.

Természetesen ha a pénz és a környzetvédelem szembekerül a pénz győz, úgyhogy a gyárak arra gondolnak hogy akkor is el fogják adni az autókat. Később lehet egyesülnek techcégekkel és majd közösen "szolgáltatnak" és mondjuk három év alatt kell annyit fizetned mintha mindent egybe fizettél volna ki, közben mindenféle személyes adatokat is begyűjtenek rólad ingyen, amit eladnak pénzért. Ezenkívül még ott van nekik a külvilág ahol még most futnak fel a kocsik, úgyhogy nekik tudnak eladni úgy hogy emelkedik a termelésük, több lesz a környzetszennyezés, viszont marketingben meg tudják nyomatni, hogy milyen környezetvédők. Az innovációk nagy része arról szól, hogy egyre kevesebb embernek fizessünk egyre kevesebbet, ami miatt csökken a fizetőképes kereslet, de ez nem érdekli őket, mert úgysem ott akarják eladni a terméket ahol gyártják sokszor.

btprg 2018.02.20. 18:28:53

@blöff:
Az autógyárakat szerintem kár félteni, mert ha a cikkben is említett 5% körüli átlagos kihasználtság helyett mondjuk 50% kihasználtságú bérautókból lesz kevesebb, akkor azok amortizációja is sokkal nagyobb lesz, tehát többet kell őket szervizelni, hamarabb lecserélni. És eddig is az alkatrészárakon kerestek nagyon sokat a gyártók: a prémium autóhoz is Kínában gyártatnak mindent (mert nem férne bele egy 10 milliós Mercinél, hogy Németországban készüljön az alkatrész.....), aztán eladják az ugyanott készült utángyártott alkatrészhez képest ötszörös áron.

Remélem nem győznek a normál autózás megszüntetésére irányuló törekvések... (Legyen ez akár a kötelező önvezetés, akár ez a kötelező bérautós faszság.)

blöff 2018.02.21. 09:07:26

@btprg: az önvezetés még elég kockázatos, annak a biztonság elég nagy gátja lesz még jó ideig. A modern és progresszív, urbanista hipster ember pedig szépen nyírt trendi szakállal és SZTK szemüvegkerettel beül a bérautóba, hogy egyen vhol egy kis street food-ot, mert neki folyamatosan mutatni kell, hogy városibb a városinál. Mert olyan ritka manapság a városi ember és a városi létforma, alig van még 20 milliós metropolisz is a Földön, olyan trendi a városi lét, hogy fapadossal körbe kell járni Európát is, mind megnézni az összes olyan halmot, ahol csomókban lógnak az emberek mindenhol, ehhez pedig egy újabb kitűnő eszköz a bérautó.

A modern ember megtanulta, hogy az, amit ösztönszerűen gondol hibás és nem gazdaságos. A modern és trendi ember megtanulta, hogy a magántulajdon önző dolog és a sharing economy-é a jövő. A modern ember lemond a saját lakásról, mert minek, a modern ember kacérkodik a poliamóriával, mert a monogmám együttélés maradi és kisajátító. A modern ember keményen dolgozik a karrierjéért és túlórázik, mert ettől lesz jó neki, a gazdaságnak és esetlegesen a családjának, de a modern ember arról is lemondott, hiszen a család csak hátráltatja a hasznos munkájának elvégzésében. A modern ember lemond a saját autó használatáról, így érez felelősséget a közösségért. A modern ember lemondott arról, hogy tudást, kultúrát akár könyvek, vagy lemezek formájában otthon tároljon, ehelyett internetről szerzi be akkor, amikor neki kell (ha éppen törlik, akkor azt a közösség-et üzemeltető oldal jogosan bírálta felül). A modern ember minden szolgáltatás igénybevételével lemond a jogairól, hiszen a szolgáltató cégek számára ez így korrekt, nem kötelező igénybe venni az alapvető szolgáltatásokat sem. A modern ember egy nyomorult rabszolga.
süti beállítások módosítása